Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pokročilý editor 3D scény
Bišof, Martin ; Žák, Pavel (oponent) ; Přibyl, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato práce popisuje důležité etapy při vývoji aplikace na editaci 3D scény. Jde o nástroj, který umožňuje vizualizaci objektů a modelování grafu scény. Úvod dokumentu je věnován teoretickému rozboru, který se zabývá nejprve reprezentací objektů v počítačové grafice s bližším zaměřením na reprezentaci hraniční. Následuje teoretická kapitola transformací a manipulátorů. Návrhová část představí základní problematiku a obeznámí nás s řešením úloh na obecné úrovni. V části implementace je pak detailně popsáno konkrétní řešení jednotlivých etap návrhu. Jedná se o popis pokročilého systému kamer a transformací objektů pomocí grafických manipulátorů. Dále je pojednáno o implementovaných efektech, modifikátorech a o řešení grafického uživatelského rozhraní.
Použití OpenGL z jazyka Java
Herich, Martin ; Vanek, Juraj (oponent) ; Navrátil, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá využitím knihovny OpenGL pro zobrazování 3D grafiky v programovacím jazyku Java. Zaměřuje se na projekt Java OpenGL (JOGL), který je referenční implementací OpenGL do Javy. Demonstrační aplikace prezentuje základní schopnosti zobrazování třírozměrné grafiky přes OpenGL jako je hraniční reprezentace, osvětlení, texturování a přepojení mezi Javou a OpenGL.
Manipulace s 3D modely implantátu pro plánování chirurgických operací v medicíně
Bišof, Martin ; Štancl, Vít (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Tato práce popisuje vývoj i samotné řešení aplikace pro plánování a simulaci chirurgických operací v medicíně. Dokumentační část začíná teoretickým základem, jež se zaměřuje nejprve na reprezentaci objektů v počítačové grafice s bližším poznáním reprezentace hraniční. Následuje teoretický rozbor transformací a manipulátorů, které jsou v programu využity. Návrhová část stručně představí zvolená systematická řešení, a na abstraktní úrovni nás seznámí s problematikou zadaného projektu. Implementace pak plní úkoly dané zadáním od volby implantátů přes transformace modelů po manipulaci s kamerami. Praktická část je elementárně dokumentována s návazností na teoretické znalosti a je vytvářena s ohledem na fakta určená návrhem.
Vyhlazování polygonálních modelů
Svěchovský, Radek ; Švub, Miroslav (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Digitalizace objektů či převod 3D modelů do podoby povrchové reprezentace s sebou přináší nedokonalosti v podobě šumu. Tato práce rozebírá známé přístupy k eliminaci zašumění polygonálních modelů. Čtenář bude srozuměn se základními principy vyhlazování a především s výsledky srovnání jednotlivých metod mezi které patří Laplaceova metoda, algoritmus Laplace-HC, Taubinův filtr dolní propusti a bilaterální filtr.
Noncommutative Choquet theory
Šišláková, Jana ; Spurný, Jiří (vedoucí práce) ; Hamhalter, Jan (oponent)
- ABSTRAKT - Nekomutatívna Choquetova teória Nech M je lineárny podpriestor komutatívnej C∗ -algebry C(X), ktorý oddeľuje jej body a obsahuje jednotku. Potom uzáver Choquetovej hra- nice pre M je Šilova hranica vzhľadom k M. V prípade nekomutatívnej C∗ -algebry A s jednotkou uvažujme S ako samoadjungovaný lineárny podprietor A, ktorý obsahuje jednotku a generuje A. Budeme hovoriť, že S je operátorový systém. Potom nekomutatívnou formuláciou uve- deného tvrdenia je výrok, že prienik všetkých hraničných reprezentácií vzhľadom k S je Šilov ideál pre S. K tomu stačí ukázať, že S má dosta- točne mnoho hraničných reprezentácií. V predloženej práci smerujeme k dôkazu, že toto platí pre separabilný operátorový systém.
