Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Strategický controlling v praxi
JANKOVSKÁ, Lucie
Tato bakalářská práce se zabývá strategickým controllingem v praxi. Teoretická část představuje pojem controlling, jeho historii, cíle a organizační začlenění. Dále jsou představeny druhy controllingu a podstatná část je věnována nástrojům strategického controllingu. V praktické části je nejprve představen analyzovaný podnik z pohledu ekonomického, historie a organizace. Následně jsou provedeny analýzy, které byly uvedeny v teoretické části. Nejdůležitější částí této práce jsou doporučení, která vycházejí z provedených analýz. Doporučení mají za cíl zefektivnit strategický controlling ve vybraném podniku.
Nízkonákladová letecká přeprava v Evropě a ověření fungování strategie modrého oceánu
Rázová, Ilona ; Dvořák, Jiří (vedoucí práce) ; Kincl, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se na případu nízkonákladové letecké přepravy v Evropě snaží ověřit fungování strategie modrého oceánu. Prostřednictvím analytických nástrojů a systémových rámců strategie modrého oceánu, konkrétně pomocí obrazu strategie, systémového rámce čtyř aktivních opatření a souřadnicové sítě, je dokázáno, že strategie představená leteckou společností Ryanair v 90. letech minulého století odpovídá strategii modrého oceánu. Prostřednictvím stejných nástrojů a komparací obchodních modelů trojice nízkonákladových leteckých společností je potvrzena i časová platnost strategie modrého oceánu v tomto případě. Fungování strategie modrého oceánu na příkladu nízkonákladové letecké přepravy v Evropě bylo ověřeno.
Strategie modrého oceánu jako předpoklad úspěšnosti firmy
Lojdová, Ivana ; Kincl, Tomáš (vedoucí práce) ; Dvořák, Jiří (oponent)
Cílem diplomové práce je ověřit předpoklad, že strategie firmy naplňující znaky strategie modrého oceánu vede k vyšší úspěšnosti, dle vybraných kritérií. Teoretická část práce je věnována literatuře a objasnění termínů, se kterými pracuji. Stěžejním pilířem je pochopení rozdílu modrých a rudých oceánů. Dále vysvětluji přístup strategického managementu v porovnání se strategií modrého oceánu. Tato část je postavena na literatuře a názorech odborníků. Získané znalosti jsou promítnuty v analýze deseti firem. Tyto společnosti jsou zkoumány z hlediska nástrojů strategického managementu i pomocí nástrojů strategie modrého oceánu. Úspěšné společnosti jsou dále analyzovány a na vypozorovaných znacích jednotlivých strategií je uvedeno, zda se shodují se znaky strategie modrého oceánu a vedou k vyšší úspěšnosti firmy.
Analýza faktorů úspěšnosti podniků
Nguyen Hai, Phong ; Neumaierová, Inka (vedoucí práce) ; Petrůj, Šimon (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl analyzovat podnikatelský projekt TamTam. Dílčím cílem práce je potvrdit, resp. vyvrátit předpoklady, které si společníci nastavili. Dále zkoumá proveditelnost aktuálního strategického plánu. Na základě analýzy bude vyhodnoceno, jestli je vhodnou volbou pro daný projekt. V opačném případě bude navržen alternativní strategický plán s jiným business modelem. V teoretické části jsou popsány metody a poznatky, které jsou využity v praktické části. V praktické části je nejdříve zanalyzován trh s vietnamskými živnostníky. Poté je nastíněn aktuální stav projektu s doporučením autora na zlepšení. Na závěr je navržen alternativní strategický plán, který je zhodnocen pomocí ukazatelů ROE, EVA, čisté současné hodnoty a SWOT analýzy.
Podnikatelský plán založení soukromé mateřské školy
Dundáčková, Tereza ; Dvořák, Jiří (vedoucí práce) ; Trachta, Václav (oponent)
Diplomová práce je návrhem podnikatelského plánu pro založení soukromé mateřské školy v Českých Budějovicích. Soukromá mateřská škola bude zřízena jako společnost s ručením omezeným. Podnikatelský záměr vychází z potřeb trhu, analýzy obecného trhu a místního trhu, pro který je charakteristický převis poptávky po službách předškolního vzdělání nad jejich stávajícími kapacitami. Uskutečnitelnost a životaschopnost je podložena organizačním, marketingovým a převážně finančním plánem. Vlastní tržní prostor, kdy je konkurence vyřazena ze hry, zachycuje strategie modrého oceánu.
