Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Řízení o udělení mezinárodní ochrany ve formě azylu v České republice
Marková, Vendula ; Pítrová, Lenka (vedoucí práce) ; Petrmichl, Václav (oponent)
Řízení o udělení mezinárodní ochrany ve formě azylu v České republice Abstrakt Obsahem této práce je převážně průběh azylového řízení od podání žádosti o udělení mezinárodní ochrany až po případné opravné prostředky, ale také definice zásadních pojmů, historický vývoj institutu azylu, mezinárodní, unijní a vnitrostátní prameny, které se k tomuto řízení vztahují. V úvodu této práce jsem představeny a vysvětleny jednotlivé pojmy, bez kterých by bylo náročné pochopit azylovou problematiku. Kromě nastínění historického vývoje v této oblasti jsem si dovolila i zmínit několik zásadních migračních vln. Další důležitou částí této diplomové práce jsou jednotlivé právní prameny této problematiky. Jsou zde popsány stěžejní dokumenty mezinárodní úpravy. V rámci komunitárního práva jsou v práci vyjmenovány zásadní směrnice a nařízení, a to s ohledem na nezbytnou europeizaci a následnou inkorporaci do našeho právního systému. Předložená práce se zaměřuje na europeizaci a s ní spojený vliv judikatury SDEU na výklad právních norem v jednotlivých členských státech Evropské unie. Klade si za cíl především rozebrat a pochopit jednotlivé fáze azylového řízení. Fáze azylového řízení počínaje podáním žádosti o azyl, následným určením, kdo je a kdo není účastníkem tohoto řízení, výčtem jednotlivých práv a povinností žadatelů o...
Problematika začleňování žáků cizinců se zaměřením na zemi jejich původu
Exnerová, Marie ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Hejlová, Helena (oponent)
EXNEROVÁ, Marie. Problematika začleňování žáků cizinců se zaměřením na zemi jejich původu. Praha, 2014. Diplomová práce. UK, PedF. Cílem této diplomové práce je analyzovat a vyhodnotit aktuální stav integrace v českém školství se zaměřením na problematiku a specifika začleňování žáků cizinců a posouzení vlivu země jejich původu na tento proces. Teoretická část mimo jiné rozebírá důvody pro integraci cizinců, z jakých důvodů a odkud do České republiky přicházejí. Zachycuje aktuální legislativu a práva cizinců, kteří se chtějí trvale usadit v ČR. Zabývá se také rozborem různých způsobů vzdělávání žáků se speciálními potřebami, rozložením žáků cizinců na českých základních školách a interkulturními rozdíly, které mohou mít na jejich integraci vliv. V praktické části je tato práce zaměřena na porovnání dostupných teoretických znalostí v konfrontaci s denní realitou českých učitelů, kteří žáky cizince přímo učí a mohou tak vycházet ze své každodenní praxe. Na základě porovnání teoretických a praktických poznatků autorka v závěru shrnuje svůj pohled na problematiku integrace žáků cizinců a navrhuje řešení, která by mohla pomoci překonat některé zjištěné nedostatky. Klíčová slova Integrace, žák cizinec, azylant, vyrovnávací vzdělávací plán, odlišný mateřský jazyk, země původu, hodnocení žáka cizince,...
Integrace žáka cizince do procesu primárního vzdělávání
Plocková, Nikola ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Horáčková, Klára (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou inkluze a integrace žáků s odlišným mateřským jazykem v českých základních školách a poukazuje na připravenost českých škol a učitelů na příchod a integraci těchto žáků. Teoretická část práce je zaměřena převážně na popis doporučených postupů integrace a inkluze žáků s odlišným mateřským jazykem. V empirické části jsou zpracována data z pozorování výuky, rozhovorů s učiteli, výchovnou poradkyní, řediteli škol i rozhovory a kazuistické studie žáků s odlišným mateřským jazykem. Výzkumným přístupem je případová studie inkluze žáků s odlišným mateřským jazykem a dotazníkové šetření. KLÍČOVÁ SLOVA Mateřský jazyk, multikulturní, inkluze, integrace, cizinec, diskriminace, migrace, azylant, individuální vzdělávací plán.
