Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  předchozí11 - 18  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Psychická pracovní zátěž vybrané skupiny všeobecných sester
Setničková, Monika ; Jirkovský, Daniel (vedoucí práce) ; Haluzíková, Jana (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na percepci psychické pracovní zátěže sester pracujících u lůžka na standardním oddělení Interní kliniky UK 2.LF a FN Motol, Chirurgické kliniky UK 2.LF a FN Motol a na III. chirurgické kliniky UK 1.LF a FN Motol. Teoretická část bakalářské práce je zaměřena na definici povolání všeobecné sestry a na role, které zastává. Další oddíl popisuje definici pojmů psychická zátěž a stres a s tím související druhy zátěže, příznaky a průběh stresu, zvládání a předcházení stresu. Následně jsou popsány somatické a psychické potíže způsobené chronickým stresem. Na závěr teoretické části je uveden syndrom vyhoření, který představuje nejhorší následek dlouhodobého působení stresu na zdravotní sestru. Empirická část bakalářské práce prezentuje výsledky dotazníkového šetření provedeného u zdravotních sester na již zmíněných klinikách ve FN Motol. Dotazníkové šetření bylo provedeno za pomoci standardizovaného Meisterova dotazníku, který zjišťuje percepci psychické pracovní zátěže. Cílem bakalářské práce bylo přinést poznatky z provedeného dotazníkového šetření a navrhnout zlepšení dané problematiky. Dále provést skupinovou a individuální diagnostiku psychické pracovní zátěže a vyhodnocení subjektivního vnímání psychické pracovní zátěže vybrané skupiny všeobecných sester. Cílem bylo...
Zvýšení propustnosti úzkých hrdel způsobených dopravním omezením
Matuszková, Radka ; Ščerba, Marek (oponent) ; Apeltauer, Tomáš (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o chování dopravního proudu v místě pracovních zón. Zaměřuje se především na střídavé řazení těsně před úzkým hrdlem a tvorbu kongescí. Součástí práce je studie parametrů, definovaných v programu Aimsun, která zkoumá jejich vliv na střídavé řazení v mikrosimulaci. Správné nastavení hodnot je ověřeno na dopravním modelu sestaveném na základě videozáznamu. Práce si klade za cíl minimalizovat vlivy nutných oprav a rekonstrukcí pozemních komunikací pomocí telematických aplikací, které dynamicky ovlivňují dopravní proud změnami nejvyšší dovolené rychlosti.
Analýza dějů při spojování dopravních proudů
Mikolášek, Igor ; Všetečka, Martin (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Cílem práce je analýza chování dopravního proudu v místě spojování dvou jízdních pruhů, kde se předpokládá aplikace pravidla zipu dle zákona č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích. Pro pozorování a sběr dat byla zvolena ulice Žabovřeská na VMO Brno ve směru od Královopolských tunelů k MÚK Hlinky. Pro sběr dat bylo použito pozorování, ruční měření, radary a další dostupné prostředky. Na základě analýzy změřených dat jsou uvedeny návrhy na zvýšení kapacity dopravního hrdla v době, kdy je vytvořena kolona. Jedno z navržených řešení je otestováno v simulačním programu Aimsun.
Zavedení mýtného v Praze z pohledu zájmových skupin
Hubená, Martina ; Vejchodská, Eliška (vedoucí práce) ; Geuss, Erik (oponent)
Diplomová práce zkoumá možnost prosazení mýtného v pražské centrální oblasti, která se dlouhodobě potýká s kongescemi. Ústředním cílem práce bylo zjištění, jak zájmové skupiny ovlivní zavedení mýtného v problémové pražské lokalitě. Zájmové skupiny prošly analýzou, na jejímž začátku byly identifikovány a vyhledány. Následovalo stanovení jejích přínosů a nákladů pro detailnější zajištění motivace a zhodnocení vlivu, který jednotlivé zájmové skupiny mohou mít. V diplomové práci byla identifikována relativně silná a mýtným výrazně dotčená zájmová skupina z řad firemní sféry - poskytovatelé kurýrních služeb. Odborný odhad předpokládal zamítavý postoj této skupiny k zavedení mýtného. Tato domněnka se prostřednictvím dotazování dotčených subjektů potvrdila.
