Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 195 záznamů.  začátekpředchozí186 - 195  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv přídavku oxidu uhličitého ke zplyňovacímu médiu při atmosférickém zplyňování vodní parou ve fluidním loži křemenného písku a vápence
Jeremiáš, Michal ; Pohořelý, Michael ; Vosecký, Martin ; Skoblia, Sergej ; Kameníková, Petra ; Svoboda, Karel ; Punčochář, Miroslav
Cílem této práce bylo vyhodnotit vliv přídavku CO0 k primárnímu zplyňovacímu médiu (vodní pára) při alotermním zplyňování biomasy ve fluidním loži při konstantní teplotě 800°C. Také byl měřen vliv materiálu fluidního lože a vliv teploty reaktoru na složení, výhřevnost a výtěžek plynu. Z provedených experimentů vyplývá, že CO2 přidaný ke zplyňovacímu médiu byl přeměněn na CO jen v omezené míře a spíše převažovalo naředění plynu a snížení jeho výhřevnosti. Konverze CO2 na CO byla intenzivnější za použití vápence ve fluidním loži. Vápenec vykazoval katalytický účinek na rozklad dehtů a zvyšování výtěžku H2, CO2 a CO. Na základě zjištěných poznatků je možné jako optimální teplotu generátoru s vápencem ve fluidní vrstvě navrhnout teplotu okolo 850 °C za daných experimentálních podmínek
Vliv velikosti krystalitů TiO2 na jeho fotokatalytickou reaktivitu
Kočí, K. ; Obalová, L. ; Matějová, Lenka ; Šolcová, Olga ; Plachá, D. ; Lacný, Z.
Fotokatalytická aktivita TiO2 částic byla testována na reakci fotodegradace CO2 vodou. S klesající velikostí částic TiO2 roste výtěžek methanu. Získané výsledky byly porovnány s katalyzátorem Degussa P25. Ve všech případech byla aktivita připravených TiO2 částic vyšší než u Degussy P25.
Experimentální stanovení a korelace fázových rovnovah pro systémy oxidu uhličitého s alkanoly v kritické oblasti
Babič, Alexandr ; Aim, Karel
V práci jsou řešeny otázkyExperimentální stanovení a korelace fázových rovnovah pro systémy oxidu uhličitého s alkanoly v kritické oblasti.
Model růstu kapky ve směsi metanu, nonanu a přesyceného oxidu uhličitého
Krejčí, A. Petr
Z důvodu využití stávajícího zařízení pro měření nukleační rychlosti ve směsi metanu, nonanu a oxidu uhličitého, byl vyřešen problém rychlého růstu kapek. Byla provedena série experimentů s parametry navrženými na základě modelu růstu kapky v dané směsi. Experimenty byly úspěšné, neboť díky vhodně navrženým parametrům bylo možné získat zpracovatelné optické signály a následně stanovit rychlost růstu kapek i jejich počet.
Emise tzv. skleníkových plynů (N2O a CO2) z pastevní půdy jako výsledek aktivity mikrobiálního společenstva - předběžné výsledky
Šimek, Miloslav ; Hynšt, Jaroslav ; Brůček, Petr ; Čuhel, Jiří
Zimoviště skotu je specifickým typem ekosystému, v němž je vliv skotu na půdu oproti běžné pastvině zesílen. Na lokalitě je patrný gradient vlivu zvířat od nejvíce zatížené plochy poblíž kravína, kde probíhá krmení a krávy se zde zdržují nejvíce, k nejméně zatížené protilehlé části pastviny, na které je pohyb a pobyt zvířat minimální. Emise N2O ze zimoviště jsou velmi proměnlivé a píky emisí mají krátkodobý charakter, protože většina N2O vzniká během jednoho až několika krátkých období aktivity, která nastávají při dobré zásobenosti půdy dusíkem při vhodné souhře podmínek prostředí, zejména při určité vlhkosti a teplotě půdy; emise N2O jsou vysoké zejména v jarním období; velikost emisí přímo souvisí se zatížením půdy zvířaty. Emise CO2 mají během roku zcela odlišný charakter než emise N2O, neboť víceméně kopírují chod teploty přízemní vrstvy vzduchu nebo svrchní vrstvy půdy; emise CO2 jsou vysoké zejména v letním období; velikost emisí přímo nesouvisí se zatížením půdy zvířaty.