Postoje studentů českých vysokých škol k uprchlíkům
SOUKUPOVÁ, Edita
Bakalářská práce se zabývá problematikou uprchlictví a současnými postoji studentů a studentek českých vysokých škol k této problematice. Práce je rozdělena na část teoretickou, která je zpracována na základě odborných zdrojů, a která obsahuje vymezení důležitých pojmů, které je důležité si vysvětlit pro správné pochopení. Tato část má čtenářům objasnit problematiku uprchlictví. Zabývá se také důležitou českou i mezinárodní legislativou týkající se tohoto tématu. Dále se zabývá tím, čím vším si uprchlík prochází při příchodu do cílové země. Praktická část je zpracována formou kvantitativního výzkumu, kdy byla využita technika dotazník. Dotazník zjišťuje názory a postoje vysokoškolských studentů a studentek v České republice k uprchlíkům a současné migrační krizi, a jaké faktory mají vliv na dané postoje. Data byla získávána prostřednictvím dotazníku, který se rozesílal v elektronické podobě po dobu 20 dnů během února 2017. Ke zpracování dat byla použita mnohorozměrná korespondenční analýza (CCA) v programu Canoco 5. Dotazník byl rozesílán studentům a studentkám českých vysokých škol v České republice. Dotazník byl dobrovolný a anonymní. V úvodu byli respondenti seznámeni s tím, že dotazník bude použit pouze pro potřeby výzkumu v bakalářské práci. Byli také seznámeni s tím, o jakou bakalářskou práci se jedná. Otázky byly formulovány tak, aby vypovídaly o tom, jaký mají studenti a studentky českých vysokých škol postoj k uprchlíkům. Otázky byly kladeny na to, zda by je přijali do ČR, poskytli by jim pomoc, a jestli z nich mají obavy. Důležité pro výzkum bylo i to, zda se vůbec orientují v důležitých pojmech, jako je "uprchlík" a "migrant". Byla stanovena hypotéza: "Studenti českých vysokých škol, kteří již pracují a živí se sami, zaujímají vstřícný postoj k uprchlíkům." Tato hypotéza byla na základě kvantitativního výzkumu potvrzena. Studenti, kteří nejsou finančně podporováni svými rodiči při studiu, by přijali uprchlíky do ČR a poskytli by jim nějakou pomoc. Také nemají žádné obavy z uprchlíků a zajímají se o současnou situaci migrační krize. Druhá hypotéza "Studenti českých vysokých škol, kteří absolvovali studijní pobyt v zahraničí, zaujímají vstřícný postoj k uprchlíkům." Byla rovněž na základě kvantitativního výzkumu potvrzena. Studenti, kteří během svého studia absolvovali studijní pobyt v zahraničí, by přijali uprchlíky do ČR, poskytli by jim nějakou pomoc, nemají z uprchlíků obavy a zajímají se o současné dění týkající se migrační krize.
Integrace žáka cizince do procesu primárního vzdělávání
Plocková, Nikola ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Horáčková, Klára (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou inkluze a integrace žáků s odlišným mateřským jazykem v českých základních školách a poukazuje na připravenost českých škol a učitelů na příchod a integraci těchto žáků. Teoretická část práce je zaměřena převážně na popis doporučených postupů integrace a inkluze žáků s odlišným mateřským jazykem. V empirické části jsou zpracována data z pozorování výuky, rozhovorů s učiteli, výchovnou poradkyní, řediteli škol i rozhovory a kazuistické studie žáků s odlišným mateřským jazykem. Výzkumným přístupem je případová studie inkluze žáků s odlišným mateřským jazykem a dotazníkové šetření. KLÍČOVÁ SLOVA Mateřský jazyk, multikulturní, inkluze, integrace, cizinec, diskriminace, migrace, azylant, individuální vzdělávací plán.
