Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Proměna komunikačních modelů v kyberprostoru
Bešťáková, Martina ; Marcelli, Miroslav (vedoucí práce) ; Kladný, Tomáš (oponent)
Diplomová práce Proměna komunikačních modelů v kyberprostoru se zabývá problematikou komunikace na pěti současných sociálních sítích (Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube a Instagram). První část práce je věnována popisu komunikačních modelů, které jsou teoretickým východiskem při analýze komunikace na sociálních sítích. Jedná se o přenosový komunikační model, kulturální a rituálový komunikační model, Jakobsonův komunikační model, propagační model, komunikační schémata Viléma Flussera a Novou komunikaci školy Palo Alto. Síťová komunikace prošla a stále prochází velmi rychlým vývojem, proto již některé modely nejsou pro charakteristiku této komunikace dostačující a je potřeba definovat nové rysy komunikace na sociálních sítích, která se proměňuje v závislosti na technologiích a požadavcích současné společnosti. Komunikace na sociálních sítích je charakteristická intenzivní aktivitou uživatelů, cyklickým procesem komunikace, aktuálním a spontánním způsobem komunikace, v jehož středu stojí uživatel sociálních sítí.
Konstrukce reality v mediální a politické komunikaci
Macháček, Roman ; Kladný, Tomáš (vedoucí práce) ; Řehořová, Irena (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou komunikace v masových médií z hlediska konstruování mediální reality a z hlediska vztahu mezi médii, politikou a veřejností. Práce je věnována konstruktivistickému přístupu v mediální a politické komunikaci a vztahu mezi mediálním pokrytím a politickou praxí. Vybrané aspekty tohoto vztahu, včetně nástrojů politické komunikace, jsou znázorněny na příkladech z první přímé prezidentské volby v České republice. Práce se zabývá vlivem médií na sociální realitu jejich konzumentů a věnuje se působení ideologie v pojetí linie myslitelů Frankfurtské školy směrem k Jürgenu Habermasovi a Noamu Chomskému. V rámci působení ideologie v masové komunikaci práce sleduje i technologický vývoj médií až po současnou éru digitalizace, která výrazně ovlivnila sociální i mediální vztahy. Klíčová slova média, komunikace, politika, konstruktivismus, komunikační model, ideologie
Konstrukce reality v mediální a politické komunikaci
Macháček, Roman ; Kladný, Tomáš (vedoucí práce) ; Řehořová, Irena (oponent)
V předkládané diplomové práci se budeme věnovat pojetí vlivu masových médií a internetu na lidskou společnost, a to vzhledem k vývoji médií od první poloviny dvacátého století až po současnou dobu. Cílem práce je prostřednictvím tohoto zkoumání představit možnosti, kterými média disponují pro ovlivnění veřejného mínění, šíření ideologií, konstruování zkreslené reality a prosazování konkrétních zájmů skrze efektivní mediální a marketingovou komunikaci. Práce se proto zabývá také pojmem interpelace tak, jak jej chápal Louis Althusser, tedy ve smyslu interpelativního působení, skrze které do vědomí subjektů pronikají informace produkované ideologií. Tyto aspekty vlivu mediální a marketingové komunikace práce znázorňuje v kampani z oblasti politického marketingu, konkrétně v prezidentské kampani Karla Schwarzenberga z roku 2013. Pro tyto účely práce mapuje vývoj kritických teorií médií a teorií struktur komunikace v pojetí myslitelů Frankfurtské školy, Williama Johna Thomase Mitchella, Viléma Flussera a George P. Landowa. Výběr pojmů a myšlenek z uvedených zdrojů je odvozen od snahy provést analýzu politické komunikace tak, jak je uplatňována v rámci politických kampaní. Analýza není rozsáhlá, jelikož jejím cílem je vypracování pojmového aparátu vhodného k hlubšímu zkoumání politických kampaní, pro...
