Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Carlo Goldoni a Carlo Gozzi: spor o divadlo
Koryntová, Barbora ; Pelán, Jiří (vedoucí práce) ; Žáčková, Magdalena (oponent)
Předmětem této bakalářské práce je spor Carla Goldonniho a Carla Gozziho o divadlo. Úvodní část je zaměřena na jejich medailonky, důraz je pak zvláště kladen na klíčové okamžiky z jejich života. V následující kapitole je blíže rozebrán jejich spor o divadlo s odkazy na jejich názory, tak jak je uvedli ve svých polemických dílech. Poslední část je věnována jejich polemickým pozicím a jak je uvedli do praxe. Klíčová slova Italské divadlo, commedia dell'arte, Carlo Gozzi, Carlo Goldoni
Molière v moderním českém divadle
Menoušková, Veronika ; Listíková, Renáta (vedoucí práce) ; Šuman, Záviš (oponent)
česky: Název diplomové práce: Molière v moderním českém divadle Klíčová slova: Molière, preciozita, klasicismus, baroko, komedie, commedia dell'arte, comédie- -ballet. Abstrakt: Diplomová práce pojednává o díle francouzského autora Jean-Baptiste Poquelina zvaného Molière a jeho odkazu v moderním českém divadle. Charakterizuje francouzskou společnost sedmnáctého století a hlavní rysy soudobých filosofických a uměleckých stylů s důrazem na klasicistní dramatickou tvorbu. Dále shrnuje Molièrův život a dílo, které následně člení podle žánrových, formálních a tematických kritérií. V rámci daného členění detailně analyzuje jeho nejvýznamnější hry, reprezentující jednotlivé kategorie. V další části se věnuje moderní české divadelní scéně. S důrazem na dobový kontext zkoumá vývoj této scény od konce druhé světové války po současnost. Podává komplexní přehled Molièrových her uváděných v jednotlivých obdobích a hodnotí vliv kulturně-historického kontextu na konkrétní inscenace. V tomto hodnocení se opírá o informace z dobového tisku a propagační materiály daných divadel a mapuje tak současnou českou molièrovskou divadelní scénu. Na základě dotazníkového šetření vyhodnocuje vztah současných českých diváků k divadlu, stejně jako k Molièrovi a jeho hrám.
"Fiabe teatrali" Carla Gozziho
Hendrychová, Jana ; Pelán, Jiří (vedoucí práce) ; Flemrová, Alice (oponent)
a klíčová slova Předmětem bakalářské práce Fiabe teatrali Carla Gozziho je nástin autorovy divadelní polemiky a analýza čtyř z jeho dramatických pohádek. V úvodní části bude stručně popsán kulturně-historický kontext Benátek v 18.století a dramatikův život s přehledem nejznámějších děl. Následuje charakteristika divadelní tvorby Carla Gozziho a poté je popsána jeho účast v divadelních polemikách na základě významných děl v chronologickém pořadí. Ve čtvrté kapitole se práce zaměří na obecnou charakteristiku Fiabe a analýzu her: L'amore delle tre melarance (Láska ke třem pomerančům), Il re cervo (Král jelenem), Turandot (Turandot) a L'augellino belvedere (Zelenavý ptáček). V závěru je shrnuta divadelní poetika Carla Gozziho. Klíčová slova: Carlo Gozzi, Fiabe teatrali, divadelní polemika, komedie dell'arte, Láska ke třem pomerančům, Král jelenem, Princezna Turandot, Zelenavý ptáček
Angelo Beolco, řečený Ru(z)zante
Plocková, Tereza ; Pelán, Jiří (vedoucí práce) ; Žáčková, Magdalena (oponent)
Předmětem této diplomové práce jsou komedie Angela Beolca. Úvodní část je zaměřena především na život Angela Beolca a na představení jeho prvotní a vrcholné tvorby. Následuje charakteristika žánru komedie v dobovém kontextu 16. století, kde je pozornost soustředěna především na komedii eruditu, její charakteristické rysy, autory, kteří se jí zabývali, a také na postupný přechod od komedie erudity ke komedii dell'arte. Další část se podrobněji věnuje analýze vybraných Beolcových komedií: La Pastoral (Pastorála), Il Reduce (Navrátilec) - Primo dialogo: Parlamento de Ruzante che iera vegnú de campo (První dialog: Co řekl Ruzante, když se z pole vrátil) a Secondo dialogo: Bilora (Druhý dialog: Bilora).
Maškarní slavnosti a masky v novověké kultuře
Popovicka, Jekaterina ; Oulíková, Petra (vedoucí práce) ; Sládek, Miloš (oponent)
Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí, první pojednává o fenoménu maškarního plesu jako populární dvorské slavnosti doby baroka. Druhá se soustřeďuje na maškarní masku a maškarní kostým na příkladech vybraných barokních obrazů a portrétů z evropského prostředí. První část začíná sledováním původu maškarního plesu v lidovém karnevalu, jejich společných východisek a odlišných cílů. Pak se vyčleňují tři zdroje inspirace pro maškarní ples. V první části jsou představeny některé zvláště významné slavnosti maškarního charakteru. Druhá část pojednává o masce samotné, její ikonografii a významech. Inovativnost této práce spočívá už v samém tématu, kterému, aspoň z hlediska umělecko-historického, dosud ještě nebyla věnována samostatná soustavná studie. Tato práce si klade za cíl nejdříve na základě studia odborné a cizojazyčné literatury shrnout již existující dílčí poznatky k danému tématu a pak se pomocí analýzy jednotlivých kulturně-historických reálií pokusit o předložení obrazu novodobé maškarní slavnosti z hlediska inspirativních zdrojů, které posloužily k jejímu zrození. Klíčová slova Komedie dell'arte, dvorské slavnosti, karneval, maska, maškarní slavnost, maškarní kostým, maškarní ples, portrét v masce
Náměty z commedie dell'arte ve výtvarném umění
Gordejeva, Anna ; Jarošová, Markéta (vedoucí práce) ; Šmied, Miroslav (oponent)
Cílem diplomové práce je zhodnocení vybraných výtvarných děl s náměty z italského renesančního divadla. Práce přiblíží literaturu k danému tématu v rámci českého a zahraničního dějepisu umění a historii divadla. Hlavní pozornost bude zaměřena na analýzu a interpretaci jednotlivých výtvarných děl po formální a ikonografické stránce. V souvislosti s vybranými výtvarnými díly bude v úvodu práce rovněž zmíněná historie a klíčové osobnosti commedie dell'arte. Závěrem práce bude zhodnocení námětů a jejich porovnání s charakterem divadelního představení.