Problematika začleňování žáků cizinců se zaměřením na zemi jejich původu
Exnerová, Marie ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Hejlová, Helena (oponent)
EXNEROVÁ, Marie. Problematika začleňování žáků cizinců se zaměřením na zemi jejich původu. Praha, 2014. Diplomová práce. UK, PedF. Cílem této diplomové práce je analyzovat a vyhodnotit aktuální stav integrace v českém školství se zaměřením na problematiku a specifika začleňování žáků cizinců a posouzení vlivu země jejich původu na tento proces. Teoretická část mimo jiné rozebírá důvody pro integraci cizinců, z jakých důvodů a odkud do České republiky přicházejí. Zachycuje aktuální legislativu a práva cizinců, kteří se chtějí trvale usadit v ČR. Zabývá se také rozborem různých způsobů vzdělávání žáků se speciálními potřebami, rozložením žáků cizinců na českých základních školách a interkulturními rozdíly, které mohou mít na jejich integraci vliv. V praktické části je tato práce zaměřena na porovnání dostupných teoretických znalostí v konfrontaci s denní realitou českých učitelů, kteří žáky cizince přímo učí a mohou tak vycházet ze své každodenní praxe. Na základě porovnání teoretických a praktických poznatků autorka v závěru shrnuje svůj pohled na problematiku integrace žáků cizinců a navrhuje řešení, která by mohla pomoci překonat některé zjištěné nedostatky. Klíčová slova Integrace, žák cizinec, azylant, vyrovnávací vzdělávací plán, odlišný mateřský jazyk, země původu, hodnocení žáka cizince,...
Možnosti dobrovolnictví v nevládních organizacích působících v sociální oblasti se zaměřením na intergraci cizinců
Koucký, Bohdan ; Varvažovská, Pavla (vedoucí práce) ; Pavel, Pavel (oponent)
Koucký Bohdan. Možnosti dobrovolnictví v nevládních organizacích působících v sociální oblasti se zaměřením na intergraci cizinců. Praha: Provozně ekonomická fakulta České zemědělské univerzity v Praze, 2016. 63 s. Diplomová práce. Diplomová práce se zaměřuje na dobrovolnické programy realizované v nevládních organizacích působících v sociální oblasti se zaměřením na integraci cizinců. Hlavním cílem práce je vyhodnocení efektivity dobrovolnických programů zaměřených na integraci cizinců žijících krátkodobě na území ČR. Práce se člení na teoretickou a praktickou část. Cílem teoretické části je teoreticky uchopit dobrovolnictví v České republice v jeho podstatě a formách, dále popsat statusy cizince v české společnosti a popsat sociální služby zaměřené na integraci cizinců. Výzkumná část se pak zabývá názory společnosti na dobrovolnictví v sociální oblasti, analýzou sociálních služeb a akreditovaných a neakreditovaných dobrovolnických programů zaměřených na začleňování cizinců v Královehradeckém kraji a hodnocením efektivity dobrovolnických programů zaměřených na integraci cizinců krátkodobě pobývajících v Královehradeckém kraji. Výsledkem práce je návrh na zlepšení efektivity integrace cizinců prostřednictvím sociálních služeb, a to zejména služeb odborné sociálního poradenství a sociální rehabilitace doplněné o akreditovaný dobrovolnický program.
Životní styl imigrantů a azylantů.