Konstrukce reality v mediální a politické komunikaci
Macháček, Roman ; Kladný, Tomáš (vedoucí práce) ; Řehořová, Irena (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou komunikace v masových médií z hlediska konstruování mediální reality a z hlediska vztahu mezi médii, politikou a veřejností. Práce je věnována konstruktivistickému přístupu v mediální a politické komunikaci a vztahu mezi mediálním pokrytím a politickou praxí. Vybrané aspekty tohoto vztahu, včetně nástrojů politické komunikace, jsou znázorněny na příkladech z první přímé prezidentské volby v České republice. Práce se zabývá vlivem médií na sociální realitu jejich konzumentů a věnuje se působení ideologie v pojetí linie myslitelů Frankfurtské školy směrem k Jürgenu Habermasovi a Noamu Chomskému. V rámci působení ideologie v masové komunikaci práce sleduje i technologický vývoj médií až po současnou éru digitalizace, která výrazně ovlivnila sociální i mediální vztahy. Klíčová slova média, komunikace, politika, konstruktivismus, komunikační model, ideologie
Proměna komunikačních modelů v kyberprostoru
Bešťáková, Martina ; Marcelli, Miroslav (vedoucí práce) ; Kladný, Tomáš (oponent)
Diplomová práce Proměna komunikačních modelů v kyberprostoru se zabývá problematikou komunikace na pěti současných sociálních sítích (Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube a Instagram). První část práce je věnována popisu komunikačních modelů, které jsou teoretickým východiskem při analýze komunikace na sociálních sítích. Jedná se o přenosový komunikační model, kulturální a rituálový komunikační model, Jakobsonův komunikační model, propagační model, komunikační schémata Viléma Flussera a Novou komunikaci školy Palo Alto. Síťová komunikace prošla a stále prochází velmi rychlým vývojem, proto již některé modely nejsou pro charakteristiku této komunikace dostačující a je potřeba definovat nové rysy komunikace na sociálních sítích, která se proměňuje v závislosti na technologiích a požadavcích současné společnosti. Komunikace na sociálních sítích je charakteristická intenzivní aktivitou uživatelů, cyklickým procesem komunikace, aktuálním a spontánním způsobem komunikace, v jehož středu stojí uživatel sociálních sítí.
Komunikační model lokálního neziskového projektu
Těhlová, Milada ; Hucková, Barbara (vedoucí práce) ; Hanzlík, Jan (oponent)
Bakalářská práce "Komunikační model lokálního neziskového projektu festival Jeden svět Benešov 2011" je zaměřena na teorii komunikačního modelu, který zahrnuje analýzu, cíle, cílové skupiny, strategii, taktiku a vyhodnocení a následnou aplikaci teoretického modelu na lokální neziskový projekt festivalového charakteru. V teoretické části je popsaná tvorba komunikačního modelu. Vyčleněna a podrobněji zpracovaná je část orientovaná na společenskou odpovědnost firem a fundraising. Jedna z kapitol je také věnovaná oblasti sponzoringu. Práce dále popisuje festival dokumentárních filmů o lidských právech Jeden svět, jeho specifika a způsob fungování ve vztahu k regionálním festivalům, které se v rámci Jednoho světa konají. Detailněji je popsán regionální festival Jeden svět Benešov 2011. Praktická část práce se věnuje uplatnění teoretického modelu na regionální festival Jeden svět Benešov 2011. Součástí problematiky je i zhodnocení praktické aplikace komunikačního modelu a souhrn rad a doporučení pro festivalový rok 2012.
Faktory verbální komunikace zaměřené na ekonomickou sféru
KLOUDOVÁ, Jana
Diplomová práce Faktory verbální komunikace zaměřené na ekonomickou sféru řeší aktuální téma z oblasti komunikace v ekonomické sféře. Verbální komunikace je jedním ze základních nástrojů ekonomiky a uplatňování moci obchodních společností. Diplomová práce zahrnuje čtyři hlavní kapitoly. První kapitola popisuje teoretická východiska práce a vymezuje základní pojmy spjaté s tématem verbální komunikace. Druhá kapitola se věnuje specifikům firemní komunikace, cíli komunikace v ekonomické sféře, smyslu komunikačních událostí ekonomické sféry a strategii firemní komunikace. Třetí kapitola se soustřeďuje na komunikaci uvnitř společností AHOLD Czech Republic, a.s., a SPAR Česká obchodní společnost s.r.o., uvádí základní charakteristiku těchto společností a typy zaznamenaných textů. Čtvrtá kapitola je věnována komplexnímu popisu distanční komunikace podle zásad teorie verbální komunikace. Cílem práce je snaha o komplexní vystižení a pochopení vztahu jazyka k praktické činnosti v obchodním oboru společností. Práce se snaží na základě rozboru konkrétních komunikačních událostí popsat a specifikovat distanční komunikaci firem podle zásad teorie verbální komunikace. V závěru práce stanovuje specifika české obchodní verbální komunikace.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.