Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dopad trendu bezhotovostního platebního styku na banku a její klienty
FISCHEROVÁ, Tereza
V prví části bakalářské práce, literární rešerši, je popsán vývoj platebního styku od počátku vzniku peněz po dnešní moderní platební metody. Teoretická část podrobně rozebírá výhody, nevýhody a jednotlivé metody hotovostního a bezhotovostního platebního styku. Cílem praktické části práce je zjistit, jak klienti vybrané banky ČSOB, a. s. reagují na změny, které banka v souvislosti s platebním stykem zavádí, zda s nimi souhlasí, nebo naopak mohou tyto změny vyvolat nespokojenost klientů a následný přechod ke konkurenční komerční bance. V případě, že k odchodu klientů dochází, je cílem zjistit, zda ušetřené provozní náklady banky vyrovnají ušlé zisky ze ztráty klientů. Nejvýraznější změny na bankovním trhu jsou rušení poboček, podpora online bankovnictví a zdražování služeb, u kterých je nut-ná přítomnost bankéřů. K řešení bakalářské práce bylo využito porovnání dotazníku, který byl distribuován mezi klienty ČSOB, a. s. s výročními zprávami banky v období 2008-2022. Výsledkem praktické části je zjištění, že i přesto, že klienti bankovní změny většinově ak-ceptují, není banka schopná redukovat provozní náklady. Těmi nejzásadnějšími by měly být náklady na zaměstnance a provoz poboček.
Vybrané otázky ekonomického myšlení dětí na 1. stupni základní školy
Bartakovičová, Sylva ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Tichá, Milena (oponent)
BARTAKOVIČOVÁ, Sylva. Vybrané otázky ekonomického myšlení dětí na 1. stupni základní školy. Praha, 2014. Diplomová práce. UK, PedF. Cílem diplomové práce je analyzovat ekonomické myšlení žáků 1. stupně základní školy a na základě identifikovaných nedostatků navrhnout soubor námětů vedoucích k zefektivnění výuky. Teoretická část v sobě zahrnuje stav zkoumání ekonomického myšlení žáků primární školy v ČR a v zahraničí. Je zde ozřejměna současná forma finančního vzdělávání v České republice a východiska zkoumání dětského porozumění, zejména konstruktivismus. V praktické části je popsána příprava a realizace kvalitativního výzkumného šetření formou polostrukturovaného individuálního rozhovoru se žáky 3. ročníku 1. stupně ZŠ. Na základě zjištěných nedostatků ve znalostech je v závěru navržen soubor námětů s cílem rozvinout představy dětí mladšího školního, doplnit jejich znalosti a posílit celkové ekonomické myšlení.
Vybrané otázky ekonomického myšlení dětí na 1. stupni základní školy
Bartakovičová, Sylva ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Tichá, Milena (oponent)
BARTAKOVIČOVÁ, Sylva. Vybrané otázky ekonomického myšlení dětí na 1. stupni základní školy. Praha, 2014. Diplomová práce. UK, PedF. Cílem diplomové práce je analyzovat ekonomické myšlení žáků 1. stupně základní školy a na základě identifikovaných nedostatků navrhnout soubor námětů vedoucích k zefektivnění výuky. Teoretická část v sobě zahrnuje stav zkoumání ekonomického myšlení žáků primární školy v ČR a v zahraničí. Je zde ozřejměna současná forma finančního vzdělávání v České republice a východiska zkoumání dětského porozumění, zejména konstruktivismus. V praktické části je popsána příprava a realizace kvalitativního výzkumného šetření formou polostrukturovaného individuálního rozhovoru se žáky 3. ročníku 1. stupně ZŠ. Na základě zjištěných nedostatků ve znalostech je v závěru navržen soubor námětů s cílem rozvinout představy dětí mladšího školního, doplnit jejich znalosti a posílit celkové ekonomické myšlení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.