Název:
Odlišení produktů BONEGA pomocí strategie modrého oceánu
Překlad názvu:
Differentiation of BONEGA products by blue ocean strategy
Autoři:
Hudeček, Michal ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Novinský, Marek (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Mezi hlavní problémy, se kterými se firma BONEGA v současné době potýká, je zablokovaný přístup do velkoobchodních sítí silnou nadnárodní konkurencí. Jedním z řešení tohoto problému je uvedení natolik odlišných produktů, že by zákazníci donutili velkoobchody odebírat přístroje BONEGA, protože konkurence by nic podobného nenabízela. Tato práce vyhodnocuje existující přístupy pro hledání takového odlišení. Nejvhodnější možností pro řešení současné situace firmy BONEGA je strategie modrého oceánu. I ta má však řadu nedořešených míst při aplikaci na výrobní firmy se širším sortimentem, které však tato práce odstraňuje. Aby firma skutečně získala konkurenční výhodu založenou na unikátních inovacích, je třeba proces strategie modrého oceánu dlouhodobě zakomponovat do firemní kultury. Proběhla tak pilotní realizace procesu, která přinesla řadu nových nápadů na odlišení a také poznatků o způsobu začlenění strategie modrého oceánu do běžného chodu firmy, jež jsou v této práci taktéž blíže popsány.At the moment, one of the biggest problems BONEGA company is dealing with is blocked access to wholesale networks by strong multinational corporations. One of the solutions is to introduce such unique and different products that customers force wholesales to offer BONEGA products as other competitors would not provide comparable devices. This thesis evaluate existing approaches to differantiation. The most suitable solution for current situation of BONEGA is blue ocean strategy. However, it has several unsolved issues, especially when applied to manufacturing firm with wide range of products, that are being solved in this paper. In order to gain long term competitive advantage based on value innovation, blue ocean strategy must be implemented into company's culture. Therefore a pilot realization of the process was undertaken. It brought several new ideas for differentiation and also valuable knowledge about adoption of the process into day-to-day company life. Those findings are also part of this work.
Klíčová slova:
implementace; odlišení; strategie modrého oceánu; blue ocean strategy; differentiation; implemetation
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/21330