Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 217 záznamů.  začátekpředchozí166 - 175dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza automobilového průmyslu v ČR
Valášková, Petra ; Poborský, František (vedoucí práce) ; Marek, Petr (oponent)
Bakalářská práce se zabývá strategickou analýzou. Má dvě části. První teoretická část popisuje účel, funkce a fáze strategické analýzy. Strategická analýza je autorem považována za důležitý nástroj s mnohým využitím. V druhé části je sestavena analýza automobilového průmyslu ČR. Analýza obsahuje objektivní vyhodnocení jeho současného stavu a stanovení předpokládaného budoucího vývoje odvětví. Nejprve je vypracován popis stavu odvětví a přiblížena historie. Poté jsou vymezeny klíčové faktory. Vliv faktorů je analyzován v části atraktivita odvětví. Práce studuje i vztahy mezi automobilovým průmyslem v České republice a v zahraničí. Automobilový průmysl v ČR je vyhodnocen jako velmi rozvinutý a silně propojený s celosvětovým vývojem v odvětví. Za klíčové faktory je považována velikost odvětví, jeho růstový potenciál, etapa v životním cyklu, struktura, změnotvorné síly, náklady na kapitál, stabilita poptávky, technologická úroveň, intenzita konkurence a legislativa. Budoucnost automobilového průmyslu je v důsledku provázanosti ekonomik považována jako špatně předvídatelná. Velký význam je přisuzován energetické náročnosti.
Německo-čínská ekonomická diplomacie: strategické zájmy SRN
Annenkov, Roman ; Peterková, Jana (vedoucí práce) ; Zemanová, Štěpánka (oponent)
Ekonomická diplomacie je nezastupitelným nástrojem v prosazování zájmů státu v zahraničí. Velmi potřebná je pak ve vztahu takových gigantů geopolitické scény, jakými jsou Německo a Čína. Představena je role ekonomické diplomacie v německé zahraniční politice, její aktéři a nástroje. Po expozici do vývoje německo - čínských vztahů pak následuje výčet hlavních oblastí spolupráce. Středobodem práce jsou první mezivládní konzultace Německa a Číny z roku 2011, jejich politické a obchodní výsledky. Ty jsou demonstrovány na vybraných projektech automobilového průmyslu. V poslední části jsou analyzovány strategické zájmy, které se Německo snaží spoluprací s Čínou docílit.
Vliv vývoje automobilového průmyslu na ekonomiku společnosti ČD Cargo
Černý, Daniel ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Šimůnek, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá nákladní železniční dopravou se zaměřením na zákazníky z oblasti automobilového průmyslu. V úvodní teoretické části je věnováno několik odstavců historii železnice a jejím reformám v devadesátých letech, dále tato pasáž popisuje specifika nákladní železniční dopravy a na závěr jsou zmíněny hlavní milníky vývoje automobilového průmyslu. Na obecný úvod plynule navazuje praktická část práce zabývající se aktivitami společnosti ČD Cargo, a.s. Především je věnována pozornost spolupráci se zákazníky z komodity Automotive respektive z celého automobilového průmyslu. Východiskem pro podrobnější zkoumání jsou různá hlediska, pomocí kterých lze na problematiku nahlížet komplexně. Podrobně je popisována spolupráce společnosti ČD Cargo s automobilkami sídlícími na území České republiky. Závěrečný úsek práce se zabývá popisem strategických kroků a nastiňuje možné postupy a trendy v blízké budoucnosti, opět s ohledem na komoditu Automotive.
Význam automobilového průmyslu v nových členských zemích EU ve střední Evropě
Rynda, Tomáš ; Němcová, Ingeborg (vedoucí práce) ; Vondrušková, Barbora (oponent)
Základní otázkou této bakalářské práce je zhodnocení významu automobilového průmyslu pro nové členské země Evropské unie ze střední Evropy, kterými jsou Česká republika, Slovensko, Polsko, Maďarsko a Slovinsko. V současné době náleží automobilový průmysl k nejvýznamnějším průmyslovým odvětvím. Střední Evropa se po roce 1990 stala oblastí, která je na produkci automobilů a komponentů do značné míry závislá a tato bakalářská práce hledá odpověď na otázku, proč je tomu tak. Práce v první části seznamuje s firmami působícími v daných pěti zemích. Následující kapitola se pak zabývá otázkou, jakou měrou je automobilový průmysl důležitý pro ekonomiky těchto pěti zemí. Zaměřuje se na podíl automobilového průmyslu na celkovém exportu, na tvorbě hrubého domácího produktu nebo na celkové zaměstnanosti. Cílem poslední části je pak zmapování vývoje automobilové výroby za poslední roky s ohledem na hospodářskou krizi. Zároveň na základě zjištěných dat nastiňuje pravděpodobný vývoj v příštích několika letech.
Řízení paletového hospodářství v automobilovém průmyslu
Korotkova, Iryna ; Jirsák, Petr (vedoucí práce) ; Holman, David (oponent)
Práce se zabývá přepravními obaly ve firmě Škoda Auto, a. s. Cílem diplomové práce je ukázat důležitost a problémové aspekty při plánování obalů v procesu plánování logistiky v automobilovém průmyslu. Nejprve jsou v práci popsány automobilový průmysl jako celek, obalový průmysl, jeho historie, současné trendy, druhy a funkce obalů, materiály pro jejich výrobu a také životní cyklus obalu. V druhé časti je představena společnost Škoda Auto, a.s. včetně její historii, aktuálních informaci o finanční situaci a množství vyrobených aut. Dále jsou popsány druhy přepravních obalů a proces jejich plánování. Na příkladě projektu CKD GAZ -- Yeti je vysvětlen proces vývoje přepravních obalů a následně všeobecné řízení obalů v oběhu.
