Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 71 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Potřeby oboru sociální práce z pohledu sociálních pracovníků
GERBRICHOVÁ, Alena
Diplomová práce se zabývá potřebami oboru sociální práce, jak je vnímají sociální pracovníci zvolení na základě různorodých pojetí sociální práce. Teoretická část vymezuje pojetí sociální práce, problémy postmoderní sociální práce, požadavky na kvalifikaci sociálního pracovníka, vzdělávání v sociální práci, vysvětluje pojmy profese, profesionalizace, profesiografie. Popisuje osobnost sociálního pracovníka, jeho kompetence; popsána je supervize a reflexivita v sociální práci. Uvedeny jsou charakteristiky vývojových potřeb a jejich rozdělení, různorodá pojetí sociální práce a Etický kodex v kontextu těchto pojetí. Výzkumná část je zaměřena na interpretaci získaných dat podle konceptu Pesso Boyden vývojových potřeb. Podstatou diplomové práce jsou tedy potřeby oboru sociální práce formulované sociálními pracovníky.
Kompetence manažera stavebního podniku v období znalostní ekonomiky
Hůlka, Lukáš ; Kačírková, Jana (oponent) ; Linkeschová, Dana (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá manažery ve stavebních podnicích, konkrétněji jejich kompetencemi. Teoretická část obsahuje pojmy a definice spojené s tímto tématem. Praktická část obsahuje dotazníkový průzkum a rozhovory se stavebními manažery. V poslední závěrečné kapitole je vyhodnocení získaných dat z průzkumu a rozhovorů. Rovněž jsou zde doporučení pro stavební manažery.
Postavení sestry v minulosti, současnosti a budoucnosti
POSPÍŠILOVÁ, Vladimíra
Studium historického postavení sestry souvisí s historickým vědomím, které lze charakterizovat jako uvědomění si souvislostí mezi minulostí, současností a budoucností. Znalost historie pomáhá lépe porozumět společenskému vývoji a jeho vlivu na profesi sestry. Rovněž umožňuje náležitě pochopit tendence a problémy působící na ošetřovatelství. Studium dějin je tak základním předpokladem pro získání orientace v oboru a osvojení si komplexních vědomostí. Názory odborníků na úroveň znalostí se do určité míry liší. Na jedné straně v odborné veřejnosti panuje názor, že zdravotničtí pracovníci znají minulost své profese, na straně druhé se však mnozí odborníci netají tím, že sestry často podceňují význam vědomostí o historii svého oboru. Neuvědomují si totiž, že právě studium historie jim umožní pochopit podstatu profese a jejich úlohu v ošetřovatelství. Cílem předpokládané diplomové práce je analyzovat postavení sestry v minulosti a současnosti. A na základě této analýzy zpracovat vizi o postavení sestry v budoucnosti. Záměrem je rovněž konkretizovat představu o budoucnosti ošetřovatelské péče. Tato diplomová práce má teoretický charakter a je pojata jako analytická studie. Pro analýzu dokumentů jsou využity metody deskripce a textové hermeneutiky. Diplomová práce je rozdělena do tří částí. První část se zabývá historickým vývojem postavení sestry. Obsahuje zamyšlení nad aktuálností studia historie ošetřovatelství a zhodnocení vlivu historie na rozvoj ošetřovatelské péče. Druhá část je věnována současnému postavení sestry. Zahrnuje hodnocení ošetřovatelství jako profese, rolí a kompetencí sester. Věnuje také pozornost současnému vzdělávání a obrazu sester na veřejnosti. Třetí část se zabývá předpokládaným postavením sester v budoucnosti. Formuluje vizi budoucnosti a zabývá se budoucími technologiemi. Přibližuje také principy transhumanismus jako sociálního a filozofického hnutí. Predikuje osobnostní předpoklady a vzdělávání sester v budoucnosti. Přínosem této diplomové práce je především zpracování vize budoucnosti z pohledu předpokládaných společenských změn a jejich vlivu na budoucí vývoj ošetřovatelství a postavení sestry. Výsledky jsou využitelné ve vzdělávání a odborné přípravě sester, ve vytváření objektivního obrazu na veřejnosti a zlepšování postavení sester ve společnosti. Pro přehlednost jsou v podobě jednotlivých námětů obsaženy v závěru této diplomové práce. Výsledné podněty je možné použít k aktualizaci metodických pokynů, studijních osnov a směrnic pro organizaci a řízení zdravotnických zařízení, stejně tak jako pro zpracování koncepcí a plánů rozvoje ošetřovatelské péče v budoucnosti.