Carlo Goldoni a Carlo Gozzi: spor o divadlo
Koryntová, Barbora ; Pelán, Jiří (vedoucí práce) ; Žáčková, Magdalena (oponent)
Předmětem této bakalářské práce je spor Carla Goldonniho a Carla Gozziho o divadlo. Úvodní část je zaměřena na jejich medailonky, důraz je pak zvláště kladen na klíčové okamžiky z jejich života. V následující kapitole je blíže rozebrán jejich spor o divadlo s odkazy na jejich názory, tak jak je uvedli ve svých polemických dílech. Poslední část je věnována jejich polemickým pozicím a jak je uvedli do praxe. Klíčová slova Italské divadlo, commedia dell'arte, Carlo Gozzi, Carlo Goldoni
"Fiabe teatrali" Carla Gozziho
Hendrychová, Jana ; Pelán, Jiří (vedoucí práce) ; Flemrová, Alice (oponent)
a klíčová slova Předmětem bakalářské práce Fiabe teatrali Carla Gozziho je nástin autorovy divadelní polemiky a analýza čtyř z jeho dramatických pohádek. V úvodní části bude stručně popsán kulturně-historický kontext Benátek v 18.století a dramatikův život s přehledem nejznámějších děl. Následuje charakteristika divadelní tvorby Carla Gozziho a poté je popsána jeho účast v divadelních polemikách na základě významných děl v chronologickém pořadí. Ve čtvrté kapitole se práce zaměří na obecnou charakteristiku Fiabe a analýzu her: L'amore delle tre melarance (Láska ke třem pomerančům), Il re cervo (Král jelenem), Turandot (Turandot) a L'augellino belvedere (Zelenavý ptáček). V závěru je shrnuta divadelní poetika Carla Gozziho. Klíčová slova: Carlo Gozzi, Fiabe teatrali, divadelní polemika, komedie dell'arte, Láska ke třem pomerančům, Král jelenem, Princezna Turandot, Zelenavý ptáček
Molière v moderním českém divadle
Menoušková, Veronika ; Listíková, Renáta (vedoucí práce) ; Šuman, Záviš (oponent)
česky: Název diplomové práce: Molière v moderním českém divadle Klíčová slova: Molière, preciozita, klasicismus, baroko, komedie, commedia dell'arte, comédie- -ballet. Abstrakt: Diplomová práce pojednává o díle francouzského autora Jean-Baptiste Poquelina zvaného Molière a jeho odkazu v moderním českém divadle. Charakterizuje francouzskou společnost sedmnáctého století a hlavní rysy soudobých filosofických a uměleckých stylů s důrazem na klasicistní dramatickou tvorbu. Dále shrnuje Molièrův život a dílo, které následně člení podle žánrových, formálních a tematických kritérií. V rámci daného členění detailně analyzuje jeho nejvýznamnější hry, reprezentující jednotlivé kategorie. V další části se věnuje moderní české divadelní scéně. S důrazem na dobový kontext zkoumá vývoj této scény od konce druhé světové války po současnost. Podává komplexní přehled Molièrových her uváděných v jednotlivých obdobích a hodnotí vliv kulturně-historického kontextu na konkrétní inscenace. V tomto hodnocení se opírá o informace z dobového tisku a propagační materiály daných divadel a mapuje tak současnou českou molièrovskou divadelní scénu. Na základě dotazníkového šetření vyhodnocuje vztah současných českých diváků k divadlu, stejně jako k Molièrovi a jeho hrám.
Angelo Beolco, řečený Ru(z)zante
Plocková, Tereza ; Pelán, Jiří (vedoucí práce) ; Žáčková, Magdalena (oponent)
Předmětem této diplomové práce jsou komedie Angela Beolca. Úvodní část je zaměřena především na život Angela Beolca a na představení jeho prvotní a vrcholné tvorby. Následuje charakteristika žánru komedie v dobovém kontextu 16. století, kde je pozornost soustředěna především na komedii eruditu, její charakteristické rysy, autory, kteří se jí zabývali, a také na postupný přechod od komedie erudity ke komedii dell'arte. Další část se podrobněji věnuje analýze vybraných Beolcových komedií: La Pastoral (Pastorála), Il Reduce (Navrátilec) - Primo dialogo: Parlamento de Ruzante che iera vegnú de campo (První dialog: Co řekl Ruzante, když se z pole vrátil) a Secondo dialogo: Bilora (Druhý dialog: Bilora).

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.