Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Význam imperiální zkušenosti Velké Británie při intervenci v Severním Irsku
Pavliňáková, Dominika ; Kučera, Tomáš (vedoucí práce) ; Soukup, Jaromír (oponent)
Bakalářská práce "Význam imperiální zkušenosti Velké Británie při intervenci v Severním Irsku" pojednává o nasazení britské armády během "The Troubles" v letech 1969 - 1998. Práce zkoumá aplikaci tezí britské protipovstalecké doktríny, která vznikala v průběhu šedesátých let na základě zkušeností britských jednotek z nasazení ve vzdálených částech ustupujícího britského impéria (na vznik doktríny měla největší vliv úspěšná COIN kampaň v Malajsii v letech 1948-1960). Na základě aplikace jednotlivých rysů této doktríny (jasný politický cíl, "hearts and minds" a civilně-armádní koordinace) je ukázáno, do jaké míry se jednotky v oblasti touto doktrínou řídily a do jaké míry byla doktrína upravena a byly vyvinuty nové taktiky pro specifické potřeby Severního Irska. Analýza vojenských aktivit ukazuje, že se armáda zvláště v počátcích svého nasazení (1969-1972), postrádající detailní znalost podmínek v regionu, velice spoléhala na klasickou doktrínu a tradiční britský přístup ke COIN a dopustila se několika vážných chyb z důvodu neschopnosti reflektovat specifickou situaci v Severním Irsku. V pozdějších letech konfliktu, zvláště po zavedení přímé správy Londýna roku 1972 a představení primátu policie, se armáda soustředila na shromažďování informací a boj s terorismem a dokázala se specifickým podmínkám...
Finanční gramotnost v mateřské škole
Buzková, Klára ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce) ; Brožová, Miroslava (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem finanční gramotnosti v předškolním vzdělávání. Cílem této práce je vytvořit sérii aktivit, které odpovídají rozvoji dítěte předškolního věku a současně spadají do základů finanční gramotnosti, a to v širším smyslu než pouhé finanční matematiky. Úkolem bakalářské práce je ověřit vhodnost aktivit v praxi, a to jak z pohledu autorky práce, tak učitelek mateřské školy, ve které byly výzkumné aktivity ověřovány. Tvorba aktivit vychází z teoretických základů získaných v teoretické části této práce. Série výzkumných aktivit je zaměřená na seznámení dětí se základy finanční gramotnosti a je koncipovaná jako úvod do finanční gramotnosti, který dětem nabízí prvotní zkušenosti, upevňuje vybrané návyky a seznamuje děti s elementárními pojmy. Metoda ověřování stojí na kvalitativním výzkumu s prvky výzkumu akčního. Metodou sběru dat bylo pozorování dětí při aktivitách. Z průběhu aktivit byla pořízena videodokumentace, která umožnila pozdější zhodnocení provedených aktivit a post reflexi, na jejímž základě bylo možné navrhnout úpravy aktivit a podmínek jejich realizace a navrhnout doporučení pro další praxi.
Combined Action Program (CAP) jako účinný nástroj protipovstalecké strategie USA ve vietnamské válce
Bálint, Miroslav ; Hornát, Jan (vedoucí práce) ; Raška, Francis (oponent) ; Fojtek, Vít (oponent)
Americká válka ve Vietnamu byla jedním z konfliktů Studené války a Spojené státy do ní vstoupily v rámci své politiky zadržování komunismu. Američané nejdříve podporovali Francii a později převzali politickou i vojenskou zodpovědnost. Přes mnohá doporučení zvolilo americké vojenské velení konvenční strategii založenou na masivních úderech proti nepříteli, s cílem podlomit jeho vůli. Tato strategie vycházela z úspěchů americké armády v minulosti a z její technologické převahy. Rozdílem oproti předchozím válkám bylo samotné dějiště konfliktu. Nepřítel zvolil guerillovou taktiku a vyhýbal se větším střetům. Jediným řešením byla aplikace protipovstalecké strategie, která byla zaměřena na získání si důvěry vietnamské populace. K jejímu vývoji docházelo na základě každodenních zkušeností bojových jednotek, které začaly tuto novou strategii na mnoha místech úspěšně aplikovat. Americká armáda bohužel nedokázala tento úspěšný model aplikovat plošně a do konce války trvala na konvenčním způsobu pacifikace.