Aktuální trendy v automobilovém průmyslu po globální ekonomické krizi se zaměřením na Škoda Auto a.s.
Kikinčuk, Tomáš ; Vošta, Milan (vedoucí práce) ; Kašpar, Václav (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce je popsat globální ekonomickou krizi a analyzovat její dopady na tyto automobilové velmoci -- USA, Německo, Japonsko, ČR. Cílem diplomové práce je také analýza aktuálních trendů v automobilovém průmyslu -- jde o problematiku alternativních pohonů, orientaci automobilek na nové trhy nebo formu spolupráce joint venture. Situaci českého automobilového průmyslu přibližuji ve své diplomové práci na tradičním a také největším zástupci ČR v rámci automobilového průmyslu -- společnosti Škoda Auto, a.s. Jedním z cílů této práce je poukázat na to, zda Škoda Auto, a.s. vzešla z globální krize posilněná nebo oslabená a jak se staví k aktuálním výzvám v automobilovém průmyslu.
Analýza dopadů hospodářského cyklu na automobilový průmysl v ČR v letech 2006-2011
Vaniš, Miloš ; Ševčík, Miroslav (vedoucí práce) ; Řežábek, Pavel (oponent)
Cílem této diplomové práce je provést analýzu dopadů průběhu hospodářského cyklu na automobilový průmysl v ČR v letech 2006-2011 s výhradním zaměřením na osobní vozy. Sledovány jsou dopady průběhu hospodářského cyklu na vývoj domácí poptávky po nových vozech a na produkci, domácí prodeje a export třech největších tuzemských automobilových výrobců. Dopady hospodářského cyklu na domácí poptávku po nových osobních automobilech jsou analyzovány pomocí počtu prvních registrací v jednotlivých segmentech vozů. Vývoj poptávky po nových vozech a automobilové výroby v ČR ve sledovaných letech, je následně podroben komparaci s vývojem poptávky po nových automobilech a automobilové produkce v Německu, Japonsku a USA. Z provedené analýzy vyplývá, že česká poptávka po nových vozech v letech 2006-2011, byla ovlivňována průběhem hospodářského cyklu v ČR. Vliv průběhu hospodářského cyklu v ČR na tuzemskou automobilovou produkci, byl ve sledovaných letech daleko menší než v případě české poptávky. Tento fakt byl způsoben především značnou pro-exportní orientací české automobilové výroby.
Ocenění podniku BRISK, a.s.
Švarc, Michal ; Kislingerová, Eva (vedoucí práce) ; Čámská, Dagmar (oponent)
Cílem této diplomové práce je stanovení hodnoty podniku působící na trhu automobilového průmyslu, společnosti BRISK, a.s. k 30.6.2012 za použití výnosové metody DCF ve variantě entity. Hodnota podniku je stanovena za účelem koupě potenciálním investorem. Práce je rozdělena na 2 hlavní části. Teoretickou část vymezující základní východiska oceňování a praktickou část, skládající se ze strategické analýzy, finanční analýzy a finančního plánu.
Management nadnárodní společnosti a ekonomická krize
Pešková, Iveta ; Dvořák, Jiří (vedoucí práce) ; Fikar, Tomáš (oponent)
Diplomová práce řeší vývoj a řízení mezinárodní společnosti v průběhu hospodářské krize s dopady, které s sebou přinesla. Je popsán jak teoretický, jak i praktický pohled na finanční krize. V praktické části je hodnocena efektivnost opatření zavedených mezinárodní průmyslovou skupinou Valeo s dopadem do současnosti i na možné ovlivnění budoucnosti ve formě doporučení.
Perspektivy českého automobilového průmyslu pod vlivem globalizace
Trajkovski, Georgi ; Plchová, Božena (vedoucí práce) ; Halík, Jaroslav (oponent)
Určeným cílem diplomové práce je zjištění, jak se pravděpodobně bude vyvíjet postavení českého automobilového průmyslu vzhledem k probíhajícím globalizačním trendům ve světě. Tyto trendy jsou čtenáři přiblíženy z hospodářského, politického a společenského hlediska, což je současně téma první kapitoly. Zde je také zahrnut ukazatel konkurenceschopnosti ČR a vybraných světových ekonomik. Druhá kapitola se věnuje automobilovému průmyslu z nejužšího pohledu, a to pouze v rámci ČR, kde se analyzuje výroba vozidel, stav vozového parku a hlavní exportní trhy českých automobilek. Kapitola s číslem tři je pojata z evropského pohledu, zejména však se zaměřením na EU jako celek. Zde se opět hodnotí výroba jednotlivých zemí v absolutním a relativním vyjádření, přímá a nepřímá zaměstnanost a nakonec je uvedena komparace vozových parků členských států EU, neboť se jedná o poměrně problematickou oblast pro ČR. Čtvrtá kapitola nahlíží na zkoumanou oblast celosvětově, kde se autor nejprve zabývá rozložením automobilové výroby, hlavními exportními a importními trhy a vozovému parku některých vybraných ekonomik. V závěru autor uvádí tři varianty možného budoucího vývoje a přiklání se k průměrné predikci, která předpovídá krátkodobě mírný růst produkce, avšak postupnou ztrátu postavení automobilové výroby ČR ve světě. Exportní trhy pro domácí produkci vozů budou stále více představovány rychle rostoucími rozvojovými zeměmi převážně z Asie. Český vozový park by se mírným tempem měl dostávat do lepších hodnot, přičemž pravděpodobně bude přibývat počet vozidel vzhledem k obyvatelstvu a stáří vozidel se bude mírně snižovat.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 217 záznamů.   začátekpředchozí166 - 175dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.