Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 44 záznamů.  začátekpředchozí35 - 44  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití asfaltových směsí typu RBL
Simkovič, Lukáš ; Hegr, Zdeněk (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je teoretické seznámení s problematikou „Rich bottom layer“ a v praktické části porovnání parametrů tří asfaltových směsí pro podkladní vrstvy s použitím běžného silničního + modifikovaného asfaltu a modifikovaného pryžovým granulátem. Na těchto směsích jsou provedeny vybrané empirické a funkční laboratorní zkoušky (nízkoteplotní vlastnosti, odolnost vůči únavě, objemové hmotnosti) a moduly tuhosti a výsledky jsou vzájemně porovnány.
Funkční zkoušky na směsích zkušebního úseku s asfaltovým betonem s vysokým obsahem R-materiálu
Kučerová, Marcela ; Zajíček, Jan (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na zkoušení asfaltové směsi typu asfaltový beton s obsahem R-materiálu a pokládku zkušebního úseku. Teoretická část se věnuje problematice používání R-materiálu v asfaltových směsích vyráběných za horka, jedná se zejména o specifika oživovacích přísad, stárnutí a výroby asfaltové směsi. Dále jsou uvedeny informace týkající se funkčních vlastností asfaltových směsí a vlivu R-materiálu na ně. Praktická část popisuje provádění zkoušek na směsích ACO 11+ a ACO 11+ s 50% R-materiálu a zkoušky na asfaltovém pojivu. Za účelem porovnání navržených směsí byly provedeny nízkoteplotní vlastnosti dle ČSN EN 12697-46 a moduly tuhosti dle ČSN EN 12697-26. V poslední části diplomové práce byly vzájemně porovnány výsledky naměřených hodnot s cílem určit míru oživení asfaltu. Z celkových výsledků zkoušek je vidět, že účinek oživovací přísady se projevil pozitivně. Nebylo však dosaženo požadovaného stupně omlazení.
Vlastnosti asfaltových směsí typu SMA s R-materiálem
Acuna Subia, Luis Carlos ; Hrbek, Kamil (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je ověření a porovnání vlastností asfaltových směsí typu asfaltový koberec mastixový, konkrétně směsi s označením SMA 11 S s modifikovaným asfaltovým pojivem PMB 45/80-55 nebo silničním asfaltovým pojivem 50/70 s pryžovým granulátem. Porovnání vlastností je provedeno pomocí funkčních zkoušek. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je rozebráno seznámení se s problematikou využívání směsi SMA, dále jsou uvedeny a popsaný vybrané pojmy, které se týkají recyklací netuhých vozovek. Pozornost je věnovaná zejména recyklaci vozovek v České republice s důrazem na recyklaci za horka na obalovně, která umožňuje zvýšené dávkování R-materiálu do asfaltových směsí. V praktické části jsou zpracovaný a vyhodnocený výsledky funkčních zkoušek směsi SMA 11 S, které byly odebrány ze zkušebního úseku.
Identification of rate type fluids suitable for modeling geomaterials
Tůma, Karel
V této práci studujeme a porovnáváme různé viskoelastické modely rychlostního typu, které jsou vhodné pro popis odezvy geomateriálů jako asfalt.Pomocí termodynamického přístupu navrženého Rajagopalem a Srinivasou (2000) odvodíme nové viskoelastické modely, které jsou zobecněním standardních modelů Oldroyd-B a Burgers. Rovněž ukážeme, že nové modely dosahují lepších výsledků při fitování experimentálních dat s asfaltem než dříve uvažované modely (Oldroyd-B, Burgers, Rajagopal a Srinivasa (2000)) a identifikujeme ty modely, které jsou schopné zachytit pozoruhodné chování asfaltu pozorované v nedávných experimentech (překmit momentu síly a dva relaxační mechanismy s rozdílnou časovou škálou). Dále provádíme počítačové simulace úloh zachycující proudění viskoelastických tekutin popsaných oběma standardními modely a nově odvozenými modely metodou konečných prvků jak na pevné, tak časově se měnící výpočetní oblasti. Procesy probíhající v deformující oblasti převedeme na pevnou výpočetní oblast použitím smíšeného Lagrangeova-Eulerova popisu (ALE metoda). Využitím odvozeného postupu simulujeme proces válcování asfaltu nebo vytváření vyjetých kolejí na silnici se skutečnými materiálovými parametry získanými předchozím nafitováním experimentů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Identification of rate type fluids suitable for modeling geomaterials
Tůma, Karel ; Málek, Josef (vedoucí práce) ; Čadek, Ondřej (oponent) ; Vohralík, Martin (oponent)