Význam imperiální zkušenosti Velké Británie při intervenci v Severním Irsku
Pavliňáková, Dominika ; Kučera, Tomáš (vedoucí práce) ; Soukup, Jaromír (oponent)
Bakalářská práce "Význam imperiální zkušenosti Velké Británie při intervenci v Severním Irsku" pojednává o nasazení britské armády během "The Troubles" v letech 1969 - 1998. Práce zkoumá aplikaci tezí britské protipovstalecké doktríny, která vznikala v průběhu šedesátých let na základě zkušeností britských jednotek z nasazení ve vzdálených částech ustupujícího britského impéria (na vznik doktríny měla největší vliv úspěšná COIN kampaň v Malajsii v letech 1948-1960). Na základě aplikace jednotlivých rysů této doktríny (jasný politický cíl, "hearts and minds" a civilně-armádní koordinace) je ukázáno, do jaké míry se jednotky v oblasti touto doktrínou řídily a do jaké míry byla doktrína upravena a byly vyvinuty nové taktiky pro specifické potřeby Severního Irska. Analýza vojenských aktivit ukazuje, že se armáda zvláště v počátcích svého nasazení (1969-1972), postrádající detailní znalost podmínek v regionu, velice spoléhala na klasickou doktrínu a tradiční britský přístup ke COIN a dopustila se několika vážných chyb z důvodu neschopnosti reflektovat specifickou situaci v Severním Irsku. V pozdějších letech konfliktu, zvláště po zavedení přímé správy Londýna roku 1972 a představení primátu policie, se armáda soustředila na shromažďování informací a boj s terorismem a dokázala se specifickým podmínkám...
Vltavotýnský poklad z doby na přelomu středověku a novověku
KOSTKOVÁ, Klára
Ve své bakalářské práci Vltavotýnský poklad z doby na přelomu středověku a novověku se zabývám doposud málo známým vltavotýnským pokladem, nalezeným roku 1970 při rekonstrukci domu "U Modré hvězdy" na náměstí jihočeského města Týna nad Vltavou. V práci se snažím objasnit, jaký je původ jednotlivých částí pokladu a také doba a místo jejich vzniku. Podrobněji popisuji historii města Týna nad Vltavou a domu, ve kterém byl poklad nalezen. Pozornost věnuji také období českých dějin, které by mohlo mít vliv na vznik pokladu. V krátkosti se zmiňuji také o osobních špercích, jež vznikaly ve stejné době jako poklad. Nakonec uvádím i další nálezy podobného druhu.
Specifika a principy oceňování mincí
Balada, Pavel ; Veselá, Jitka (vedoucí práce) ; Ducháčková, Eva (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje charakteristice oceňování a investování do mincí. Hlavním cílem práce je vysvětlení a určení cenotvorných faktorů na tvorbu ceny mince. První část práce se zaobírá komplexním představením numismatiky jako předmětu sběratelství, investování a vysvětlení jejího vztahu s moderním bankovnictvím. Druhá část definuje čtyři hlavní cenotvorné faktory. Definuje jejich důležitost, konkrétní vliv na cenu, pokouší se kvantifikovat jejich přesné hodnoty. Na základě zákonu o oceňování tato kapitola také zmiňuje tři povolené metody ocenění. Ve třetí části je analýza tří oblíbených zlatých investičních mincí na základě zjištěných tržních hodnot za uplynulé období pěti let. Výsledkem poslední kapitoly je následná komparace a vyhodnocení zjištěných hodnot, na kterých je provedeno praktické použití.
Padělání a pozměňování peněz
Taxová, Helena ; Žák, Květoslav (vedoucí práce) ; Spirit, Michal (oponent)
Bakalářská práce je rozdělena do šesti základních kapitol. V první kapitole práce popisuje historii peněz a jejich padělání. Druhá kapitola obsahuje shrnutí právních úprav, které se týkají emise peněz a ochrany platidel v ČR. Ve třetí kapitole práce popisuje jednotlivé trestné činy hospodářské proti měně podle stávající a nové úpravy trestního zákoníku. Čtvrtá kapitola je věnována ochraně českých bankovek a mincí. Pátá kapitola se věnuje popisu padělatelů a padělků. V šesté kapitole jsou uvedeny některé zajímavé judikáty z oblasti padělání a pozměňování peněz.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.