Současný stav a perspektivy zdanění provozu motorových vozidel v EU
John, Jiří ; Láchová, Lenka (vedoucí práce) ; Teklý, Lukáš (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku zdanění provozu motorových vozidel v EU. Zdanění automobilů je v součastné době harmonizováno z důvodů odstranění tržních selhaní a motivace zákazníků ke koupi ekologických vozidel. Práce se skládá ze 3 stěžejních částí. V první části jsou popsány pojmy daňové konkurence, koordinace a harmonizace. Dále se pak tato část zabývá jednotlivými kroky EU vedoucími ke snížení emisí oxidu uhličitého a jejich dopady na zdanění motorových vozidel. Druhá část se zaměřuje na zdanění provozu automobilů ve vybraných členských zemích Evropské unie, které již zdaňují automobily na bázi emisí oxidu uhličitého. Ve třetí části práce je popsán současný stav zdanění provozu motorových vozidel v České republice. Tato část se také zabývá budoucností zdanění motorových vozidel.
Environmentální a ekonomické dopady začlenění letecké dopravy do systému EU ETS
Tauferová, Michaela ; Jílková, Jiřina (vedoucí práce) ; Vojáček, Ondřej (oponent)
Cílem práce je analýza předpokládaných dopadů začlenění leteckého sektoru do systému EU ETS. Analýza je postavena na zhodnocení skutečného stavu problematiky a rozboru dat z empirického šetření. V první části práce je rozebrána letecká doprava z environmentálního pohledu a její legislativní úprava. V druhé části se věnujeme emisnímu obchodování. Ve třetí a čtvrté části práce je rozebírána nová směrnice o začlenění letecké dopravy do EU ETS, jsou zde stanoviska jednotlivých zúčastněných stran, dále ekonomické a environmentální dopady. Poslední pátá část se věnuje analýze srovnání zvažovaných politik životního prostředí pro regulaci vlivu letecké dopravy na změnu klimatu.
Perspektivy zdanění provozu motorových vozidel v EU a dopady krize na automobilový průmysl
Maryško, Michal ; Láchová, Lenka (vedoucí práce) ; Láchová, Lenka (oponent)
Tato práce je věnována problematice zdanění provozu motorových vozidel, která je díky sílícímu vlivu dopravy na životní prostředí velmi aktuální. Doprava patří mezi 5 hlavních emitentů CO2 do ovzduší. Na celkových emisích se podílí skoro 16%, na silniční dopravu pak z toho samého celku připadá 7%. Proto Evropská Komise vymyslela a navrhla novou podobu zdanění provozu motorových vozidel. Tento návrh je založen na emisích CO2 a hmotnosti vozidel. Každá automobilka bude muset do roku 2012 dosáhnout svého specifického cíle. Emise by měli být sníženy na hranici 120 g/km. Dalším prostředkem v boji proti emisím škodlivin do ovzduší jsou emisní normy EURO, které stanovují závazné limity určitých druhů škodlivin pro nově vyráběná vozidla. Poté je věnována pozornost současné situaci v ČR. Funkci zdanění provozu motorových vozidel zde plní silniční daň doplněná o časové a výkonové zpoplatnění. V dnešní době ale světem třese hospodářská krize. Možná nejvíc je vidět právě na automobilkách, které musí vynaložit spoustu sil, aby se vůbec udržely na trhu. Závěrem se věnuji podporám, které musely být automobilovému průmyslu jako celku poskytnuty, aby přežil. Je důležité automobilový průmysl v této době podržet, jen v Evropě zaměstnává přes 12 milionů lidí a veřejné rozpočty plní celkově v průměru 360 biliony euro.
Komparace emisního obchodovacího systému EU a programu kyselého deště v USA
Zelená, Vladimíra ; Petrášek, František (vedoucí práce) ; Škop, Vladislav (oponent)
Diplomová práce porovnává Systém emisního obchodování Evropské unie, který obchoduje s povolenkami umožňujícími vypouštění oxidu uhličitého do ovzduší, s Programem kyselého deště, který na území Spojených států amerických obchoduje s emisemi oxidu uhličitého a oxidů dusíku. Oba dva systémy fungují na stejných principech a mechanismech, díky odlišně nastaveným parametrům však došlo při implementaci těchto systémů k odlišným výsledkům. Praktická část této práce se detailně zabývá oběma systémy a příčinami neúspěchu prvního obchodovacího období v Evropské unii, včetně ponaučení plynoucích pro druhé obchodovací období, a zdařilého průběhu Programu kyselého deště.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 195 záznamů.   začátekpředchozí186 - 195  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.