Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Metodika práce s lidovou písní na 1. a 2. stupni ZŠ v duchu Orff-Schulwerku
Nováková, Monika ; Bělohlávková, Petra (vedoucí práce) ; Kopřivová, Jitka (oponent)
Diplomová práce Metodika práce s lidovou písní na 1. a 2. stupni ZŠ v duchu Orff- Schulwerku se skládá z teoretické části a praktické části. Teoretická část se snaží popsat základní východiska Orff-Schulwerku pro práci s dětmi v hodinách hudební výchovy na základní škole a v přípravných odděleních dětských pěveckých sborů. Autorka představuje osobnost Carla Orffa, okolnosti vzniku Orff-Schulwerku a jeho charakteristiku, kterou dává do souvislosti s psychologickými teoriemi, zejména s fenoménem psychického stavu toku. Práce pokrývá i problematiku rámcového vzdělávacího programu, resp. estetické výchovy, a zkoumá, zda je Orff-Shulwerk ve shodě s tímto závazným dokumentem. Autorka současně porovnala několik studií, které zkoumaly, zda výsledky žáků vedených svými učiteli v duchu Orff- Schulwerku jsou lepší než v případě užití jiné metodiky. Výzkum sekundárních dat tuto tezi jednoznačně nepotvrdil, nicméně bylo by vhodné doplnit zdroj dat v českém prostředí. Zahraniční studie ovšem potvrzují, že Orff-Schulwerk je vhodný pro práci se žáky se zvláštními vzdělávacími potřebami. Na základě prostudovaného materiálu lze však předpokládat, že výuka hudební výchovy dle principů Schulwerku může vést k většímu zájmu o hudbu - či kulturu jako takovou, chceme-li - neboť je založený na principech spojujících...
Metodika práce s lidovou písní na 1. a 2. stupni ZŠ v duchu Orff-Schulwerku
Nováková, Monika ; Bělohlávková, Petra (vedoucí práce) ; Kopřivová, Jitka (oponent)
Diplomová práce Metodika práce s lidovou písní na 1. a 2. stupni ZŠ v duchu Orff- Schulwerku se skládá z teoretické části a praktické části. Teoretická část se snaží popsat základní východiska Orff-Schulwerku pro práci s dětmi v hodinách hudební výchovy na základní škole a v přípravných odděleních dětských pěveckých sborů. Autorka představuje osobnost Carla Orffa, okolnosti vzniku Orff-Schulwerku a jeho charakteristiku, kterou dává do souvislosti s psychologickými teoriemi, zejména s fenoménem psychického stavu toku. Práce pokrývá i problematiku rámcového vzdělávacího programu, resp. estetické výchovy, a zkoumá, zda je Orff-Shulwerk ve shodě s tímto závazným dokumentem. Autorka současně porovnala několik studií, které zkoumaly, zda výsledky žáků vedených svými učiteli v duchu Orff- Schulwerku jsou lepší než v případě užití jiné metodiky. Výzkum sekundárních dat tuto tezi jednoznačně nepotvrdil, nicméně bylo by vhodné doplnit zdroj dat v českém prostředí. Zahraniční studie ovšem potvrzují, že Orff-Schulwerk je vhodný pro práci se žáky se zvláštními vzdělávacími potřebami. Na základě prostudovaného materiálu lze však předpokládat, že výuka hudební výchovy dle principů Schulwerku může vést k většímu zájmu o hudbu - či kulturu jako takovou, chceme-li - neboť je založený na principech spojujících...
Comparative Analysis of Arrangements of Armenian Folk Tunes for the Piano by Armenian Composers
Agopian, Vartan ; Nedělka, Michal (vedoucí práce) ; Gregor, Vít (oponent)
Armenian music of today is largely influenced by Armenian folk music. Composers such as Sayat Nova and Gomidas Vartabed have left behind numerous tunes that are still sung today by Armenians whether in Armenia or the Armenian diaspora. This thesis comparatively analyzed piano arrangements of Armenian folk tunes by Armenian composers. The aim of this thesis is bifold: to find elements of piano arrangements that are commonly used by different composers and to introduce the riches of Armenian music to the Czech and International music communities. The comparative analyses revealed the existence of elements such as orchestral simulations, melodic and rhythmic variations, representations, composing introductions, and different accompaniment styles among the arragements of the same folk tunes by different composers or different folk tunes by the same composer at different levels of difficulty. Hence, the first aim of this thesis was verified, with the hopes of the second aim also being met and Armenian music being spread to all musical circles around the world. KEYWORDS Armenian music, folk tunes, arrangements, analysis, composers
Biologický hluk v okolí farem pro chov dojnic.
DVOŘÁK, Miroslav
V chovech hospodářských zvířat způsobuje hluk nejen zavádění a zvyšování mechanizace, ale také hluk způsobovaný samotnými zvířaty, tzn. hluk vznikající životními projevy chovaných zvířat (biologický hluk). Cílem této bakalářské práce je tento hluk změřit na rodinné farmě v Olešnici, zpracovat podle příslušných norem a graficky vyhodnotit. Získané hlukové hodnoty jsou posouzeny z hlediska legislativních a hygienických předpisů a nařízení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.