Generic algorithms for polygonal mesh manipulation
Hmíra, Peter ; Kolomazník, Jan (vedoucí práce) ; Dupej, Ján (oponent)
Táto bakalárska práca analyzuje algoritmy, ktoré pracujú s objemový- mi datami, najmä s trojuholníkovou či polygonálnou sieťou. Výsledky analýzy sú premietnuté v návrhu generickej knižnice, ktorá prijíma ľubovolnú implementáciu mesh-u, ktorá spĺňa požiadavky knižnice. Samotná knižnica je napísaná v jazyku C++ využívajúc normu C++11 s pomocou knižnice boost. Výber jazyka je odd- ôvodnený predovšetkým tým, že dôraz sa kladie hlavne na run-time rýchlosť a tým, že C++ nám prináša možnosti analyzovať dátove typy už počas prekladu programu. Ďalej je v práci popísaná samotná implementácia knižnice, použitie algoritmov a ich konceptov, zmysel adaptérov - nástrojov, ktoré umožňujú chod algoritmov nad takými implementáciami polygonálnych sietí, ktoré nie sú pre ne vhodne navrhnuté. Technika, akou je táto práca písaná môže byť naďalej uplatňovaná vo vývoji knižnice, teda v pridávaní ďaľších algoritmov do knižnice.
Generic algorithms for polygonal mesh manipulation
Hmíra, Peter ; Kolomazník, Jan (vedoucí práce) ; Dupej, Ján (oponent)
Táto bakalárska práca analyzuje algoritmy, ktoré pracujú s objemový- mi datami, najmä s trojuholníkovou či polygonálnou sieťou. Výsledky analýzy sú premietnuté v návrhu generickej knižnice, ktorá prijíma ľubovolnú implementáciu mesh-u, ktorá spĺňa požiadavky knižnice. Samotná knižnica je napísaná v jazyku C++ využívajúc normu C++11 s pomocou knižnice boost. Výber jazyka je odd- ôvodnený predovšetkým tým, že dôraz sa kladie hlavne na run-time rýchlosť a tým, že C++ nám prináša možnosti analyzovať dátove typy už počas prekladu programu. Ďalej je v práci popísaná samotná implementácia knižnice, použitie algoritmov a ich konceptov, zmysel adaptérov - nástrojov, ktoré umožňujú chod algoritmov nad takými implementáciami polygonálnych sietí, ktoré nie sú pre ne vhodne navrhnuté. Technika, akou je táto práca písaná môže byť naďalej uplatňovaná vo vývoji knižnice, teda v pridávaní ďaľších algoritmov do knižnice.
Noncommutative Choquet theory
Šišláková, Jana ; Spurný, Jiří (vedoucí práce) ; Hamhalter, Jan (oponent)
- ABSTRAKT - Nekomutatívna Choquetova teória Nech M je lineárny podpriestor komutatívnej C∗ -algebry C(X), ktorý oddeľuje jej body a obsahuje jednotku. Potom uzáver Choquetovej hra- nice pre M je Šilova hranica vzhľadom k M. V prípade nekomutatívnej C∗ -algebry A s jednotkou uvažujme S ako samoadjungovaný lineárny podprietor A, ktorý obsahuje jednotku a generuje A. Budeme hovoriť, že S je operátorový systém. Potom nekomutatívnou formuláciou uve- deného tvrdenia je výrok, že prienik všetkých hraničných reprezentácií vzhľadom k S je Šilov ideál pre S. K tomu stačí ukázať, že S má dosta- točne mnoho hraničných reprezentácií. V predloženej práci smerujeme k dôkazu, že toto platí pre separabilný operátorový systém.
Manipulace s 3D modely implantátu pro plánování chirurgických operací v medicíně
Bišof, Martin ; Štancl, Vít (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Tato práce popisuje vývoj i samotné řešení aplikace pro plánování a simulaci chirurgických operací v medicíně. Dokumentační část začíná teoretickým základem, jež se zaměřuje nejprve na reprezentaci objektů v počítačové grafice s bližším poznáním reprezentace hraniční. Následuje teoretický rozbor transformací a manipulátorů, které jsou v programu využity. Návrhová část stručně představí zvolená systematická řešení, a na abstraktní úrovni nás seznámí s problematikou zadaného projektu. Implementace pak plní úkoly dané zadáním od volby implantátů přes transformace modelů po manipulaci s kamerami. Praktická část je elementárně dokumentována s návazností na teoretické znalosti a je vytvářena s ohledem na fakta určená návrhem.
Vyhlazování polygonálních modelů
Svěchovský, Radek ; Švub, Miroslav (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Digitalizace objektů či převod 3D modelů do podoby povrchové reprezentace s sebou přináší nedokonalosti v podobě šumu. Tato práce rozebírá známé přístupy k eliminaci zašumění polygonálních modelů. Čtenář bude srozuměn se základními principy vyhlazování a především s výsledky srovnání jednotlivých metod mezi které patří Laplaceova metoda, algoritmus Laplace-HC, Taubinův filtr dolní propusti a bilaterální filtr.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.