Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 70 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv účinků poddolování na volbu typu nosné konstrukce mostu v km 332,420 trati Dětmarovice - Č. Těšín
Chaloupka, Martin ; Puchner,, Josef (oponent) ; Kmošek, David (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce bylo vypracovat varianty řešení nosné ocelové konstrukce železničního mostu na poddolovaném území. Rozpětí jednotlivých polí bylo zvoleno na základě polohy stávající spodní stavby. Zmenšování šířky mostních otvorů nebylo dovoleno. Na základě geodetického zaměření byly zpracovány přehledné výkresy stávajícího stavu. Na základě zadávacích podmínek pro vypracování byla pro podrobnější zpracování zvolena varianta Gerberův nosník se středním polem vyztuženým obloukem. Pro tuto variantu byl proveden statický výpočet hlavních částí NK mostu, kdy bylo počítáno i s účinky od poddolování. Pro variantu Gerberův nosník byly zhotoveny přehledné výkresy nového stavu a výkres vybraných detailů ocelové konstrukce mostu. Dále byla provedena detailní analýza vybraného konstrukčního detailu. Konkrétně napojení táhla na hlavní nosník, kdy byl navržen optimální tvar a tloušťka styčníkového plechu s vhodným poloměrem výpalu pro zamezení plastifikace materiálu v této oblasti. Zpracována byla i varianta spojitého nosníku bez kloubů. Bylo sledováno, jaký má vliv poddolování na napětí v konstrukci mostu – bylo konfrontováno s účinky na Gerberově nosníku. Pro omezení napětí v konstrukci mostu a dodržení MSP hlavního nosníku byla navržena rektifikace ložisek a po zvážení více variant i její provádění. Provedlo se ekonomické srovnání obou variant. Postup montáže byl navržen pro oba typy nosné konstrukce mostu. V technické zprávě se dočteme o důvodu záměru výstavby nového mostu a najdeme zde další důležité technické informace. Závěrem diplomové práce byla doporučena pro výstavbu konkrétní varianta, a to jak z pohledu investora, tak i z pohledu statika projektanta.
Napjatostně deformační analýza mostu ve Starém Městě u Frýdku-Místku
Janík, Rostislav ; Profant, Tomáš (oponent) ; Fuis, Vladimír (vedoucí práce)
V této bakalářské práci je rozpracována napjatostně deformační analýza skutečného železničního mostu. Konstrukce mostu je modelována jako rovinná prutová soustava. První část práce se zabývá rešerší, která zahrnuje získání informací z teorie potřebné k řešení dané problematiky. Další část se věnuje analytickému řešení staticky určité i neurčité varianty konstrukce pro zatížení mostu vlastní tíhou a také pro zatížení při průjezdu vlaku. V následující části jsou výsledky analytického řešení numericky verifikovány v programu ANSYS. V poslední části je vyhodnoceno riziko ztráty vzpěrné stability pro všechny varianty zatížení.
Pevnostní analýza nosníku s tenkou stojinou - vliv otvorů a tahového pole
Horák, Marek ; Petrásek, Miloslav (oponent) ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Při návrhu konstrukce letounu je kladen velký důraz na dosažení vysoké hmotnostní efektivity. Tato práce je zaměřena na pevnostní analýzu nosníků s tenkou stojinou s otvory i bez otvorů, které jsou jednou z nejdůležitějších součástí konstrukce každého letounu. Návrh nosníku s tenkou stojinou je v porovnání s klasickými nosníky, používanými např. ve všeobecném strojírenství nebo stavebnictví, komplikovanější. Práce obsahuje soubor podkladů pro analytický výpočet nosníků s tenkou stojinou a jejich ověření pomocí metody konečných prvků a experimentálního měření.
Nelineární odezva ocelových konstrukcí na statické zatížení
Nezbedová, Anna ; Vlk, Zbyněk (oponent) ; Kala, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá nelineární odezvou ocelových konstrukcí na statické zatížení. Jsou zde odvozeny vzorce pro nelineární analýzu tlačených, ohýbaných a tažených prutů. U tlačených prvků je popsána problematika vzpěru, u ohýbaných klopení a taženými prvky jsou lana. Jako příklad je proveden výpočet dvoupolové visuté ocelové lávky pro pěší asymetricky zatížené. Jako další možný výpočtový postup je popsána metoda konečných prvků.
