Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza kinematiky zavěšení MacPherson
Trnková, Lucie ; Fojtášek, Jan (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem polohy významných bodů zavěšení MacPherson na kinematické charakteristiky. První část obsahuje popis vybraných parametrů zavěšení, jejich vlivu na jízdní vlastnosti automobilu a popis zavěšení MacPherson. Dále je na základě poskytnutých dat vypracovaná detailní analýza vlivu kinematických bodů na jednotlivé charakteristiky. V závěru jsou veškeré poznatky přehledně shrnuty tak, aby mohly sloužit jako návod pro změnu kinematických charakteristik.
Design of alignment and chassis setup equipment
Vajdák, Martin ; Bradávka, Marek (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
This master’s thesis deals with a design of a device for measuring of chassis parameters of a race car (toe angle, camber angle, ground clearance, weight distribution) and which is afterward used for the chassis alignment. The introductory theoretical part introduces the most important chassis parameters, which have a significant influence on the behavior and maneuverability of the car and therefore they are most frequently the point of interest. The following chapter summarizes methods and equipment which are used for measurement of chassis parameters today and presents their advantages and disadvantages. The penultimate chapter of theoretical part is devoted to the general recommendation for measuring of vehicle’s chassis parameters and chassis alignment. The last chapter of the theoretical part introduces requirements for the equipment, whose design is the topic of this master’s thesis. The introduction of the practical part is devoted to a description of the design of two designed variants for measuring the chassis parameters of the vehicle. The following chapter describes the preparation and measurement procedure using the designed equipment. The next chapter is devoted to the selection of sensors and measuring devices. The conclusion of this chapter summarizes the approximate total cost of manufacturing of both designed variants. The last chapter consists of the stress and deformation analysis of the designed stands that are used to supports the car instead of its wheels. The conclusion of the master’s thesis summarizes the achieved goals and presents suggestions and recommendations for further development of the designed equipment.
Měření odklonu kola během jízdy
Vojtěšek, Aleš ; Fojtášek, Jan (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je navrhnout měření a následně změřit změnu úhlu odklonu kola během jízdy. Pro tento zadaný úkol byly použity na uchycení senzorů některé díly od firmy Corrsys-Datron a zbývající prvky bylo potřeba vyrobit. Kompletním systémem následně proběhlo měření a výstupní data byla programem Matlab vykreslena a vyhodnocena. Na základě vyhodnocení dat je možné přesně určit vzájemnou polohu kola vůči vozovce a karoserii.
Návrh závodního vozidla kategorie T1
Šťáva, Martin ; Vančura, Jan (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá koncepčním návrhem závodního vozu kategorie T1. Konstrukce vozu je tvořena trubkovým prostorovým rámem, lichoběžníkovým zavěšením předních i zadních kol, brzdovým systémem, koncepčním návrhem kapotáže. Tento výčet je základem této práce. Pro úplnost konstrukčního řešení je také navrženo umístění posádky a rozmístění komponent uvnitř rámu. Pro konstrukci, testování, simulaci a pro výpočty byly použity programy Adams Car 2016, Autodesk Inventor 2016, Ansys Workbench 18.1. Navržená koncepce závodního vozu kategorie T1 je v souladu s technickými požadavky Mezinárodní automobilové federace (FIA).
Konstrukční návrh zavěšení předních kol závodního automobilu
Kroliczek, Václav ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá konstrukční úpravou přední lichoběžníkové nápravy závodního vozidla Škoda 130RS pro automobilové soutěže. První část práce pojednává o rozdělení náprav a vyzdvihuje základní parametry nápravy ovlivňující jízdní vlastnosti vozidla. Druhá část se již zabývá kinematickou analýzou stávající nápravy, následně její úpravou a konstrukčním návrhem nového zavěšení.
Analýza kinematiky zavěšení MacPherson
Trnková, Lucie ; Fojtášek, Jan (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem polohy významných bodů zavěšení MacPherson na kinematické charakteristiky. První část obsahuje popis vybraných parametrů zavěšení, jejich vlivu na jízdní vlastnosti automobilu a popis zavěšení MacPherson. Dále je na základě poskytnutých dat vypracovaná detailní analýza vlivu kinematických bodů na jednotlivé charakteristiky. V závěru jsou veškeré poznatky přehledně shrnuty tak, aby mohly sloužit jako návod pro změnu kinematických charakteristik.
Návrh závodního vozidla kategorie T1
Šťáva, Martin ; Vančura, Jan (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá koncepčním návrhem závodního vozu kategorie T1. Konstrukce vozu je tvořena trubkovým prostorovým rámem, lichoběžníkovým zavěšením předních i zadních kol, brzdovým systémem, koncepčním návrhem kapotáže. Tento výčet je základem této práce. Pro úplnost konstrukčního řešení je také navrženo umístění posádky a rozmístění komponent uvnitř rámu. Pro konstrukci, testování, simulaci a pro výpočty byly použity programy Adams Car 2016, Autodesk Inventor 2016, Ansys Workbench 18.1. Navržená koncepce závodního vozu kategorie T1 je v souladu s technickými požadavky Mezinárodní automobilové federace (FIA).
Design of alignment and chassis setup equipment
Vajdák, Martin ; Bradávka, Marek (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
This master’s thesis deals with a design of a device for measuring of chassis parameters of a race car (toe angle, camber angle, ground clearance, weight distribution) and which is afterward used for the chassis alignment. The introductory theoretical part introduces the most important chassis parameters, which have a significant influence on the behavior and maneuverability of the car and therefore they are most frequently the point of interest. The following chapter summarizes methods and equipment which are used for measurement of chassis parameters today and presents their advantages and disadvantages. The penultimate chapter of theoretical part is devoted to the general recommendation for measuring of vehicle’s chassis parameters and chassis alignment. The last chapter of the theoretical part introduces requirements for the equipment, whose design is the topic of this master’s thesis. The introduction of the practical part is devoted to a description of the design of two designed variants for measuring the chassis parameters of the vehicle. The following chapter describes the preparation and measurement procedure using the designed equipment. The next chapter is devoted to the selection of sensors and measuring devices. The conclusion of this chapter summarizes the approximate total cost of manufacturing of both designed variants. The last chapter consists of the stress and deformation analysis of the designed stands that are used to supports the car instead of its wheels. The conclusion of the master’s thesis summarizes the achieved goals and presents suggestions and recommendations for further development of the designed equipment.
Konstrukční návrh zavěšení předních kol závodního automobilu
Kroliczek, Václav ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá konstrukční úpravou přední lichoběžníkové nápravy závodního vozidla Škoda 130RS pro automobilové soutěže. První část práce pojednává o rozdělení náprav a vyzdvihuje základní parametry nápravy ovlivňující jízdní vlastnosti vozidla. Druhá část se již zabývá kinematickou analýzou stávající nápravy, následně její úpravou a konstrukčním návrhem nového zavěšení.
Měření odklonu kola během jízdy
Vojtěšek, Aleš ; Fojtášek, Jan (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je navrhnout měření a následně změřit změnu úhlu odklonu kola během jízdy. Pro tento zadaný úkol byly použity na uchycení senzorů některé díly od firmy Corrsys-Datron a zbývající prvky bylo potřeba vyrobit. Kompletním systémem následně proběhlo měření a výstupní data byla programem Matlab vykreslena a vyhodnocena. Na základě vyhodnocení dat je možné přesně určit vzájemnou polohu kola vůči vozovce a karoserii.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.