Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Redukce NOx ve spalinách
Rumánek, Tomáš ; Jedlička, Filip (oponent) ; Dvořák, Radek (vedoucí práce)
Předložená diplomová práce se zabývá problematikou snižování NOx vyskytujících se v odpadních plynech. Důraz je přitom kladen na čištění odpadních plynů prostřednictvím látkového rukávce nebo keramické svíčky, kde nanesený katalyzátor umožňuje snižování NOx metodou selektivní katalytické redukce. V prácí je rovněž popsána experimentální jednotka pro současné odstraňování plynných polutantů (dioxiny, VOC a NOx) a popílku na katalytickém látkovém rukávci nebo na katalytické keramické svíčce. Pro experimentální jednotku byl proveden výpočet tlakové ztráty. Tlaková ztráta byla vypočítána jak pro látkový rukávec tak pro keramickou svíčku za nominálních a maximálních podmínek. Poslední kapitola se zabývá sestavením experimentálních režimů při různých parametrech koncentrace NO, průtoku a teploty spalin.
Zneškodňování spalin znečištěných NOx
Hanák, Libor ; Jecha, David (oponent) ; Dvořák, Radek (vedoucí práce)
Úvodní část diplomové práce nabízí přehled sekundárních metod zneškodnění NOX ze stacionárních zdrojů. Jsou zde uvedeny nejrozšířenější metody (SCR, SNCR), ale i metody méně časté či experimentální. Větší prostor je také věnován katalytické filtraci a především katalytickému látkovému filtru, na kterém budou prováděny experimenty. Jedna ze stěžejních částí práce je návrh nového mobilního experimentálního zařízení pro zkoušky katalytických filtrů ve formě keramických i látkových rukávců, ale i pouhých kusů látky. Zařízení má kompaktní rozměry, kvalitní systém měření a řízení a široké spektrum využití. Další devízou je rychlá montáž a snadné čištění. Tato jednotka, s názvem INTEQ II, tak může být využita přímo v provozech podniků i v laboratorních podmínkách. Důležitou součástí vývoje nové technologie je tvorba predikčního modelu, který umožňuje předpovídat chování a účinnost katalytických filtrů při různých podmínkách bez nutnosti mnoha experimentů. Tento model je rozpracován a připraven pro dokončení na základě získaných experimentálních dat nové jednotky. Jelikož do této doby neproběhla žádná měření na nové jednotce, je v této práci uveden pouze přehled plánovaných experimentů. Při návrhu zařízení i při plánování zkoušek se vycházelo ze zkušeností s provozem jednotky INTEQ I.
Redukce NOx obsažených ve spalinách
Janík, Prokop ; Jecha, David (oponent) ; Jedlička, Filip (vedoucí práce)
Výzkum v oblasti snižování NOX významně vzrostl v posledních dvou desetiletích. Obecným trendem bylo vyvinout nové katalyzátory s cílem splnit ekologické předpisy. Diplomová práce se zabývá čištěním odpadních plynů prostřednictvím filtračního elementu, který je z porézní keramiky. Ve filtračním elementu je implementován katalyzátor umožňující snižování NOX metodou selektivní katalytické redukce. V diplomové práci je také popsána experimentální jednotka pro čištění spalin. Součástí diplomové práce je tvorba predikčního modelu, který umožňuje s určitou přesností předpovídat účinnost redukce při provozních podmínkách filtračního zařízení.
Developing a coupled CFD solver for mass, momentum and heat transport in catalytic filters
Hlavatý, Tomáš ; Isoz, Martin ; Kočí, P.
Using catalytic filters (CF) in automotive exhaust gas aftertreatment decreases the system heat losses and facilitates the CF regeneration. On the other hand, the CF overall performance is strongly dependent on the catalytic material distribution within it. In the present work, we aim to provide a computational framework to study the dependence of the CF characteristics, i.e. the pressure loss and the conversion of gaseous pollutants, on the catalyst distribution. Previously, we built an isothermal computational fluid dynamics (CFD) model of the flow and conversion of gaseous pollutants inside the CF. However, the reactions occurring inside the CF are exothermic and the assumption of constant temperature proved to be too restricting for real-life applications of the developed isothermal CFD model. Thus, in this work, we extend the framework by the enthalpy balance, which requires combining all the transport equations (mass, momentum and enthalpy) in a single solver. The new and more general solver provides results in good agreement with a well established (1+1)D channel model calibrated on experimental data. Furthermore, it allows studying more complex device-scale geometries of laboratory CF samples.
Development of CFD solver for four-way coupled particle-laden flows
Šourek, M. ; Isoz, Martin
Computational uid dynamics (CFD) simulations containing freely moving bodies are still a challenging topic. More so, if the bodies are large enough to a_ect the uid ow and distributed\ndensely enough to come in contact both with the boundaries of the computational domain and with each other. In this work, we concentrate on the topic of simulation of (i) irregular bodies\nwith ow-induced movement and contact with computational domain boundaries taken into account, and (ii) bodies entrained by the uid and coming in contact not only with the domain\nboundaries but also with each other. The developed modeling approach is based on the hybrid _ctitious domain-immersed boundary method extended by the discrete element method. The\npresent contribution is focused on presentation of simulation principles and results of initial benchmark cases.
