Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Porozumění pojmu soustava souřadnic u žáků středních škol
Klápa, Petr ; Janda, David (vedoucí práce) ; Zamboj, Michal (oponent)
Cílem diplomové práce Porozumění pojmu soustava souřadnic u žáků středních škol je prozkoumat hloubku porozumění soustavě souřadnic žáků střední školy použitím analýzy a popisu vybraných žákovských problémů při používání tohoto pojmu. Abych mohl odhalit hlubší znalosti žáků v této oblasti matematiky, používám ve své práci jako nástroj pro získávání informací test s úlohami zadanými v nepravoúhlé soustavě souřadnic. V první části práce je popsán historický vývoj tohoto pojmu s důrazem na období renesance, ve kterém byly položeny základy moderního pojetí soustavy souřadnic. Dále jsou zde dále popsány požadavky na výuku tohoto pojmu v učebnicích a kurikulárních dokumentech a stručně popsána teorie concept image a concept definition, která se zabývá porozuměním matematickým pojmům. Další část práce je věnována experimentu realizovaného při výuce v hodinách matematiky na střední škole. Předkládám zde konkrétní výsledky žáků, kteří absolvovali test s nestandardními úlohami souvisejícími s pojmem soustava souřadnic. Tyto výsledky jsou následně analyzovány pomocí předem specifikovaných jevů v kontextu výše uvedené teorie concept image a concept definition. Výsledky praktické části testu ukazují, že ve výzkumném vzorku byli zahrnuti žáci s velmi rozmanitou úrovní teoretických i praktických znalostí...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.