Comparison of analytical and numerical FEM solutions for buckling of laminated composite cylindrical shells
Konečný, Michael ; Obdržálek, Vít (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
This thesis studies the possibilities of determination of the critical buckling force of laminated composite cylindrical shells through analytical as well as through FEM approcah. The analytical solution is presented in detail and a Matlab program is made to allow its calculation. FEM solutions are done using two different solvers of the MSC.Nastran software, the effects of different settings of the solvers are explored as well as the general behaviour of the solvers. All of the approaches are in the end compared and a several conclusions are proposed.
Porovnání analytického a numerického řešení vzpěrné stability profilu z hliníkové slitiny
Bolek, Robert ; Šebek, František (oponent) ; Návrat, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá řešením vzpěrné stability tenkostěnného profilu, vyrobeného z hliníkové slitiny Al 6061.T6. Řešení je provedeno analytickými a numerickými metodami. K numerickému řešení byl využit program Abaqus, fungující na bázi metody konečných prvků. Cílem bylo zjistit maximální zatížení profilu různymi metodami, s jejich následným porovnáním a zhodnocením podle přesnosti, univerzálnosti a časové náročnosti jednotlivých metod.
Rozbor možností určení kritické síly vzpěru u šroubovitého prutu
Pokorný, Jan ; Fuis, Vladimír (oponent) ; Burša, Jiří (vedoucí práce)
Závěrečná práce se zabývá vlivem šroubovitosti prutu na zvýšení kritické síly ztráty vzpěrné stability, zaměřuje se na prut obdélníkového příčného průřezu. Tento problém je v práci rozdělen na dvě základní oblasti. První z nich představuje prut s velkým stoupáním závitu, druhou prut se stoupáním menším. Řešení je provedeno numericky s využitím prostředí MATLAB. Za pomocí konečno-prvkového programu je provedeno ověření použitých metod. Výsledkem této práce je grafické vyjádření závislosti zvýšení kritické síly vůči prizmatickému prutu stejných rozměrů na poměru délek stran obdélníkového příčného průřezu. Výsledky jsou zobrazeny pro oba typy uvažovaných prutů.
Nadzemní parkovací dům
Pevner, Jan ; Klodner, Jan (oponent) ; Perla, Jan (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na návrh a posouzení vybraných nosných prvků jednoho nadzemního podlaží monolitické betonové konstrukce a schodiště. Veškeré výpočty jsou provedeny v souladu s Eurokódem 2.
Nelineární analýza ztráty stability spalinového potrubí
Jelínek, Jan ; Vincour, Dušan (oponent) ; Létal, Tomáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá nelineární analýzou ztráty stability spalinového potrubí, které je součástí odsiřovací linky. Popisuje tvorbu zjednodušeného MKP modelu. Dále zmiňuje nastavování okrajových podmínek modelu pro několik zátěžných stavů. Tyto zátěžné stavy se odlišují upřednostněním jednoho ze zatížení jako dominantní. Následně jsou provedeny návrhy několika variant vyztužení lehkými výztuhami. Práce je zakončena srovnáním odolností proti ztrátě stability navrhovaných variant vyztužení a nevyztuženého modelu spalinového potrubí.
Studie kvality prutových prvků v MKP
Martinásková, Magdalena ; Němec,, Ivan (oponent) ; Nevařil, Aleš (vedoucí práce)
Byly vybrány úlohy, u kterých bylo možno očekávat komplikace při modelování nebo výpočtu. Ty byly řešeny pomocí MKP v komerčních softwarech RFEM, Scia, Axis a ANSYS. Řešené úlohy zahrnují geometrické nelinearity, případně se věnují vzpěru či kroucení. V práci je obsažena základní teorie a SW řešení. Pro jednotlivé programy je u konkrétních úloh uvedeno nastavení parametrů výpočtu, ve složitějších případech také způsob tvorby modelu a jednotlivé kroky řešení. Je provedeno srovnání získaných výsledků s teoretickým, analyticky získaným řešením.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 70 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.