FIALOVÁ, Zuzana
Životní styl imigrantů a azylantů Migraci lze definovat jako časově více či méně ohraničený proces přesunu lidí mezi prostory určenými státními hranicemi, neboť lidé se odjakživa přesouvali z místa na místo. Je to proces, v němž jednotlivec či skupina osob opouští svou zemi, aby nalezl či nalezla lepší místo k životu. Každý člověk má svůj životní styl a ten je jedním ze základních faktorů ovlivňujících kvalitu života. Životní styl se vytváří v průběhu života, kdy se člověk dostává do interakce s okolím. Teoretická část diplomové práce je rozdělena do6 hlavních kapitol, které zahrnují celou problematiku životního stylu imigrantů a azylantů. Je zde rozebrána historie migrace do České Republiky, azylová procedura a neméně důležité je i zmínění o životním stylu národnostních menšin. V poslední kapitole se zabývám integrací cizinců v České Republice. Výzkumná část diplomové práce byla věnována životního stylu imigrantů a azylantů v ČR a v jejich zemi původu. Cílem bylo porovnat životní styl imigrantů a azylantů v ČR a v jejich zemi původu. Stanovená hypotéza byla, že životní styl imigrantů a azylantů je stejný v ČR jako v jejich zemi původu. Oblastí výzkumu byl Jihočeský, Plzeňský a Ústecký kraj. K výzkumné části diplomové práce byl použit dotazník, který byl anonymní a byl sestaven z otázek uzavřených, polootevřených a otázek otevřených. V průběhu čtyř měsíců bylo osloveno 100 respondentů. Návratnost dotazníků byla 64%. Po vyhodnocení dotazníků se došlo k výsledku, že imigranti a azylanti mají stejný životní styl v ČR jak v jejich zemi původu. S výsledky práce bude seznámena široká veřejnost a studenti sociálních škol i jejich kantoři. Doporučila bych se více zaměřit na individuální sociální práci. Jelikož má každý jedinec jiné potřeby je důležité k těmto lidem přistupovat jednotlivě. Bezproblémová integrace do české společnosti podle mého názoru také souvisí s tím, jak na ně bude reagovat majoritní populace. Proto bych také ráda seznámila s výsledky širokou veřejnost. Má práce by tedy mohla být příručkou, kde by se lidé dozvěděli o národnostních menšinách žijících v České Republice. Na konci diplomové práce jsou přílohy týkající se tohoto tématu. Je nutné si zapamatovat, že čím více pomůžeme cizincům integrovat se a přijmeme je za své spoluobčany, tím rychleji se budou cítit v České Republice jako {\clqq}doma``.
Změny životního stylu u imigrantů a azylantů v ČR v regionu Jihočeský kraj
ZEMANOVÁ, Irena
Migrace jako sociální proces je odpovědí na více či méně komplexní ekonomické, ekologické, sociální a kulturní podmínky existence člověka. Během dějin se důvody pro migraci lidstva měnily. Vzhledem k prognóze postupného stárnutí obyvatelstva je migrace do České republiky v nadcházejících letech nejen pravděpodobná, ale také nezbytná. Životní styl je významná determinanta určující zdravotní stav a také kvalitu života. Životní styl se řadí mezi determinanty zdraví, které jsou ovlivnitelné. Teoretická část bakalářské práce je rozdělena do 9 kapitol, pro jejíž zpracování bylo využito monografických publikací, odborných časopisů a elektronických zdrojů. Každá kapitola přibližuje problematiku imigrantů a azylantů, migraci na území České republiky a migraci obecně, popisuje menšiny vyskytující se na území České republiky, přibližuje oblast integrace, nastiňuje problémy spojené s emigrací a její vliv na psychický a tedy i zdravotní stav jedince. Popisuje azylovou proceduru a faktory životního stylu. Empirická část je zaměřena na výzkum životního stylu u imigrantů a azylantů v České republice a v zemi jejich původu. Cílem bakalářské práce je porovnat životní styl imigrantů a azylantů v České republice a v zemi jejich původu. Místem ve kterém výzkum probíhal, byly České Budějovice, které jsou spádovou oblastí pro celý Jihočeský kraj. Ke sběru dat byla využita metoda dotazníku. Dotazník byl anonymní a obsahoval 25 otázek. Úvodní otázky byly orientované na identifikační údaje respondentů, dále byly zkoumány faktory životního stylu a zdravotní stav. Celkem bylo rozdáno 100 dotazníků do institucí zabývajících se pomoci uprchlíkům a migrantům. Navráceno jich bylo 55, což činí 55% návratnost. Cíl práce byl naplněn, byl porovnán životní styl imigrantů a azylantů v České republice v Jihočeském kraji a v zemi jejich původu. Myslím si, že je velice důležité se zaměřit právě na oblast integrace cizinců do české společnosti, vždyť integrace neznamená pouze zbavit se svých zvyků, ale může velmi obohatit naši společnost. Lidé přicházejí do ČR hledat lepší životní podmínky a chtějí zde začít nový život. Proto by mělo být součástí státní politiky zajišťovat imigrantům rovný přístup a rovné příležitosti. Domnívám se, že by bylo přínosné přiblížit cizincům současnou situaci v České republice a upozornit je na úskalí, které je mohou na cestě za lepším životem potkat.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.