Strategie modrého oceánu
Reiman, Yuliya ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Dvořák, Jiří (oponent)
Tématem mé bakalářské práce je "Strategie modrého oceánu". Hlavním cílem práce je vysvětlení problematiky strategie modrého oceánu, která je současným trendem na trhu. Práce je rozdělena do dvou částí. První část popisuje, co to je konkurenceschopnost, konkurenční výhoda, Porterův model pěti sil a jeho konkurenční strategie, které dále navazují na strategii modrého oceánu, hodnotovou inovaci, analytické nástroje a systémové rámce strategie a vlastnosti, které musí dobře propracovaná strategie modrého oceánu mít. V praktické části se pak zaměřuji na aplikaci strategie modrého oceánu na příkladu nově vznikajícího sportovního centra v Jindřichově Hradci pomocí analytických nástrojů a systémových rámců této strategie.
Strategická analýza jako podklad pro podnikatelský plán
Gabzdylová, Veronika ; Dvořák, Jiří (vedoucí práce) ; Janoutová, Jana (oponent)
Strategická analýza jako podklad pro podnikatelský plán se zaměřuje na vstup na zahraniční trh, konkrétně Rakousko, spojený se vznikem penzionu. V teoretické části jsou analýzy se zaměřením na externí analýzy a je zde zpracována i finanční část. K vyhodnocení slouží praktická část, ve které je hlavním cílem zjištění toho, jestli má smysl na základě výsledků z externích analýz a finanční části pokračovat dalším analyzováním pomocí interních analýz, a dále případně podnikatelským plánem. Hlavním závěrem tak je, jestli má smysl, projekt realizovat. Důležitou roli v práci má i dotazníkové šetření a vhodně zvolená segmentace potenciálních zákazníků.
Uvedení produktu k léčbě oparů na trh
Nováková, Kateřina ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Frischová, Veronika (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá zhodnocením produktové inovace společnosti Johnson & Johnson. Hlavním cílem práce je zhodnotit marketingovou kampaň značky COMPEED; při uvádění nového produktu na trh. Dále na základě výstupů z vlastního marketingového výzkumu a analýzy poskytnutých firemních dat zhodnotit vhodnost zvolené strategie, najít příčiny neúspěchu inovace a navrhnout doporučení pro dosažení stanovených cílů.
Odlišení produktů BONEGA pomocí strategie modrého oceánu
Hudeček, Michal ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Novinský, Marek (oponent)
Mezi hlavní problémy, se kterými se firma BONEGA v současné době potýká, je zablokovaný přístup do velkoobchodních sítí silnou nadnárodní konkurencí. Jedním z řešení tohoto problému je uvedení natolik odlišných produktů, že by zákazníci donutili velkoobchody odebírat přístroje BONEGA, protože konkurence by nic podobného nenabízela. Tato práce vyhodnocuje existující přístupy pro hledání takového odlišení. Nejvhodnější možností pro řešení současné situace firmy BONEGA je strategie modrého oceánu. I ta má však řadu nedořešených míst při aplikaci na výrobní firmy se širším sortimentem, které však tato práce odstraňuje. Aby firma skutečně získala konkurenční výhodu založenou na unikátních inovacích, je třeba proces strategie modrého oceánu dlouhodobě zakomponovat do firemní kultury. Proběhla tak pilotní realizace procesu, která přinesla řadu nových nápadů na odlišení a také poznatků o způsobu začlenění strategie modrého oceánu do běžného chodu firmy, jež jsou v této práci taktéž blíže popsány.
Odlišná pojetí a praktické využití hodnotových inovací
Sázel, Petr ; Vlček, Radim (vedoucí práce) ; Heřman, Jan (oponent)
Cílem této bakalářské práce je charakterizovat podstatu hodnotových inovací v pojetí hodnotového managementu a v pojetí autorů strategie modrého oceánu. Uvést ukázky praktických příkladů a rozebrat odlišnosti obou srovnávaných pojetí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.