Charging for road transport in London
Koscelník, Štefan ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Kiovsky, Tomáš (oponent)
Cílem této práce je popis a hodnocení projektu zpoplatnění silniční dopravy ve městě Londýn. V teoretické části je zpracována problematika dopravy v městských podmínkách, její základní druhy, problémy a možné přístupy k jejímu řešení. Součástí je i popis elektronických systémů mýtného jako nástrojů používaných v řízení dopravy ve městě. Praktická část se zabývá použitím video-detekční technologie zpoplatnění silniční dopravy ve městě Londýn. Zahrnuje proces přípravy a realizace projektu, jeho základní principy fungování a úpravy provedené během doby jeho fungování. Následuje zhodnocení projektu z hlediska vlivu na dopravu, obchodní aktivitu a kvalitu ovzduší ve městě. V závěru práce jsou doporučení pro případnou realizaci podobného systému zpoplatnění v podmínkách města Prahy.
Zhodnocení dopadů zavedení poplatků za vjezd do centra města
HELCLOVÁ, Barbora
Cílem této bakalářská práce je analýza zavedení a provozování mýtného ve vybraných městských aglomeracích, se zaměřením na finanční hledisko. Úvodem vysvětlí formou literární rešerše základní dopravní pojmy, nastíní vývoj silniční dopravy do současnosti a poukazuje na její negativní efekty a požadované vlastnosti. Dále se zabývá vysvětlením fungování odlišných typů technologie systémů na výběr mýtného ve městech a porovnává zavedené ceny a podmínky provozování tohoto dopravního systému ve vybraných velkoměstech z celého světa. Další kapitola je zaměřena na analýzu zavedení a provozování mýtného v zpoplatněné zóně centrálního Londýna včetně popisu systému na výběr mýtného a způsobů jeho placení. Výsledkem této kapitoly bude vyhodnocení celkového přínosu zavedeného mýta a určení, zda bylo dosaženo plánovaných cílů. Poslední kapitola navrhuje a řeší možné způsoby zavedení, provozování a financování mýtného systému v podmínkách České republiky.
Náklady firmy na dopravu a možnosti jejich snížení
NEUMANNOVÁ, Veronika
V teoretické části bakalářské práce jsou obecně popsány základní pojmy vztahující se k dopravě, princip kalkulace nákladů na dopravu dle kalkulačního vzorce a jejich samotné dělení. V souvislosti s dopravou vznikají i tzv. externality, jimž se věnuje další část práce. V teoretické části nebyla být samozřejmě opomenuta hodnota času, a to konkrétně metody a odhady stanovení ceny času stráveného na cestě. V praktické části bakalářské práce jsem se pokusila o výpočet nákladů na dopravu mnou vybrané společnosti z oboru služeb. Sestavila jsem si tedy kalkulační vzorce pro vybraná vozidla. Následně jsem se pokusila o výpočet hodnoty odhadu cestovního času pro Českou republiku dle vzorce zjištěného společností HEATCO. Hodnotu jsem určila pro účely pracovních cest; při výpočtech jsem přihlédla k HDP uvedené v paritě kupní síly České republiky v roce 2008. Komparativní srovnání výsledných dvou cen, jedné na základě faktické kalkulace nákladů a druhé na základě prostého výpočtů dle vzorce je výsledkem analytické části. V závěru jsme se pokusila navrhnout pro firmu vhodné řešení pro zlepšení formy účtování dopravného i z pohledu času stráveného na cestě.
Základní principy v modelování dopravních toků
Šimáně, Čestmír ; Fábry, Jan (vedoucí práce) ; Kořenář, Václav (oponent)
Zkoumáním dopravních toků se výzkumní pracovníci zabývali již ve třicátých letech dvacátého století. Ovšem v té době bylo vozidel na silnicích minimum. Když však začalo ke konci padesátých let minulého století vozidel přibývat, bylo potřeba najít sofistikované nástroje k jejich sledování. Proto se o teorii dopravních toků začalo zajímat více inženýrů, kteří zkoumali interakce, které probíhají mezi vozidly na silnicích a následně toto chování začali popisovat pomocí teorií a modelů. V dnešní době vozidel stále přibývá a výzkum v oboru dopravních toků i nadále pokračuje. Cílem této práce je seznámit čtenáře se základními pojmy, veličinami, přístupy a modely v teorii dopravních toků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   předchozí11 - 18  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.