Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití řas pro produkci biomasy a bioproduktů
Slonek, Jaroslav ; Máša, Vítězslav (oponent) ; Brummer, Vladimír (vedoucí práce)
Předložená bakalářská práce je zaměřena na seznámení se s využitím řas k produkci biomasy a bioproduktů. Úvodní část práce je věnována taxonomickému rozdělení řas a základnímu shrnutí charakteristik jednotlivých skupin řas. Další část práce je věnována bioproduktům, které jsou získávány kultivací řas a jsou rozebrány možnosti dalšího zpracování těchto bioproduktů včetně jejich využití pro energetické účely. U kultivací je důraz kladen na moderní směry v této oblasti, tj. na možnost použití odpadních produktů v kultivačním procesu. V další části práce jsou rozebrány technologické parametry kultivace, jejich vlivy na růst a složení biomasy a produkci žádaných produktů. V další kapitole jsou shrnuty používané typy kultivačních bioreaktorů, v nichž dochází v kontrolovaném prostředí k růstu biomasy. Poznatky získané a shromážděné při tvorbě práce jsou dále diskutovány a shrnuty v závěru práce.
Podnikatelský záměr firmy Lucky Baby, s.r.o.
Novotná, Kateřina ; Ambrož, Vladimír (oponent) ; Putnová, Anna (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na vytvoření podnikatelského plánu na založení společnosti Lucky baby, s. r. o., jež bude provozovat maloobchodní prodejnu s dětským zbožím a bioprodukty. V první části jsou shrnuta všechna podstatná teoretická fakta, na jejichž základě dochází k analýze vnitřního a vnějšího okolí společnosti. V poslední části je představen konkrétní návrh podnikatelského záměru a jeho ekonomické zhodnocení.
Spotřebitelský trh s biopotravinami v Jihočeském kraji
SVÁČKOVÁ, Marie
Abstrakt Bakalářská práce na téma Spotřebitelský trh s biopotravinami v Jihočeském kraji se zabývá současnou situací na trhu. Cílem práce bylo analyzovat postoj zákazníků k nákupu biopotravin, vyhledat slabou stránku vztahu spotřebitele k biopotravinám, definovat směr úvahy zákazníka o nákupu. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy jako ekologické zemědělství, definována je legislativa, oblast označování a certifikace biopotravin, funkce kontrolních společností ekologického zemědělství, výroba a zpracování biopotravin. Výsledky v praktické části jsou vyhodnocením dotazníkového šetření a analýzou dat získaných od respondentů průzkumu. Závěrem jsem vyhodnotila SWOT analýzu a doporučila strategii pro jihočeský trh.
Problematika produkce a prodeje bioproduktů z vybrané farmy hospodařící v ekologickém režimu
Swiatková, Lucie
Obsahem bakalářské práce na téma Problematika produkce a prodeje bioproduktů z vybrané farmy hospodařící v ekologickém režimu je charakteristika ekologického zemědělství, zásad chovu zvířat v ekologickém režimu, bioproduktů a vymezení základních pojmů. V další části práce je popsáno, jak se stát ekologickým zemědělcem, jak funguje kontrolní a certifikační systém a jaké jsou možnosti produkce a prodeje bioproduktů. Součástí této práce je popsání a zhodnocení současné situace ekologického zemědělství a obchodu s biopotravinami v České republice. Na závěr je ukázána tato problematika na vybrané farmě hospodařící v ekologickém režimu.
Budoucnost biopotravin a regionálních produktů v České republice
Krobotová, Eliška
Bakalářská práce na téma „Budoucnost biopotravin a regionálních produktů v České republice“ se zabývala analýzou konvenčního a ekologického způsobu hospodaření v České republice a dále problematikou biopotravin, regionálních a farmářských produktů. V práci byly zmapovány zástupci jednotlivých podniků pro Olomoucký kraj. Na základě metody rešeršního šetření, srovnávací metody a dotazníkového šetření byly v praktické části podrobně popsány a presentovány konkrétní způsoby hospodaření vybraných podniků. Z výsledku vyplývá, že biopotraviny, regionální a farmářské produkty jsou pro spotřebitele čím dál více atraktivnější.
