Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 156 záznamů.  začátekpředchozí74 - 83dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Použití rožnovských arteterapeutických metod při práci se školním kolektivem
BUBÍKOVÁ, Andrea
V bakalářské práci se studentka zabývá prací se školním kolektivem se zaměřením na prevenci rizikového chování s využitím arteterapeutických metod. Práce je vedena jako kazuistika školního kolektivu s použitím skupinové metody práce a techniky pro posílení vztahů členů kolektivu, pro pochopení odlišnosti jednotlivých členů a její tolerance ve skupině.Teoretická část práce se zabývá sociálně patologickými jevy ve školním kolektivu, především šikanou. Cílem práce je zhodnotit, zda-li jsou arteterapeutické metody vhodné pro práci se školním kolektivem. Popsat ve výtvarných artefaktech dynamiku skupiny a případně její vývoj pod vlivem arteterapie, konkrétně rožnovských metod arteterapie.
Analýza uplatnění arteterapeutických technik při navozování a diagnostice subjektivní pohody (subjective well-being) u dětí v hipoterapii.
PAULOVÁ, Dagmar
Cílem mé bakalářské práce bude zjištění, jak se promítají hipoterapeutické zážitky a zážitky z práce s koňmi do obsahu a formy jejich výtvarné činnosti a jakými postupy je možné arteterapeuticky navozovat a diagnostikovat subjektivní pohodu (subjective well-being) u dětí při hipoterapii i při jiné práci s koňmi. Nástrojem pro navozování a diagnostiku subjektivní pohody budou arteterapeutické výtvarné techniky, které budou dětem předkládány před prací s koňmi a následně po ní. Vše bude doplněno verbální komunikací. Budu se snažit najít, zda se zážitek z práce s koňmi projevuje do výtvarného projevu dětí a zda se podařilo či nepodařilo navodit subjektivní pohodu.
Vývoj výtvarného projevu osob s těžším duševním onemocněním v arteterapeutické skupině
MLEJNKOVÁ, Lenka
Bakalářská práce sleduje vývoj skupiny osmi klientů s těžším duševním onemocněním převážně z okruhu psychóz, kteří se potkali v průběhu tří let v arteterapeutické skupině Denního sanatoria Břevnov v Praze. Práce v teoretické části přibližuje složitost onemocnění a meze, které z toho pro psychoterapii vyplývají. Dále se teoretická část zabývá vznikem a vývojem arteterapie, jejíž vývoj se dotýkal i tvorby osob s těžkým duševním onemocněním v léčebnách a ústavech. Navazuje nutnost přístupu v arteterapii a nároky na arteterapeuta. V části praktické je potom přiblížena konkrétní skupina se svým jedinečným vývojem a příběhy jejích členů. Všímá si však více výtvarné produkce a jejích změn či stagnace ve vývoji působením nemoci, dalších událostí a působením arteterapeutky.
Charakteristické rysy ve výtvarné produkci jedinců s tinnitem
MAŽÁROVÁ, Silvia
ABSTRAKT Název: Charakteristické rysy ve výtvarné produkci jedinců s tinnitem Cíle: Cílem teoretické části práce je shromáždění informací o problematice psychosomatických potíží a nemocí, jejich definice, etiologie a patogeneze, možné terapeutické ovlivnění, dále se zaměřením na problematiku tinnitu a teoretické poznatky o využití arteterapie v léčbě psychosomatických poruch. Praktická část si klade za cíl vytvoření hypotéz a vypracování metodiky, pomocí které se dané hypotézy potvrdí nebo vyvrátí. Metody: Kazuistického šetření se zúčastnili tři klienti. Klienti postupně vypracovali několik tematických akvarelů, koláží a kvinterno colour testů (testů preference barev). Mimo samotné tvorby (nonverbální, nebo expresivní část terapie) se pomocí pohovoru sbírala anamnestická data, a také proběhla analýza a interpretace děl (verbální část terapie). Výsledky: Ve výtvarné tvorbě jedinců s tinnitem se objevují určité znaky (použitá barevnost, kompozice, výstavba prostoru, zobrazení objektů, ), které jsou pro ně charakteristické. Tyto nalezené společné znaky odkazují na psychosomatickou etiologii potíží, v našem případě tinnitu.
Reflexe práce dvou skupin dětí ve výtvarném ateliéru v jednom školním roce
JEŽOVÁ, Ivana
Ve své bakalářské práci se zabývám popisem a následným zhodnocením práce ve výtvarném ateliéru se dvěma skupinami dětí v průběhu jednoho školního roku. Teoretická část sestává z nahlédnutí do novodobé historie zájmu o dětskou kresbu a z popisu vývoje výtvarného zobrazování, následuje krátká kapitola o arteterapii s dětmi. V praktické části popisuji svou práci v soukromém výtvarném ateliéru a charakteristiky dvou skupin dětí. Kazuistikami dvou dívek s doloženými obrázky a jejich interpretací je dokumentována rozdílná atmosféra v obou skupinách. V závěru jsou zodpovězeny základní otázky po smyslu práce se skupinou dětí v ateliéru s arteterapeutickým přesahem na základě mé osobní zkušenosti.
