|
Sledování polohy prstu ve 3D prostoru
Hegr, Miloš ; Šimek, Václav (oponent) ; Malaník, Petr (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit univerzální systém pro měření dat popisující polohu ve 3D prostoru. Tato práce přináší teoretický přehled o popisu pozice ve 3D prostoru a ukazuje možnosti rekonstrukce pozice z dat senzorů. Dále podává bližší pohled na využité hardwarové zařízení RingOne a navrhuje i implementuje systém pro rekonstrukci polohy prstu s využitím tohoto zařízení. Tento systém se skládá z firmwaru pro měřící zařízení RingOne, knihovny jazyka C umožňující jednoduchou komunikaci s měřícím zařízením a protokolu definující způsob přeposílání dat a způsob konfigurace měřícího zařízení. Nakonec tuto práci doplňuje také upravený ovladač Spacenavd pro jednoduchou prezentaci naměřených dat.
|
|
Prohledávání stavového prostrou 3D - hledání cesty v budově
Macek, Ján ; Rozman, Jaroslav (oponent) ; Samek, Jan (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je popis algoritmů sloužících na prohledávání stavového prostoru a následná implementace aplikace pro hledání cesty v budově. První část práce se věnuje metodám popisu prostoru. V další kapitole jsou vysvětleny metody vyhledávání cesty v prostoru. Třetí část práce popisuje postup implementace aplikace. Na závěr jsou uvedeny výsledky testování a jejich zhodnocení.
|
|
Sledování polohy prstu ve 3D prostoru
Hegr, Miloš ; Šimek, Václav (oponent) ; Malaník, Petr (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit univerzální systém pro měření dat popisující polohu ve 3D prostoru. Tato práce přináší teoretický přehled o popisu pozice ve 3D prostoru a ukazuje možnosti rekonstrukce pozice z dat senzorů. Dále podává bližší pohled na využité hardwarové zařízení RingOne a navrhuje i implementuje systém pro rekonstrukci polohy prstu s využitím tohoto zařízení. Tento systém se skládá z firmwaru pro měřící zařízení RingOne, knihovny jazyka C umožňující jednoduchou komunikaci s měřícím zařízením a protokolu definující způsob přeposílání dat a způsob konfigurace měřícího zařízení. Nakonec tuto práci doplňuje také upravený ovladač Spacenavd pro jednoduchou prezentaci naměřených dat.
|
|
Porozumění pojmu soustava souřadnic u žáků středních škol
Klápa, Petr ; Janda, David (vedoucí práce) ; Zamboj, Michal (oponent)
Cílem diplomové práce Porozumění pojmu soustava souřadnic u žáků středních škol je prozkoumat hloubku porozumění soustavě souřadnic žáků střední školy použitím analýzy a popisu vybraných žákovských problémů při používání tohoto pojmu. Abych mohl odhalit hlubší znalosti žáků v této oblasti matematiky, používám ve své práci jako nástroj pro získávání informací test s úlohami zadanými v nepravoúhlé soustavě souřadnic. V první části práce je popsán historický vývoj tohoto pojmu s důrazem na období renesance, ve kterém byly položeny základy moderního pojetí soustavy souřadnic. Dále jsou zde dále popsány požadavky na výuku tohoto pojmu v učebnicích a kurikulárních dokumentech a stručně popsána teorie concept image a concept definition, která se zabývá porozuměním matematickým pojmům. Další část práce je věnována experimentu realizovaného při výuce v hodinách matematiky na střední škole. Předkládám zde konkrétní výsledky žáků, kteří absolvovali test s nestandardními úlohami souvisejícími s pojmem soustava souřadnic. Tyto výsledky jsou následně analyzovány pomocí předem specifikovaných jevů v kontextu výše uvedené teorie concept image a concept definition. Výsledky praktické části testu ukazují, že ve výzkumném vzorku byli zahrnuti žáci s velmi rozmanitou úrovní teoretických i praktických znalostí...