Využití řas pro produkci biomasy a bioproduktů
Slonek, Jaroslav ; Máša, Vítězslav (oponent) ; Brummer, Vladimír (vedoucí práce)
Předložená bakalářská práce je zaměřena na seznámení se s využitím řas k produkci biomasy a bioproduktů. Úvodní část práce je věnována taxonomickému rozdělení řas a základnímu shrnutí charakteristik jednotlivých skupin řas. Další část práce je věnována bioproduktům, které jsou získávány kultivací řas a jsou rozebrány možnosti dalšího zpracování těchto bioproduktů včetně jejich využití pro energetické účely. U kultivací je důraz kladen na moderní směry v této oblasti, tj. na možnost použití odpadních produktů v kultivačním procesu. V další části práce jsou rozebrány technologické parametry kultivace, jejich vlivy na růst a složení biomasy a produkci žádaných produktů. V další kapitole jsou shrnuty používané typy kultivačních bioreaktorů, v nichž dochází v kontrolovaném prostředí k růstu biomasy. Poznatky získané a shromážděné při tvorbě práce jsou dále diskutovány a shrnuty v závěru práce.
Marketing biopotravin v Jihočeském kraji
NĚMEČKOVÁ, Lenka
V bakalářské práci na téma Marketing biopotravin v Jihočeském kraji je analyzován současný stav biopotravin v Jihočeském kraji z pohledu marketingu. Hlavním cílem práce bylo zjistit, jaký je vztah zákazníků k biopotravinám, a jaké hlavní aspekty rozhodují při nákupu biopotravin. V první teoretické části jsou vymezeny základní marketingové pojmy: kdo je zákazník, typy chování zákazníků na trhu, marketing, marketingový mix. Dále je zde obsaženo vysvětlení pojmu "biopotravina" a jaké jsou legislativní požadavky pro certifikaci biopotravin, typy značení biopotravin, kontrola kvality, certifikační společnosti a situace na trhu biopotravin. V praktické části autor vyhodnocuje získaná data a informace z dotazníkového šetření. Analyzování dat je zásadní a určuje konečné řešení. Závěrem jsou autorem uvedena opatření a doporučení vyplývající z analýzy získaných informací.
Hodnocení dostupnosti vybraných zahradnických bioproduktů v obchodní síti ČR
Kříčková, Lenka
Souhrn Cílem této bakalářské práce bylo hodnocení dostupnosti vybraných zahradnických bioproduktů v obchodní síti ČR. Byl proveden průzkum ve třech supermarketech, jedné farmářské prodejně a ve dvou prodejnách zdravé výživy. Bylo zhodnoceno, které bioprodukty jsou nejvíce zastoupeny na našem trhu, jak se pohybují jejich průměrné ceny v různých obchodních jednotkách, z kterých zemí nejčastěji pochází, a která společnost se nejvíce podílí na dovozu či pěstování.
Možnosti rozvoje ekofarmy v mikroregionu Konicko
Šmídová, Marta
Cílem bakalářské práce je charakterizovat ekofarmu AMALTHEA, s.r.o. z hlediska jejího strategického zaměření a na základě výsledků průzkumu názorů spotřebitelů navrhnout možnosti jejího rozvoje v podmínkách mikroregionu Konicko. Byly vymezeny vazby ekologického zemědělství na udržitelný rozvoj regionu a poté byl shrnut význam rozvoje drobného podnikání v regionu se zaměřením na ekologické zemědělství. Pomocí dotazníkového šetření byl proveden průzkum a následně získány primární informace, na základě kterých byly navrženy možnosti tržního zhodnocení produkce ekofarmy AMALTHEA, s.r.o. a následné doporučení pro její rozvoj. Všechna zjištění včetně návrhů jsou předložena v závěru práce.
Biopotraviny na regionálním trhu
NOVÁKOVÁ, Karolína
Bakalářská práce je rozdělena na dvě části teoretickou a praktickou část. Předmětem bakalářské práce teoretické části je vymezení základních pojmů, teoretické poznatky. Popis rozdílů mezi biopotravinami a konvenčními potravinami. Dále ekologické zemědělství, marketing biopotravin, historie trhu s biopotravinami, zavedené označování biopotravin, marketing jako takový, marketingový mix a proces nákupního chování spotřebitele. Praktická část se zaměřuje na představení uskutečněného marketingového výzkumu dotazníkového šetření a analýzu získaných informací. Dále posouzení dvanácti vybraných vzorků biopotravin dostupných na regionálním trhu v Jihočeském kraji a roz-hovor s majitelem českobudějovického obchodu s biopotravinami - Zdravá spižírna. V neposlední řadě návrh marketingové strategie pro vybranou řadu biopotravin formou pěstování vhodného vztahu k biopotravinám od ranného školního věku přes hlavní zjištěnou spotřebitelskou skupinu. Strategie pro šíření spotřeby bioproduktů. Na závěr jsou shrnuty výsledky analýzy a praktického výzkumu. Doporučení pro spotřebitele, distributory a marketing.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.