Geometrically realistic macro-scale model for multi-scalesimulations of catalytic filters for automotive gasaftertreatment
Hlavatý, Tomáš ; Isoz, Martin ; Plachá, M. ; Šourek, M. ; Kočí, P.
This paper is part of a research focused on simulating (i) the catalytic conversion of environment endangering gases, and (ii) trapping of the particulate matter in automotive exhaust gas aftertreatment. Historically, the catalytic conversion and the filtration of soot particles were performed in independent devices. However, recent trend is to combine the catalytic converter and soot filter into a single device, the catalytic filter. Compared to the standard two-device system, the catalytic filter is more compact and has lower heat losses. Nevertheless, it is highly sensitive to the catalyst distribution. This study extends our recently developed methodology for pore-scale simulations of flow, diffusion and reaction in the coated catalytic filters. The extension consists of enabling data transfer from macro- to pore-scale models by preparing geometrically realistic macro-scale CFD simulations. The simulation geometry is based on XRT scans of real-life catalytic filters. The flow data from the newly developed macro-scale model are mapped as boundary conditions into the pore-scale simulations and used to improve the estimates of the catalytic filter filtration efficiency.
Redukce NOx obsažených ve spalinách
Janík, Prokop ; Jecha, David (oponent) ; Jedlička, Filip (vedoucí práce)
Výzkum v oblasti snižování NOX významně vzrostl v posledních dvou desetiletích. Obecným trendem bylo vyvinout nové katalyzátory s cílem splnit ekologické předpisy. Diplomová práce se zabývá čištěním odpadních plynů prostřednictvím filtračního elementu, který je z porézní keramiky. Ve filtračním elementu je implementován katalyzátor umožňující snižování NOX metodou selektivní katalytické redukce. V diplomové práci je také popsána experimentální jednotka pro čištění spalin. Součástí diplomové práce je tvorba predikčního modelu, který umožňuje s určitou přesností předpovídat účinnost redukce při provozních podmínkách filtračního zařízení.
Redukce NOx ve spalinách
Rumánek, Tomáš ; Jedlička, Filip (oponent) ; Dvořák, Radek (vedoucí práce)
Předložená diplomová práce se zabývá problematikou snižování NOx vyskytujících se v odpadních plynech. Důraz je přitom kladen na čištění odpadních plynů prostřednictvím látkového rukávce nebo keramické svíčky, kde nanesený katalyzátor umožňuje snižování NOx metodou selektivní katalytické redukce. V prácí je rovněž popsána experimentální jednotka pro současné odstraňování plynných polutantů (dioxiny, VOC a NOx) a popílku na katalytickém látkovém rukávci nebo na katalytické keramické svíčce. Pro experimentální jednotku byl proveden výpočet tlakové ztráty. Tlaková ztráta byla vypočítána jak pro látkový rukávec tak pro keramickou svíčku za nominálních a maximálních podmínek. Poslední kapitola se zabývá sestavením experimentálních režimů při různých parametrech koncentrace NO, průtoku a teploty spalin.
Zneškodňování spalin znečištěných NOx
Hanák, Libor ; Jecha, David (oponent) ; Dvořák, Radek (vedoucí práce)
Úvodní část diplomové práce nabízí přehled sekundárních metod zneškodnění NOX ze stacionárních zdrojů. Jsou zde uvedeny nejrozšířenější metody (SCR, SNCR), ale i metody méně časté či experimentální. Větší prostor je také věnován katalytické filtraci a především katalytickému látkovému filtru, na kterém budou prováděny experimenty. Jedna ze stěžejních částí práce je návrh nového mobilního experimentálního zařízení pro zkoušky katalytických filtrů ve formě keramických i látkových rukávců, ale i pouhých kusů látky. Zařízení má kompaktní rozměry, kvalitní systém měření a řízení a široké spektrum využití. Další devízou je rychlá montáž a snadné čištění. Tato jednotka, s názvem INTEQ II, tak může být využita přímo v provozech podniků i v laboratorních podmínkách. Důležitou součástí vývoje nové technologie je tvorba predikčního modelu, který umožňuje předpovídat chování a účinnost katalytických filtrů při různých podmínkách bez nutnosti mnoha experimentů. Tento model je rozpracován a připraven pro dokončení na základě získaných experimentálních dat nové jednotky. Jelikož do této doby neproběhla žádná měření na nové jednotce, je v této práci uveden pouze přehled plánovaných experimentů. Při návrhu zařízení i při plánování zkoušek se vycházelo ze zkušeností s provozem jednotky INTEQ I.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.