Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Normativní požadavky na činnost zádržných systémů vozidel
Kučera, Jonáš ; Dadák, Leo (oponent) ; Rochla, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o normativních požadavcích kladených na činnost zádržných systémů. Jsou zde uvedeny biomechanické limity lidského těla, zádržné systémy, popsán princip jejich činnosti, legislativa. Legislativa, zejména předpisy EHK a směrnice ES, určují normativní požadavky kladené na činnost zádržných systémů v souvislosti se schvalovacím procesem. V práci jsou detailněji řešeny zejména dva typy zádržných systémů: bezpečnostní pásy a airbagy. Dále jsou zde provedeny simulace nárazů za použití různých zádržných systémů a následně zhodnocen vliv používání zádržných systémů na snižování negativních jevů nehodových událostí.
Systémy pasivní bezpečnosti vozidel
Jelínek, Adam ; Rozsíval, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato rešeršní bakalářská práce se zabývá detailním popisem prvků pasivní bezpečnosti moderních vozidel a charakterizací vývoje těchto prvků vzhledem k elektromobilitě a autonomním vozidlům. Detailní konstrukční i materiálový popis karoserie vozidla z hlediska pasivní bezpečnosti je společně s popisem zádržných systémů doplněn o nastínění historického vývoje jednotlivých prvků. Závěrečná část práce čtenáři přibližuje aplikace a nutné změny těchto prvků v případě elektromobilů a autonomních vozidel.
Návrh tenzometrických měřidel síly v bezpečnostním pásu
Lontras, Martin ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Mališ, Michal (vedoucí práce)
Cílem této práce je navrhnout, vyrobit a experimentálně ověřit zařízení pro měření síly, v bezpečnostním pásu pomocí tenzometrů. Nejprve jsou rozebrány možnosti měření síly pomocí měřidla, které se umístí mezi dvě části pásu nebo do kotevního bodu. Tyto návrhy nebyly z různých důvodů přijaty. Proto je dále popsán průvlak, který pás mírně vychýlí a část zatížení tím převede na tenzometrický měřicí prvek. Jako výchozí koncept je zvolen hliníkový U-profil, ve kterém je umístěn měřicí mechanismus. Jsou provedeny výpočty základní geometrie a pevnostní kontroly. Následně je popsána výroba prototypu a kalibrace na trhacím stroji. V závěru je realizováno měření síly v pásu, který je zatěžován rázem, vzniklým při shazování závaží z určité výšky, což má simulovat chování pásu a měřidla při nárazové zkoušce.
Historický vývoj a moderní trendy bezpečnostních prvků osobních automobilů
Máčala, Stanislav ; Ambróz, Richard (oponent) ; Laurinec, Marián (vedoucí práce)
V mé bakalářské práci se zaměřuji na bezpečnost u osobních automobilů. Je zde krátce shrnuta historie, dále se zabývám aktivními a pasivními prvky bezpečnosti. Jedna kapitola je věnována komfortním systémům. Jsou zde také zmíněny nárazové zkoušky (tzv. Crash testy).
Bezpečnostní systémy v motorových vozidlech
Ševčík, Pavel ; Mikulčík, Aleš (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o bezpečnostních a komfortních systémech v motorových vozidlech. Je zaměřena na bezpečnostní systémy, jako jsou bezpečnostní pásy a jejich předpínače, airbagy a jejich rozdělení a na řídící jednotky pro aktivaci samotných bezpečnostních prvků. Dále pojednává o funkci hlavových opěrek a o systému aktivní opěrky hlavy a také o systému bezpečného převážení dětí v automobilech. Zabývá se také komfortními systémy a stručně nastiňuje směry ve vývoji bezpečnostních systémů. Poslední část bakalářské práce se zabývá analýzou a experimentálním měření na nárazovém snímači. Je popsán princip funkce akcelerometru ADXL150 a je provedeno praktické měření na tomto snímači včetně zhodnocení naměřených výsledků.
