Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Přítomnost ticha v životě člověka a jeho vztazích
Skýpalová, Monika ; Milfait, René (vedoucí práce) ; Žáková, Lenka (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá přítomností ticha v životě člověka. Konkrétně říká, že ticho je významnou součástí života člověka, protože pomáhá k objevení jeho spirituality. Zároveň ale platí, že člověk se ticha obává, protože má strach z toho, co všechno se může v tichu objevit. Práce vymezuje pojem ticha, popisuje, kde se ticho nejvíce vyskytuje. Dále se věnuje těm kvalitám ticha, které mají vliv na spiritualitu člověka. Zaměřuje se také na vývoj ticha v klášterech, protože tam se ticho hojně užívá. Využívá zde zkušenost sv. Benedikta, který ticho, respektive mlčení, velmi vyznává. V další části práce je pojednáno o strachu z ticha a příčinách tohoto strachu. Následně tato práce podává návod, jak s tichem pracovat, aby obavy z něj byly co nejmenší. V závěru je práce obohacena o vlastní zkušenosti autorky s tichem, které načerpala v Tiché kavárně a Trapistickém klášteře. Navíc obsahuje i několik rozhovorů o vztahu respondentů k tichu.
Využití prvků bazální stimulace u dětí s diagnózou ADHD v předškolním věku
Mojžíšová, Veronika ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Název bakalářské práce: Využití prvků bazální stimulace u dětí s diagnózou ADHD v předškolním věku Jméno a příjmení autora: Veronika Mojžíšová Pracoviště: Katedra speciální pedagogiky, Pedagogická fakulta, Karlova univerzita v Praze Vedoucí bakalářské práce: PhDr. Mgr. Pavlína Šumníková, Ph.D. Rok obhajoby bakalářské práce: 2013 Abstrakt: Cílem této bakalářské práce bylo aplikovat a ověřit význam bazální stimulace u dětí v předškolním věku s diagnózou ADHD. V práci bylo využito jednoduchých metod kvalitativního šetření - prostudování anamnestických údajů, metoda řízeného rozhovoru, pozorování. Pomocí sestaveného programu se podařilo prokázat, že prvky bazální stimulace lze využívat i u jedinců s ADHD. Bazální stimulace je pro ně prospěšná. Z výsledků vyplývá, že pomáhá zajišťovat jejich zklidnění. V průběhu aplikace bazální stimulace došlo také ke zkvalitnění vnímání u těchto dětí. Pozitivní vliv má také na jejich schopnost soustředit se. V průběhu aplikace programu se však nepodařilo prokázat, že má vliv na předpokládané prodloužení této schopnosti. Sestavený program, který byl realizován na vzorku čtyř probandů, se osvědčil. Klíčová slova: syndrom ADHD, zásady výchovného vedení dětí s ADHD, bazální stimulace, vnímání, zklidnění, soustředění
Přítomnost ticha v životě člověka a jeho vztazích
Skýpalová, Monika ; Milfait, René (vedoucí práce) ; Žáková, Lenka (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá přítomností ticha v životě člověka. Konkrétně říká, že ticho je významnou součástí života člověka, protože pomáhá k objevení jeho spirituality. Zároveň ale platí, že člověk se ticha obává, protože má strach z toho, co všechno se může v tichu objevit. Práce vymezuje pojem ticha, popisuje, kde se ticho nejvíce vyskytuje. Dále se věnuje těm kvalitám ticha, které mají vliv na spiritualitu člověka. Zaměřuje se také na vývoj ticha v klášterech, protože tam se ticho hojně užívá. Využívá zde zkušenost sv. Benedikta, který ticho, respektive mlčení, velmi vyznává. V další části práce je pojednáno o strachu z ticha a příčinách tohoto strachu. Následně tato práce podává návod, jak s tichem pracovat, aby obavy z něj byly co nejmenší. V závěru je práce obohacena o vlastní zkušenosti autorky s tichem, které načerpala v Tiché kavárně a Trapistickém klášteře. Navíc obsahuje i několik rozhovorů o vztahu respondentů k tichu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.