Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36 záznamů.  začátekpředchozí27 - 36  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Friction Modification within Wheel-Rail Contact
Galas, Radovan ; Meierhofer, Alexander (oponent) ; Pfaff, Raphael (oponent) ; Hartl, Martin (vedoucí práce)
This dissertation thesis deals with an experimental study of top-of-rail products, specifically top-of-rail lubricants and friction modifiers, which are applied into the wheel-rail contact to optimize adhesion and reduce noise. The main goal of this thesis was to clarify the effect of the applied quantity and chemical composition of top-of-rail products on adhesion. The main attention was paid to low adhesion issues, associated with the application of these products, because low adhesion can result in traction and braking difficulties. This experimental study was conducted in both the laboratory and real conditions where a light rail system was utilized. In the case of laboratory investigations, a commercial tribometer and a twin-disc machine, enabling to achieve typical curve conditions, were employed. Apart from adhesion, wear and noise were analysed during the experiments. The obtained results showed that top-of-rail lubricants are able to provide a beneficial friction behaviour but their performance is strongly affected by the applied quantity. When the contact was overdosed with a top-of-rail lubricant, then a critically low adhesion resulting in a significant extension of braking distance was observed. In the case of friction modifiers, it was revealed that evaporation of base medium considerably changed a friction behaviour of these substances. Besides this, it was investigated that a high content of particles for friction modification can cause low adhesion issues. In general, it was observed that both types of top-of-rail products are able to significantly reduce wear and surface damage, while it seems to be difficult to achieve a significant reduction of noise without the impact on traction and braking capabilities. At the end of the present thesis, some future research steps in this area are recommended.
Vliv parametrů odpružení a tlumení na jízdní vlastnosti vozidla
Kopca, Filip ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Práca vysvetľuje funkciu a charakteristiky pruženia a tlmenia, ich spôsob a mieru akým ovplyvňujú chovanie vozidla počas vybraných jazdných manévrov. Cieľom zaistiť čo najväčšiu priľnavosť, predvídateľnosť chovania vozidla.
Analýza jízdních dat vozidla
Starý, Přemysl ; Porteš, Petr (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou jízdních dat monopostů soutěže Formula Student. Pozornost je zaměřena na chování vozidla i jezdce. Je analyzován průběh brzdění, průjezd zatáčkou, vyváženost vozu. Zvláštní pozornost je věnována senzorům polohy tlumičů při jízdě a rozboru jejich nastavení. Jsou sestaveny histogramy rychlostí tlumičů a grafy jízdních frekvencí. Pro zkrácení času nutného na analýzu jsou navrženy algoritmy v programu MATLAB. Dále jsou vytvořeny skripty pro zobrazení důležitých kanálů. Analyzovaná data jsou použita pro vytvoření událostí, které urychlují orientaci v záznamu a sdělují nejdůležitější informace.
Konstrukční návrh pedometru pro zkoušky brzd
Pavlík, Vojtěch ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se soustředí na měřící zařízení ovládací síly brzdového systému, shrnuje homologační zkoušky (dle EHK) a kontrolní zkoušky (dle MDČR) brzdových systémů. Dále uvádí přehled komerčně dostupných zařízení na trhu, jejich principy, výhody a nevýhody. Na konec předkládá vlastní řešení pedometru a kalibračního vybavení podle autorova návrhu.