|
|
Propedeutika kartézské souřadnicové soustavy a rozvoj funkčního myšlení žáků 1. stupně ZŠ
Ročák, Štěpán
Tato diplomová práce didakticky mapuje a popisuje nové didaktické matematické prostředí a možnosti jeho aplikace ve vyučování na 1. stupni ZŠ. V práci popisuji průběh experimentu s žáky 1. - 5. ročníku, se kterými jsem sérii úloh nového prostředí vyzkoušel a ověřil. Na základě reflexe tohoto experimentu a analýzy žákovských řešení jsem formuloval finální podobu série úloh. Průběh celého experimentu jsem vedl v souladu s konstruktivistickým edukačním stylem. V teoretické části práce uvádím důležité pojmy matematiky a její didaktiky, které jsou pro potřeby této práce podstatné a které opírám o příslušnou odbornou literaturu. Práce také obsahuje dílčí analýzu vybraných učebnicových řad s ohledem na téma práce. Součástí práce je finální ucelená série úloh využitelná ve výuce matematiky na 1. stupni základní školy, zejména pokud chce učitel s žáky cíleně rozvíjet porozumění pojmům a vztahům z matematických oblastí analytické geometrie, funkcí a posloupností.
|
|
Propedeutika kartézské souřadnicové soustavy a rozvoj funkčního myšlení žáků 1. stupně ZŠ
Ročák, Štěpán
Tato diplomová práce didakticky mapuje a popisuje nové didaktické matematické prostředí a možnosti jeho aplikace ve vyučování na 1. stupni ZŠ. V práci popisuji průběh experimentu s žáky 1. - 5. ročníku, se kterými jsem sérii úloh nového prostředí vyzkoušel a ověřil. Na základě reflexe tohoto experimentu a analýzy žákovských řešení jsem formuloval finální podobu série úloh. Průběh celého experimentu jsem vedl v souladu s konstruktivistickým edukačním stylem. V teoretické části práce uvádím důležité pojmy matematiky a její didaktiky, které jsou pro potřeby této práce podstatné a které opírám o příslušnou odbornou literaturu. Práce také obsahuje dílčí analýzu vybraných učebnicových řad s ohledem na téma práce. Součástí práce je finální ucelená série úloh využitelná ve výuce matematiky na 1. stupni základní školy, zejména pokud chce učitel s žáky cíleně rozvíjet porozumění pojmům a vztahům z matematických oblastí analytické geometrie, funkcí a posloupností.
|
| |
|
Propedeutika kartézské souřadnicové soustavy a rozvoj funkčního myšlení žáků 1. stupně ZŠ
Ročák, Štěpán ; Kloboučková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Pilous, Derek (oponent)
Tato diplomová práce didakticky mapuje a popisuje nové didaktické matematické prostředí a možnosti jeho aplikace ve vyučování na 1. stupni ZŠ. V práci popisuji průběh experimentu s žáky 1. - 5. ročníku, se kterými jsem sérii úloh nového prostředí vyzkoušel a ověřil. Na základě reflexe tohoto experimentu a analýzy žákovských řešení jsem formuloval finální podobu série úloh. Průběh celého experimentu jsem vedl v souladu s konstruktivistickým edukačním stylem. V teoretické části práce uvádím důležité pojmy matematiky a její didaktiky, které jsou pro potřeby této práce podstatné a které opírám o příslušnou odbornou literaturu. Práce také obsahuje dílčí analýzu vybraných učebnicových řad s ohledem na téma práce. Součástí práce je finální ucelená série úloh využitelná ve výuce matematiky na 1. stupni základní školy, zejména pokud chce učitel s žáky cíleně rozvíjet porozumění pojmům a vztahům z matematických oblastí analytické geometrie, funkcí a posloupností.
|
|
Prohledávání stavového prostrou 3D - hledání cesty v budově
Macek, Ján ; Rozman, Jaroslav (oponent) ; Samek, Jan (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je popis algoritmů sloužících na prohledávání stavového prostoru a následná implementace aplikace pro hledání cesty v budově. První část práce se věnuje metodám popisu prostoru. V další kapitole jsou vysvětleny metody vyhledávání cesty v prostoru. Třetí část práce popisuje postup implementace aplikace. Na závěr jsou uvedeny výsledky testování a jejich zhodnocení.
|