Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  začátekpředchozí17 - 26  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vývojová specifika jedinců s Angelmanovým syndromem a syndromem Prader - Willi jako východiska pro práci speciálního pedagoga
Doubková, Světla ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Vývojová specifika jedinců s Angelmanovým syndromem a syndromem Prader - Willi jako východiska pro práci speciálního pedagoga Diplomová práce se zabývá komplexně problematikou dvou vzácných syndromů - Angelmanovým syndromem a syndromem Prader - Willi. Práce popisuje projevy, genetickou podstatu, nastiňuje možnosti speciálně pedagogické a rehabilitační intervence, vybraná léčebná a režimová opatření. Seznamuje s kategorií vzácná onemocnění a okrajově se strategiemi přístupu k těmto onemocněním v ČR. Zahrnut je i popis organizací v ČR, které se problematikou Angelmanova syndromu a syndromu Prader - Willi zabývají a sdružují rodiče a zájemce. Závěr práce je tvořen kazuistikami dvou jedinců, charakteristických nositelů syndromů a závěry z dotazníkového šetření mezi rodiči. Dotazníková šetření ilustrují specifika jedinců, na jejichž základě byly vymezeny oblasti podpory. Cílem práce je popis možností pedagogické a další mezioborové intervence, mapování situace v ČR, informace o této problematice pro zájemce.
Přístupy ke kvantifikaci horizontální depozice síry a dusíku z mlhy a námrazy
Šrédlová, Kamila ; Hůnová, Iva (vedoucí práce) ; Hovorka, Jan (oponent)
Cílem této bakalářské práce je shrnout metodické přístupy ke kvantifikaci horizontální depozice síry a dusíku z mlhy a námrazy formou rešerše odborné literatury dostupné na toto téma. Atmosférická depozice představuje soubor procesů, kterými jsou znečišťující látky přenášeny z ovzduší na zemský povrch, čímž přispívá k samočištění atmosféry. Zároveň tak však představuje vstup těchto látek do dalších složek životního prostředí. Atmosférická depozice se dělí na složku suchou, probíhající za nepřítomnosti srážek, a mokrou, odehrávající se během srážkových událostí. Mokrá depozice je dále dělena na vertikální (déšť, sníh, kroupy) a horizontální (mlha, námraza, jinovatka). Běžným postupem získání celkové depozice je v dnešní době součet její suché a vertikální mokré složky. Ukazuje se však, že takto získané údaje jsou významným podhodnocením skutečné celkové atmosférické depozice (např. Hůnová et al., 2011) a při nezahrnutí horizontální depozice tak ve skutečnosti neznáme celkové zatížení životního prostředí. Význam horizontální depozice roste s nadmořskou výškou (Lange et al., 2003). Významnou skutečností je také to, že horizontální srážky bývají více mineralizované a zůstávají delší dobu v kontaktu s vegetací. Problémem jsou zatím velké nejasnosti v hodnotách horizontální atmosférické depozice v různých...
Hodnocení výkonnosti vybraného podniku podle modelu Start Plus
Stanová, Veronika ; Vaško, Matúš (oponent) ; Veselý, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zaoberá hodnotením vybranej spoločnosti podľa viackriteriálneho modelu START Plus. Prostredníctvom tohto modelu je vykonané bodové hodnotenie spoločnosti, sú zistené silné stránky a aj príležitosti pre zlepšenie. V závere práce je nadviazané na tieto zistenia a sú navrhnuté zlepšenia.
Návrh na zlepšení firemní kultury
Kazda, Zbyněk ; Baranová, Jaroslava (oponent) ; Pokorný, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou firemní kultury. Najdete v ní základní vymezení firemní kultury od nejrůznějších autorů a nejdůležitější teoretické pojmy. Analyzuje firemní kulturu firmy KAMPOS, s.r.o.. Pro průzkum stávající firemní kultury bylo použito dotazníkové šetření. Závěr práce obsahuje shrnutí problematických oblastí a návrh možných zlepšení či inovací.
Hodnocení výkonnosti podniku podle modelu Start Plus
Božičová, Mona ; Jana,, Jurová (oponent) ; Veselý, Josef (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá hodnocením výkonnosti společnosti. První část je tvořena teoretickými pojmy, jako je jakost a výkonnost. Zároveň se zaměřuje na nástroje hodnotící a měřící výkonnost. V analytické části je představena společnost a její nejdůležitější konkurenti. Komplexní analýza společnosti je provedena pomocí hodnotícího, vícekriteriálního modelu Rady kvality České republiky, modelu Start Plus. Dále jsou jednotlivá kritéria modelu obodována, jsou stanoveny silné stránky a oblasti pro zlepšení a na jejich základě popsány návrhy na zlepšení.
Hodnocení výkonnosti podniku
Pěničková, Lenka ; Pácal, Ondřej (oponent) ; Veselý, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá hodnocením výkonnosti společnosti Nyklíček a spol., s.r.o. Společnost je analyzována na základě vícekriteriálního modelu pro hodnocení manažerských přístupů, konkrétně pomocí modelu START PLUS. Dále je provedeno bodové hodnocení tohoto modelu, identifikovány silné stránky a oblasti pro zlepšení a navržena konkrétní opatření, jejichž realizace by měla přispět ke zvýšení výkonnosti hodnocené společnosti.