Problematika znalecké analýzy jízdy a brzdění vozidla v obecném prostorovém oblouku při rychlostech vyšších než 50 km/h
Panáček, Vladimír ; Šachl, Jindřich (oponent) ; Drahotský, Ivo (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Současný aparát pro technickou analýzu silničních nehod neobsahuje žádné ucelené informace, doporučení či postupy, jakým způsobem komplexně vyřešit analýzu silniční nehody za účasti vozidla vybaveného stabilizačním systémem jízdní dynamiky. Problémem při vyšetřování pohybu vozidla v oblouku je neznalost míry ovlivnění jízdní dynamiky vozidla zásahem elektronického stabilizačního systému. Některé počítačové simulační programy používané při analýze silničních nehod sice umožňují zohlednit modelovaný pohyb vozidla s vlivem stabilizačního systému ve zkoumaném ději, ale není znalecké oblasti známo, jaké parametry je třeba ve vytvořených numerických modelech stabilizačního systému v počítačovém programu zadat. Proto dizertační práce vyšetřuje problematiku znalecké analýzy jízdy a brzdění vozidla v obecném prostorovém oblouku při rychlostech vyšších než 50 km/h při současném zkoumání vlivu elektronického stabilizačního systému podvozku na jízdní dynamiku vozidla. Zpracování práce se nejprve věnuje jednak řešením vycházejícím z klasických analytických metod, dále pak experimentálním měřením v reálných podmínkách na zkušebních polygonech a závěrem také využitím počítačových simulačních programů ve znalecké praxi. Nicméně je však třeba si uvědomit, že žádný počítačový simulační program není stoprocentním jednoznačným řešitelem a nestačí pouze vygenerovat počítačovou simulaci, ale je nezbytné technicky posoudit a zdůvodnit takovýmto způsobem získané výsledky. Pro práci analytika silničních nehod je nezbytné znát míru vlivu elektronických stabilizačních systémů vozidla na jeho pohyb. Dizertační práce vyšetřila vzájemný vztah mezi mezní rychlostí vozidla v oblouku stanovenou analytickým výpočtem a experimentálně zjištěnou rychlostí vozidla v oblouku měřením parametrů jízdní dynamiky vozidla vybaveného elektronickým stabilizačním systémem. Jízdními experimenty byl zjištěn a kvantifikován vliv vybraných elektronických stabilizačních systémů podvozku na pohyb vozidla ve vyšetřovaném ději v oblouku. Závěrem práce byly nalezeny vstupní hodnoty podstatných veličin výpočtových modelů ESP simulačních programů odpovídající výsledkům experimentálních měření v definovaných obloucích u vozidel vybavených elektronickými stabilizačními systémy. Výsledky této práce mohou být využity jak při znalecké tak i pedagogické činnosti.
Měření zpomalení nákladních automobilů do 12 tun při brzdění motorem
Kašparová, Hana ; Sedlák, Jaroslav (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá brzdnými účinky motoru nákladních vozidel. Teoretická část čtenáře seznamuje se základní konstrukcí nákladních vozidel, přibližuje stavbu nejčastěji používaného motoru a vymezuje definice faktorů majících podstatný vliv na brzdění motorem. V praktické části se čtenář seznámí s technikou používanou při realizovaném měření a popisem jednotlivých vozidel vybraných pro realizaci měření. Výsledkem praktické části jsou hodnoty získané měřením včetně jejich interpretace obsažené v závěru.
Analýza jízdy osobního vozidla s přívěsem
Šujan, Tomáš ; Kropáč, František (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je analýza negativních jevů souvisejících s provozem přívěsného vozíku za osobním vozidlem se zřetelem na konstrukční rychlost, provádění technických kontrol a rozbor související legislativy. Podklady pro práci byly získány vlastním měřením, spoluprací s předním českým výrobním závodem přívěsů Vezeko s.r.o., organizací zabývající se prováděním technických kontrol Dekra Automobil a.s., a z dostupné literatury včetně elektronických zdrojů. Výsledky práce vyúsťují v návrh konkrétních opatření minimalizující zjištěné negativní jevy.
Jízdní vlastnosti čtyřkolek
Příplatová, Miroslava ; Krejsa, Ivan (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá jízdními vlastnostmi čtyřkolek. Popisuje jejich konstrukci, jízdní vlastnosti a specifikace jízdy na nich. V rámci této práce bylo provedeno měření brzdění, akcelerace, příčného přemístění čtyřkolek a následné vyhodnocení těchto dat. Změřené hodnoty mohou být použity pro práci soudních znalců a analytiků dopravních nehod.
Systémy brzdění letadel
Bulko, Martin ; Koštial, Rostislav (oponent) ; Bencalík, Karol (vedoucí práce)
Záverečná bakalárska práca sa zaoberá problematikou brzdenia letúnov. Popisuje jednotlivé systémy brzdenia a na schémach vysvetľuje ich funkciu a použitie. Ďalej uvádza hlavné výhody a nevýhody týchto systémov s ich následným ich porovnaním. Súčasťou práce je prehľad brzdiacich systémov, ktoré používajú dopravné letúny s prepravnou kapacitou nad sto pasažierov. Ďalej je analyzovaný vývoj veľkosti brzdnej sily týchto letúnov.
Zkoušky jízdní dynamiky motocyklů
Dolák, Jindřich ; Porteš, Petr (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
V rámci této práce jsem provedl návrh zkoušek jízdní dynamiky motocyklů včetně vlastních testů a vyhodnocení. Toto téma jsem si vybral protože motocykly jsou mým koníčkem a samotného mě zajímalo jak takové zkoušky dopadnou. Cílem práce je získání hodnot potřebných ke srovnání dynamických parametrů motocyklů pro jízdní stavy brzdění a akcelerace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 36 záznamů.   začátekpředchozí27 - 36  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.