Kompetence, dovednosti a schopnosti florbalových a hokejových trenérů
KARAS, Stanislav
Tato bakalářská práce se zabývá kompetencemi a schopnostmi trenérů florbalu a hokeje. Z hlediska managementu můžeme tyto trenérské kompetence, schopnosti a dovednosti srovnávat s prací manažerů, kteří však obvykle řídí větší skupinu lidí než trenéři, ale způsoby této práce s lidmi jsou obdobné. V bakalářské práci jsou formou standardizovaného dotazníku typu ABCDE klasifikace testováni florbaloví a hokejoví trenéři. Otázky jsou v dotazníku vytvořeny, tak aby cílily na chování trenérů v jednotlivých situacích. Záleží zde především na využívání kompetencí a schopností, které má trenér k dispozici. Z výsledku dotazníku vytváříme analýzu trenérského chování. Z níž je poté vytvořen nástin, jak vypadá běžný současný trenér. Toto nastínění je srovnáno s tím, jak by měl správný trenér fungovat. Cílem práce je analyzovat klíčové kompetence florbalových a hokejových trenérů, určit současný stav v rámci využívání kompetencí, schopností a dovedností těchto trenérů a navrhnout možná zlepšení.
Zaměstnanci ve vztahu k Industry 4.0
HÜTTNER, Martin
Bakalářská práce analyzuje dopady na podniky a jejich zaměstnance v důsledku zavádění prvků čtvrté průmyslové revoluce. Práce vychází ze studia a komparace odborné české a zahraniční literatury vztahující se k Průmyslu 4.0. Dotýká se historických souvislostí, požadavků na zaměstnance, technologií a vzdělávání. Výzkum probíhá pomocí dotazníkového šetření mezi podniky různé velikosti z několika odvětví. Na základě statistického vyhodnocení výzkumu je popsán vztah těchto firem a jejich zaměstnanců k Průmyslu 4.0 a současnému technologickému pokroku. Dále je definována úroveň připravenosti na zavádění digitalizace a automatizace výroby a potřeba rozvoje kompetencí zaměstnanců. Z výzkumu vyplývá potřebná změna postoje k celoživotnímu vzdělávání v důsledku rychlého nejen technologického pokroku. Dalším výsledkem šetření je zjištění měnících se požadavků na trhu práce a výrobních faktorů. Na základě porovnání zjištěného současného stavu a informací z praxe s teoreticky nabytými vědomostmi jsou navržena alternativní řešení.
Uplatnění absolventů oboru ŘEP na trhu práce
LIŠKOVÁ, Michaela
Tato diplomová práce se zaměřuje na uplatnění absolventů oboru ŘEP na trhu práce. Nejprve jsou nastíněny základní pojmy vztahující se ke zkoumanému tématu. Poté je na základě dotazníkového šetření mezi absolventy a na základě řízeného rozhovoru s garantem daného oboru, vyhodnocena současná situace s jakou absolventi vstupují na pracovní trh. Na závěr, v návaznosti na zjištěné poznatky, byly stanoveny návrhy ke zlepšení, aby se absolventi na trhu práce měli šanci lépe prosadit.
Delegování kompetencí v mateřských školách
Daňková, Lenka ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
Závěrečná bakalářská práce se zabývá procesem delegování kompetencí k řízení pedagogického procesu v mateřské škole s jedním a více odloučenými pracovišti, jež tvoří jeden právní subjekt. Mapuje problematiku procesu delegování, poukazuje na jeho pozitivní přínos, upozorňuje na některá negativa a možná rizika. Přináší přehled kompetencí, které ředitelka může delegovat na své podřízené pedagogy. Teoretická část se opírá o manažerskou literaturu a výzkumná část vychází z analýzy dotazníkového šetření, jehož hlavním cílem bylo zjistit, na koho ředitelky nejčastěji tyto kompetence delegují a zda k delegování oslovují i jiné pedagogy než své zástupkyně, na které by mohly přenést další vhodné kompetence. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Kritéria výběru zástupce ředitele
Janušová, Lada ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
Bakalářská práce se zabývá kritérii výběru nejbližšího spolupracovníka ředitele školy, přesněji člena top managementu školy, zástupce, v základních a mateřské škole v okrese Benešov. Zjišťuje, zda mají ředitelé kritéria při výběru zástupce, zda zohledňují při výběru více osobnostní nebo odborné kvality. Kvalitativně provedený výzkum formou případové studie ukazuje, že oslovení respondenti měli při výběru určitá kritéria, jelikož je pro ně výběr schopného a erudovaného spolupracovníka na pozici zástupce ředitele velmi důležitý. Podklady, které mi při rozhovorech byly poskytnuty, ukázaly, jak velkou odpovědnost má zástupce, co všechno musí v rámci pracovní funkce zvládnout a jak je pro ředitele zástupce potřebný. KLÍČOVÁ SLOVA: Kritéria výběru, ředitel školy, zástupce školy, kompetence, personalistika, management školy
Kooperativní učení a výsledky žáků
Konvičková, Hana ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Cílem této teoreticko-empirické práce bylo zjistit pomocí pedagogického experimentu u žáků střední odborné školy v předmětu obchodně právní korespondence, zda zásady kooperativního učení, použité při vypracování obchodních dopisů, budou mít vliv na výsledky žáků, kteří budou pracovat jak formou kooperace (v páru), tak frontálně (individuálně). Dalším cílem tohoto výzkumu bylo rozebrat výsledky žáků a žáků ve skupinkách (dvojic, trojic) a následně zhodnotit účelnost zařazení zásad kooperativního učení do práce žáků v tomto předmětu. To vše za předpokladu seznámení žáků se stanovenými kritérii pro hodnocení a výsledným rozborem jejich prací. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 71 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.