Téma "Loutkové divadlo" z hlediska arteterapie
ZACHOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se věnuje loutce a loutkovému divadlu v arteterapii dospělých. Vychází ze způsobu, jakým k tomuto fenoménu přistupuje rožnovská terapie. Teoretická část mapuje základy, na kterých je námět postaven. Slučuje arteterapeutický pohled s teatrologickým. Rozebírá problematiku loutkového divadla jako specifického divadelního druhu a zkoumá jeho metaforický potenciál. Přibližuje podstatu dramaterapie a rožnovské terapie. Loutkové divadlo je v expresivních terapiích neprávem opomíjené. Rožnovská terapie je jednou z mála, která využívá jeho potenciál v terapii dospělých. Ale i zde stojí na okraji hlavního zájmu a písemné prameny k této problematice nejsou běžně k dispozici. Proto byly, na základě rozhovorů s osmi zkušenými terapeuty, shrnuty hlavní poznatky o aktuálním stavu rožnovské analýzy klientské produkce s námětem loutkové divadlo. Speciálním konstrukčním typem loutky je marioneta. Má výlučné postavení jak v divadelní historii, tak v rožnovské terapii. Na otázku, proč tomu tak je, a jaké jsou možnosti terapeutického a analytického využití tohoto faktu, se snaží odpovědět jak teoretická, tak praktická část. Loutkové divadlo má velký terapeutický potenciál, který ale není využíván v práci s dospělými klienty. V praktické části je proto popsán pilotní experiment, jehož cílem bylo zjistit, jakým způsobem reagují dospělí klienti na setkání s loutkou, se zvláštní pozorností na preferenci určitého konstrukčního typu loutky (marioneta, manekýn, javajka). V závěru praktické části se hodnotí účinnost loutky ve funkci nosiče lateralizovaného přenosu a míra korelace mezi preferencí určitého konstrukčního typu loutky a osobnostními rysy klienta. Pilotní experimentální screening odhalil fakta, která budou, jestliže se je povede prokázat v následném kvalitativním a kvantitativním výzkumu, přínosná pro další rozvoj expresivních terapií. Výsledkem pilotního experimentu je jeho revidovaná verze a stanovení hypotéz a směru následného kvalitativního výzkumu.
Vliv relaxační výtvarné činnosti na pociťovanou úroveň stresu
Nekvasilová, Sára ; Lukavská, Kateřina (vedoucí práce) ; Pavelková, Isabella (oponent)
Cílem práce bylo prozkoumat efektivitu relaxačních výtvarných činností na pociťovanou úroveň stresu. Relaxačními výtvarnými činnostmi jsou míněny jednoduché formy výtvarného odreagování, přičemž pro účely výzkumu byla zvolena metoda Zentangle. Práce vychází ze dvou předpokladů - prvním je, že tyto metody mají potenciál působit blahodárně na lidskou psychiku a mohou snižovat stres. Druhým předpokladem je, že tento vliv bude narůstat s narůstajícím stavem flow, dosaženým během praktikování daných činností. Teoretická část práce je zaměřena na objasnění základních konceptů, které s tématem souvisí a obsahuje přehled jiných výzkumů, provedených na toto téma. Hlavními koncepty jsou především stres, metody snižování stresu a koncept flow. V empirické části práce pak byly základní předpoklady práce ověřovány formou kvantitativního výzkumu. Výzkum byl prováděn s 55 respondenty, kteří tvořili 3 skupiny - jedna se věnovala zkoumané výtvarné činnosti, druhá skupina byla skupinou aktivní kontrolní a věnovala se józe prstů, a třetí skupina byla skupinou pasivní kontrolní. Úrovně stresu a flow byly zjišťovány dotazníkovou formou. Statistickými metodami byl ověřen pozitivní vliv relaxační výtvarné činnosti na snížení stresu, ale i pozitivní vliv jógy prstů. Předpoklad, že vyšší úroveň flow bude vliv činností na stres...
Téma Mořská panna a jeho využití v arteterapii se zdůrazněním genderového aspektu
KLÍMOVÁ, Barbora
Tato bakalářská práce se zabývá tématem Mořská panna používaným v arteterapii z genderového hlediska. Teoretickou část mé práce tvoří uvedení do kontextu tohoto mýtu, jednotlivých verzí příběhu včetně pohádky od Hanse Christiana Andersena. Dále se zabývá genderovými studii a jejich vývojem, a také symbolikou tématu Mořská panna i jeho barevností. V praktické části bakalářské práce je nastíněn smíšený výzkum, který prezentuje jednotlivé verze namalovaných mořských panen a zároveň poukazuje na hlavní rozdíly v provedení tématu mezi muži a ženami. Průzkum pracuje především s vizuální podobou mořských panen, jejich funkcí a fází příběhů, ve kterém byly zobrazeny. Práce zároveň odkrývá symboliku mýtu o mořské panně a jejího přirozeného prostředí, ale i interpretační potenciál konkrétní fáze příběhu. Interpretace jsou v duchu Rožnovské arteterapie.
Výtvarná tvorba členů rodiny alkoholika
MITCHELL, Anna
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku příbuzných alkoholiků a jejich výtvarnou tvorbu. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy týkající se této problematiky, zejména pojmy alkoholismus, příbuzní alkoholiků, dospělé děti alkoholiků a spoluzávislost. Práce se mimo jiné zaměřuje na vliv alkoholického prostředí na vývoj jedince a možnosti, jak pomoci lidem, kteří se potýkají s alkoholismem blízké osoby. Mezi tyto možnosti hlavně patří svépomocné skupiny, kde se setkávají lidé s podobnými problémy a předávají si zkušenosti. V neposlední řadě je v práci věnován prostor i možnosti využití arteterapie s příbuznými alkoholiků. Praktická část má za cíl zjistit, jak se alkoholismus projevuje ve výtvarné tvorbě žen, které mají či měly v rodině alkoholika a jak je ovlivnil v jejich dospělém životě. V prezentovaných obrázcích se zjišťovalo, zdali měly společné prvky v barevnosti či kompozici a jestli se v nich projevil alkoholismus či spoluzávislost.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 156 záznamů.   začátekpředchozí74 - 83dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.