Postoje sociálních pracovníků k celoživotnímu vzdělávání
DVOŘÁKOVÁ, Olga
Důležitým společenským tématem v současné době je celoživotní vzdělávání, což bylo i důvodem mého výběru tématu diplomové práce. Tato diplomová práce s názvem "Postoje sociálních pracovníků k celoživotnímu vzdělávání" je rozdělená na část teoretickou shrnující existující znalosti různé literatury týkající se celoživotního vzdělávání a vzdělávání obecně. Výzkumná, druhá část, je zaměřena na cíl výzkumu, použitou metodiku, charakteristiku výzkumného souboru, zpracování a vyhodnocení dat a diskuzi. Teoretická část popisuje vymezení pojmu celoživotního vzdělávání, legislativu ve vzdělávání, vývoj celoživotního vzdělávání. Dále se zabývá klíčovými dokumenty pro sledované oblasti celoživotního vzdělávání, strukturálními fondy a komunitárními programy, lidským potenciálem, lidskými zdroji a lidským kapitálem. Součástí teoretické části je kapitola o systému počátečního vzdělávání zahrnující formální, neformální a informální vzdělávání a dále další vzdělávání. Následující teoretická část je zaměřena sociální pracovníky, kteří v souladu se zákonem č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, v platném znění, mají povinnost dalšího vzdělávání, kterým si upevňují, doplňují a obnovují kvalifikaci. Další teoretická část se zabývá předpoklady pro výkon povolání sociálních pracovníků, jejich dalším vzděláváním, akreditací vzdělávacích zařízení a programů. Ve výzkumné části je vymezen cíl diplomové práce. Zjištění postojů sociálních pracovníků v Jihočeském kraji k nastavení celoživotního vzdělávání v sociální práci. V souvislosti s cílem práce byla stanovena hypotéza: "Postoj sociálních pracovníků je pozitivnější k celoživotnímu vzdělávání zaměřenému na praxi, než na teoretické vzdělávání". Pro potvrzení této hypotézy byla stanovena nulová hypotéza, předpokládající, že v konečném základním souboru sociálních pracovníků v Jihočeském kraji bude mít 75% sociálních pracovníků pozitivnější vztah k celoživotnímu vzdělávání zaměřenému na praxi a 25% pozitivnější vztah k teoretickému vzdělávání. Výzkumná část uvnitř této diplomové práce byla realizována formou kvantitativního výzkumu. Potřebná data byla získána metodou dotazování, technikou dotazníku. Vypracovaný dotazník se skládal celkem z 27 otázek. Byly použity otázky uzavřené, polouzavřené a otevřené. Dotazník byl rozeslán elektronickou poštou na e-mailové adresy zařízení i jednotlivým zaměstnancům. Výzkumný soubor tvořili sociální pracovníci v sociálních službách v Jihočeském kraji. Výsledná data byla vyhodnocena a zpracována pomocí kontingenčních tabulek a grafů v Microsoft Office Excel 2007. Hodnoty výzkumu byly statisticky zpracovány. K ověření hypotéz o struktuře základního souboru podle jednoho či více znaků byl použit Pearson chí-kvadrát test dobré shody na hladině významnosti alfa = 0,05. Provedený výzkum v rámci diplomové práce podpořený dotazníkovým šetřením, samotnými odpověďmi respondentů a v neposlední řadě statistickým výpočtem, potvrdil hypotézu o pozitivnějším postoji sociálních pracovníků k celoživotnímu vzdělávání zaměřenému na praxi. Vezme-li sociální pracovníky v Jihočeském kraji, výsledky diplomové práce prokazují evidentní skutečnost, že sociální pracovníci preferují vzdělávání zaměřené na praxi. Po zhodnocení všech otázek v dotazníku jsem zjistila postoje sociálních pracovníků k nastavení celoživotního vzdělávání v sociální práci a domnívám se, že vztah majority dotázaných k celoživotnímu vzdělávání je na vysoké úrovni.
Postoje studentů středních škol k tělesné výchově v okrese České Budějovice \\
ŠIMKOVÁ, Lucie
Metodou nepřímého posouzení pomocí standardizovaného dotazníku, lze objektivně zjistit postoje studentů k tělesné výchově. Použit byl dotazník DIPO-J na středních školách v okrese České Budějovice. Obsahuje celkem šedesát otázek rozdělených do šesti dimenzí dle zaměření postoje. Každé odpovědi je přiřazen určitý počet bodů. V závěru dojde k porovnání výsledků mezi školami, z hlediska pohlaví a nakonec porovnání s výsledky předešlé práce na toto téma. Dotazník slouží k vyhodnocení aktuálního stavu postojů žáků k tělesné výchově jako povinného předmětu na středních školách, přičemž postoje žáků odráží přístup a zaměření učitelů tělesné výchovy jako objektu i subjektu vyučovacího procesu. Z výsledků lze usuzovat, jakým směrem se učitelství tělesné výchovy ubírá a zda není zapotřebí něco změnit.
Metody a přístupy v prevenci rizikových činitelů na prvním stupni základních škol
HANOUSKOVÁ, Miloslava
The theoretical part of the Master's Thesis devoted to risk factors that can change into dystropy of children in the infantry school. Further, I have processed methods related to this problems and mentioned approaches that can be alternatively used in preventive activities. This includes not only activities concentrated on children and youth, but also approaches towards teachers, parents and general public. I always tried to emphasize what is the most effective for the school environment. Illustrating examples are also included.
Inovace v prostoru a čase
Klapka, Pavel ; Kunc, J.
Cílem příspěvku je představit problematiku inovací v prostoru a čase, přičemž autoři především zamýšlejí naznačit témata, kterým je v současné době možné či žádoucí se věnovat v rámci zkoumané oblasti. Nejprve bude stručně poskytnut prostor terminologickým záležitostem, v další části pak provedena rešerše základních děl týkajících se inovací v prostoru a čase. Ta bude následována představením některých historických přístupů ke zkoumané problematice a závěrečná část bude věnována nastínění témat, kterými by se autoři rádi zabývali ve svých dalších pracích.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   začátekpředchozí17 - 26  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.