Název:
Proměna komunikačních modelů v kyberprostoru
Překlad názvu:
The Trasformation of Communication Models within Cyberspace
Autoři:
Bešťáková, Martina ; Marcelli, Miroslav (vedoucí práce) ; Kladný, Tomáš (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce Proměna komunikačních modelů v kyberprostoru se zabývá problematikou komunikace na pěti současných sociálních sítích (Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube a Instagram). První část práce je věnována popisu komunikačních modelů, které jsou teoretickým východiskem při analýze komunikace na sociálních sítích. Jedná se o přenosový komunikační model, kulturální a rituálový komunikační model, Jakobsonův komunikační model, propagační model, komunikační schémata Viléma Flussera a Novou komunikaci školy Palo Alto. Síťová komunikace prošla a stále prochází velmi rychlým vývojem, proto již některé modely nejsou pro charakteristiku této komunikace dostačující a je potřeba definovat nové rysy komunikace na sociálních sítích, která se proměňuje v závislosti na technologiích a požadavcích současné společnosti. Komunikace na sociálních sítích je charakteristická intenzivní aktivitou uživatelů, cyklickým procesem komunikace, aktuálním a spontánním způsobem komunikace, v jehož středu stojí uživatel sociálních sítí.Diploma thesis The transformation of communication models within cyberspace deals with the topic of communication on five current social network sites (Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube and Instagram). First part of the thesis focuses on theoretical background of traditional communication models. Selected models include: Shannon and Weaver Communication Model, Cultural and Ritual Model, Jakobson's Model, Publicity Model and communication model created by Vilem Flusser and Palo Alto School. Networked communication has been undergoing fast development which has caused that some communication models became obsolete. Thus it is necessary to define new communication features on social network sites, since these changes in conjunction with technology development and needs of contemporary society. User activity, cycle and egocentric communication processes, up-to-date and spontaneous content are the characteristic features of current communication on social network sites.
Klíčová slova:
emergence; Facebook; Instagram; komunikační model; kyberprostor; LinkedIn; Sociální sítě; Twitter; uživatel; YouTube; communication model; cyberspace; emergence; Facebook; Instagram; LinkedIn; Social network sites; Twitter; user; YouTube