Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Práce s autorskou pohádkou Karla Čapka na 1. stupni ZŠ k rozvoji mezipředmětových vztahů
Šreinová, Eliška ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Komberec, Filip (oponent)
Diplomová práce se zabývá rozvojem mezipředmětových vztahů za použití autorské pohádky, konkrétně autorské pohádky Karla Čapka. Dále se věnuje vývoji pohádkového žánru a jeho znakům, a charakteristice autorských pohádek Karla Čapka. V rámci rešerše aktuálních čítanek bylo zjišťováno, jak četně je do současných čítanek zařazována autorská pohádka Karla Čapka (z knihy Devatero pohádek a ještě jedna jako přívažek od Josefa Čapka). Ukázalo se, že nejčastěji je využita pohádka O princezně solimánské. Ta byla v praktické části využita jako text pro využití mezipředmětových vztahů. Realizace byla provedena ve 4. třídě s 24 žáky v hodině literární výchovy, hudební výchovy, českého jazyka a vlastivědy. Jednotlivé hodiny byly podrobně naplánovány, potom realizovány, následně podrobeny kritické analýze a autoevaluaci. Ukázalo se, že připravené hodiny vedly k cílům, které podporují mezipředmětové vztahy. Nejvíce se osvědčilo propojení textu s tématem vlastních jmen v hodině češtiny a dále zpracování téhož textu v hudební výchově s použitím konkrétní ukázky z filmu vzniklého na motivy dané pohádky. V pedagogických reflexích jsou navrženy změny či vylepšení některých postupů ve vyučovacích hodinách. Návrhy hodin mohou posloužit jako inspirace dalším pedagogům. KLÍČOVÁ SLOVA autorská pohádka, mezipředmětové...
Autorská obrazová kniha v Českých zemích
Erbenová, Tereza ; Francová, Sylva (vedoucí práce) ; Fremlová, Vendula (oponent)
Téma: Autorská obrazová kniha v Českých zemích Podoby autorské obrazové knihy v Čechách. Principy knižní tvorby a různé přístupy k pojetí knihy od čistě obrazového, ilustrativního nebo grafického. Přehled rozmanitých možností práce s knihou, kniha jako prostor pro lineární i nelineární vyprávění, kniha jako objekt, kniha jako výtvarné dílo. Způsoby grafického zpracování obrazu a textu (textového doprovodu) do knižního tvaru. Představení českých autorů vytvářejících inovativní obrazové knihy v šíři jejich přístupů. Pedagogická část: možnosti využití vytváření knihy, leporela ve výtvarné výchově Výtvarná část: Vytvoření autorské obrazové knihy. Anotace Tato bakalářská práce se soustředí především na známé české autory autorské obrazové knihy. Problematice definice autorství, příklady autorů a jejich děl. Zpracování pedagogických úkolů v rámci hodin výtvarné výchovy a vlastní tvorbě autorské obrazové knihy. Klíčová slova autorská kniha, obrazová kniha, současná autorská obrazová kniha, autorské pohádky, ilustrace, čeští autoři

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.