V této práci studujeme a porovnáváme různé viskoelastické modely rychlostního typu, které jsou vhodné pro popis odezvy geomateriálů jako asfalt.Pomocí termodynamického přístupu navrženého Rajagopalem a Srinivasou (2000) odvodíme nové viskoelastické modely, které jsou zobecněním standardních modelů Oldroyd-B a Burgers. Rovněž ukážeme, že nové modely dosahují lepších výsledků při fitování experimentálních dat s asfaltem než dříve uvažované modely (Oldroyd-B, Burgers, Rajagopal a Srinivasa (2000)) a identifikujeme ty modely, které jsou schopné zachytit pozoruhodné chování asfaltu pozorované v nedávných experimentech (překmit momentu síly a dva relaxační mechanismy s rozdílnou časovou škálou). Dále provádíme počítačové simulace úloh zachycující proudění viskoelastických tekutin popsaných oběma standardními modely a nově odvozenými modely metodou konečných prvků jak na pevné, tak časově se měnící výpočetní oblasti. Procesy probíhající v deformující oblasti převedeme na pevnou výpočetní oblast použitím smíšeného Lagrangeova-Eulerova popisu (ALE metoda). Využitím odvozeného postupu simulujeme proces válcování asfaltu nebo vytváření vyjetých kolejí na silnici se skutečnými materiálovými parametry získanými předchozím nafitováním experimentů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Nové světové poznatky s využitím asfaltů modifikovaných pryžovým granulátem
Jevínová, Alexandra ; Urbanec, Květoslav (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Cestná infraštruktúra a služby poskytované v doprave sú neoddeliteľnou súčasťou každodenného života obyvateľov, prispievajú k ekonomického rastu, zvyšovaniu konkurencieschopnosti a prosperity spoločnosti. Rozvoj dopravnej infraštruktúry je rozsiahly, finančne i technicky náročný proces a v podmienkach Českej a Slovenskej republiky je v súčasnosti značne závislý od zdrojov z fondov EÚ. V poslednom období vzniká potreba nového prístupu k navrhovaniu a realizácii cestných komunikácií už od počiatočného projektového štádia v rámci výberu najvhodnejšieho riešenia v štúdii realizovateľnosti, až po ich realizáciu, berúc do úvahy aj možnosti opätovného využitia a recyklácie rôznych materiálov a surovín, ktoré inak končia na skládke odpadov. Jedným z takýchto materiálov sú opotrebované pneumatiky. Hlavným cieľom bakalárskej práce je overenie možnosti aplikácie odpadovej gumy v cestnom staviteľstve, so zameraním na technológiu asfaltu modifikovaného gumovým granulátom (CRmB) metódou mokrého procesu (kontinuálna výroba CRmB).
Návrh směsi typu asfaltový beton s obsahem R - materiálu
Kučerová, Marcela ; Koudelka, Tomáš (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na návrh a zkoušení asfaltové směsi typu asfaltový beton s obsahem R-materiálu. Teoretická část se věnuje problematice používání R-materiálu v asfaltových směsích vyráběných za horka, jedná se zejména o specifika během návrhu a výroby asfaltové směsi. Dále jsou uvedeny informace týkající se funkčních vlastností asfaltových směsí a vlivu R-materiálu na ně. Praktická část popisuje návrhy a provádění zkoušek na směsích ACO 11+ a ACO 11+ s 50% R-mat. Za účelem porovnání navržených směsí byly provedeny nízkoteplotní vlastnosti dle ČSN EN 12697-46 a tvorba trhlin pomocí jednoosé zkoušky tahem dle ČSN EN 12697-46.
Problematika použití R - materiálu do asfaltových směsí
Zítka, Patrik ; Kašpar, Jiří (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou použití R-materiálu do asfaltových směsí. V teoretické části jsou rozebrány druhy recyklace netuhých vozovek a způsoby přidávání R-materiálu do asfaltových směsí. Praktická část se věnuje návrhu a laboratorní výrobě asfaltových vrstev pro ložní vrstvy ACL 16 +. Obsah R-materiálu ve směsích je 0 %, 20 %, 25 % a 30 %. Jako přísada pro změkčení R-materiálu se použil rejuvenátor EVOTHERM MA3. Na jednotlivých směsích jsou porovnány parametry zkoušek – odolnost proti trvalým deformacím, odolnost vůči účinkům vody a nízkoteplotní vlastnosti.
Problematika zvyšování podílu R - materiálu v asfaltových směsích
Urbanec, Luboš ; Mondschein,, Petr (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je problematika asfaltových směsí se zvyšujícím se podílem R-materiálu. V teoretické části práce jsou definovány pojmy recyklace a R-materiál a popsány druhy recyklace. Praktická část se věnuje výrobě a zkoušení asfaltových směsí s různým obsahem R-materiálu. Navrhovaná asfaltová směs je asfaltový beton pro podkladní vrstvy ACP22+. Obsah R-materiálu ve směsích je 0%, 30%, 50% a 70%. Jako speciální přísada pro změkčení asfaltu z R-materiálu se používá přísada STORFLUX. Pro každou směs jsou stanoveny moduly tuhosti asfaltové směsi a určeny únavové charakteristiky asfaltové směsi. Zjištěné vlastnosti jsou porovnávány pro různé zastoupení R-materiálu.
Zálivky spár CB krytů
Doseděl, Jan ; Hýzl, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou asfaltových zálivek cementobetonových krytů. V praktické části je experimentálně zkoušeno modifikované asfaltové pojivo před procesem a po procesu stárnutí. Na vzorcích asfaltového pojiva byly provedeny zkoušky penetrace, kroužek a kulička, resilience a vratná duktilita.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 44 záznamů.   začátekpředchozí35 - 44  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.