Systémy pasivní bezpečnosti vozidel
Jelínek, Adam ; Rozsíval, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato rešeršní bakalářská práce se zabývá detailním popisem prvků pasivní bezpečnosti moderních vozidel a charakterizací vývoje těchto prvků vzhledem k elektromobilitě a autonomním vozidlům. Detailní konstrukční i materiálový popis karoserie vozidla z hlediska pasivní bezpečnosti je společně s popisem zádržných systémů doplněn o nastínění historického vývoje jednotlivých prvků. Závěrečná část práce čtenáři přibližuje aplikace a nutné změny těchto prvků v případě elektromobilů a autonomních vozidel.
Vývoj aktivních a pasivních bezpečnostních prvků osobních automobilů
Kubín, Tomáš
V mé bakalářské práci se zabývám problematikou aktivní a pasivní bezpečnosti osobních automobilů. V úvodní části se věnuji historickému vývoji bezpečnosti motorových vozidel a základnímu rozdělení bezpečnostních prvků. V druhé části uvádím nároky na plnění homologačních předpisů v oblasti bezpečnosti vozidel. V další části se bakalářská práce soustředí na současné prvky aktivní a pasivní bezpečnosti. V poslední části mé práce přibližuji trendy v oblasti pasivní bezpečnosti osobních automobilů.
Návrh tenzometrických měřidel síly v bezpečnostním pásu
Lontras, Martin ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Mališ, Michal (vedoucí práce)
Cílem této práce je navrhnout, vyrobit a experimentálně ověřit zařízení pro měření síly, v bezpečnostním pásu pomocí tenzometrů. Nejprve jsou rozebrány možnosti měření síly pomocí měřidla, které se umístí mezi dvě části pásu nebo do kotevního bodu. Tyto návrhy nebyly z různých důvodů přijaty. Proto je dále popsán průvlak, který pás mírně vychýlí a část zatížení tím převede na tenzometrický měřicí prvek. Jako výchozí koncept je zvolen hliníkový U-profil, ve kterém je umístěn měřicí mechanismus. Jsou provedeny výpočty základní geometrie a pevnostní kontroly. Následně je popsána výroba prototypu a kalibrace na trhacím stroji. V závěru je realizováno měření síly v pásu, který je zatěžován rázem, vzniklým při shazování závaží z určité výšky, což má simulovat chování pásu a měřidla při nárazové zkoušce.
Normativní požadavky na činnost zádržných systémů vozidel
Kučera, Jonáš ; Dadák, Leo (oponent) ; Rochla, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o normativních požadavcích kladených na činnost zádržných systémů. Jsou zde uvedeny biomechanické limity lidského těla, zádržné systémy, popsán princip jejich činnosti, legislativa. Legislativa, zejména předpisy EHK a směrnice ES, určují normativní požadavky kladené na činnost zádržných systémů v souvislosti se schvalovacím procesem. V práci jsou detailněji řešeny zejména dva typy zádržných systémů: bezpečnostní pásy a airbagy. Dále jsou zde provedeny simulace nárazů za použití různých zádržných systémů a následně zhodnocen vliv používání zádržných systémů na snižování negativních jevů nehodových událostí.
Bezpečnostní systémy v motorových vozidlech
Ševčík, Pavel ; Mikulčík, Aleš (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o bezpečnostních a komfortních systémech v motorových vozidlech. Je zaměřena na bezpečnostní systémy, jako jsou bezpečnostní pásy a jejich předpínače, airbagy a jejich rozdělení a na řídící jednotky pro aktivaci samotných bezpečnostních prvků. Dále pojednává o funkci hlavových opěrek a o systému aktivní opěrky hlavy a také o systému bezpečného převážení dětí v automobilech. Zabývá se také komfortními systémy a stručně nastiňuje směry ve vývoji bezpečnostních systémů. Poslední část bakalářské práce se zabývá analýzou a experimentálním měření na nárazovém snímači. Je popsán princip funkce akcelerometru ADXL150 a je provedeno praktické měření na tomto snímači včetně zhodnocení naměřených výsledků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.