Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vyjadřování typické pro uživatelská videa na české YouTube scéně
Bejlková, Kamila ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Němcová Tejkalová, Alice (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vývojem českého jazyka v době nových médií a občanské žurnalistiky. Zkoumá, jakým způsobem se jazyk vyvíjí, jaké tendence na něj působí a jakým cizím jazykem je ovlivňován. Vše je demonstrováno na vyjadřování autorů uživatelských videí na webovém portálu YouTube. Ten je v práci krátce představen jako jeden z nových médií. Pro zkoumaný vzorek byla vybrána beauty komunita, která se zabývá kosmetikou, módou a životním stylem, a na tomto video portálu je velmi rozšířenou skupinou. Její slang je velmi obsáhlý a pomalu se rozšiřuje i mimo samotné uživatelky. I konzumenti těchto příspěvků přijímají slang za svůj a ve zpětné vazbě, kterou ve velké míře autorkám poskytují, je tento slang rovněž často užíván. Nejčastěji jsou slangová slova přejímána z anglického jazyka, ve kterém beauty komunita vznikla. Některá slova jsou pouze přejímána a nepočešťována, u některých se autorky o počeštění snaží. Vyjadřování však není pouze o jazykové složce. V této práci je popsána i oblast pragmatická, která se zaměřuje na komunikaci, navazování vztahu s diváky a vyjadřování emocí. Poslední částí analytické práce je popis vztahu jazyka, popřípadě vyjadřování, a obrazu.
Analýza faktorů ovlivňujících komunikaci v prostředí nových médií na příkladu YouTube Beauty komunity
Pokorná, Tereza ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce pojednává o pr b hu komunikace v prost edí nových médií a ilustruje jej na p íkladu Beauty komunity na YouTube, jež se jeví jako prostor pro autonomní, na komer ních tlacích nezávislé vyjad ování a sdílení informací. Seznamuje se specifiky komunikace v prost edí YouTube a se základními charakteristikami Beauty komunity. P edstavuje n které teoretické koncepty, jež jsou s komunikací v prost edí nových médií spojovány a úzce souvisejí s jejím pr b hem v prost edí Beauty komunity, nap íklad Web 2.0, ob anská žurnalistika, i prosumace, nebo pojetí internetu jako nového prostoru pro ve ejnou diskuzi. Zárove p edstavuje pojetí politické ekonomie komunikace pojednávající o vstupu vn jších, p edevším komer ních faktor do pr b hu komunikace v prost edí tradi ních médií a jejich vlivu na podobu i formu obsah a dává jej do souvislosti s jistými vn jšími, komer ními tlaky, které pronikají do komunikace v prost edí Beauty komunity. Ve výzkumné ásti jsou prost ednictvím kvalitativní analýzy, jejímž východiskem je zakotvená teorie, zkoumány faktory ovliv ující komunikaci v tomto prost edí a je zjiš ován potencionální vliv vn jších komer ních tlak na podobu obsah a formu komunikace.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.