Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Umělecké vlivy a zprávařství Vzájemné působení a ovlivňování mezi uměleckou tvorbou a zpravodajskými formáty
Zandálková, Marie ; Solčáni, Ján (oponent) ; Čermák, Aleš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabyvá vyrobou „intuitivního“ zpravodajského formátu, jehož forma reaguje na všeobecné zahlcení a záplavu informacemi, kterému jsou recipienti zpravodajství vystaveni. Proces tvorby spočíval v recyklaci zveřejněnych informací ze dvou důvodů.. Prvním byl záměr nepřispívat k informačnímu a senzuálnímu šumu. Druhým byl záměr přetvořit zpravodajské informace do podoby, která z nich sejme jejich intenzitu a charakter “stresora”. Vytváření osobního „remixu“ informací bylo řízeno postupy, které vycházejí ze surrealistickych a dadaistickych tradic, Klíčem nebyl předem vytvořeny koncept, ale intuice. Cílem bylo nalezení intimnějšího zacházení s informacemi,ať už veřejnymi či osobními, z přehlcení vytvořit meditační médium.,Práce staví na experimentu s audiovizuálními a textovymi vyrazovymi prostředky.Bakalářská práce se zabyvá vyrobou „intuitivního“ zpravodajského formátu, jehož forma reaguje na všeobecné zahlcení a záplavu informacemi, kterému jsou recipienti zpravodajství vystaveni. Proces tvorby spočíval v recyklaci zveřejněnych informací ze dvou důvodů.. Prvním byl záměr nepřispívat k informačnímu a senzuálnímu šumu. Druhým byl záměr přetvořit zpravodajské informace do podoby, která z nich sejme jejich intenzitu a charakter “stresora”. Vytváření osobního „remixu“ informací bylo řízeno postupy, které vycházejí ze surrealistickych a dadaistickych tradic, Klíčem nebyl předem vytvořeny koncept, ale intuice. Cílem bylo nalezení intimnějšího zacházení s informacemi,ať už veřejnymi či osobními, z přehlcení vytvořit meditační médium.,Práce staví na experimentu s audiovizuálními a textovymi vyrazovymi prostředky.
A co teď?
Šťastná, Kateřina ; Chamonikolasová, Kaliopi (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce je dotek. Práce staví na fascinaci dotekem, analyzuje, jak různé obsahy mohou být spojeny s gestem, které symbolizuje něco velmi jemného, letmého až prchavého, ale zároveň může vyvolat velmi intenzivní a klidně dlouhotrvající odezvu. Výstupem bakalářské práce je figurální plastika, jejímž předobrazem je sama autorka ve věku deseti let. Zobrazením dívčího těla ve věku, kdy se fyzicky začíná proměňovat v tělo ženské, chci práce akcentovat dotek v jeho rozporuplnosti, možná jemně znejistit diváky a podnítit otázky cílené právě na to, co pro nás dotek znamená.
Mocenská nerovnováha v pečujících rodinách
Neubauerová, Eva ; Jeřábek, Hynek (vedoucí práce) ; Remr, Jiří (oponent)
Diplomová práce Mocenská nerovnováha v pečujících rodinách se zabývá problematikou moci v situaci péče, kde opečovávanou osobu je matka a pečující je její vlastní dcera. Teoretická část konceptualizuje pojmy moc, mocenská nerovnováha i ambivalence. V praktické části je prezentováno vlastní kvalitativní šetření s pečovatelkami (dcerami opečovávaných matek). Bylo zjištěno, že ambivalence matek vede v situaci péče k ambivalencím u dcer. Proměnnými, které rozhodujícím způsobem ovlivňují mechanismy mocenské nerovnováhy při péči, jsou matčino přijetí potřeby péče a podoba společné domácnosti. Z výpovědí respondentek vyplývá, že pokud se ve společné domácnosti nachází kromě matky a dcery ještě jiný člen (v případě respondentek se jednalo vždy o manžela), dochází mnohem častěji ke konfliktům, které mívají intenzivnější průběh. Vztahy v těchto rodinách nejsou popisovány jako harmonické a dcery vypovídají o narušení rodinné soudržnosti vlivem péče. Z výzkumu rovněž plyne, že mocenská nerovnováha by mohla být faktorem, který dosud v empirickém šetření ambivalence chyběl, neboť ambivalence byla dosud měřena zejména pomocí manifestních proměnných. Klíčová slova ambivalence, autorita, autonomie, kódování, moc, mocenská nerovnováha, opečovávaná matka, péče v domácím prostředí, pečující dcera
"Nejsem lůzr, který žije jenom tady v tom pajzlu."Aneb etnografie H/hospody.
Mazáková, Tereza ; Zandlová, Markéta (vedoucí práce) ; Halbich, Marek (oponent)
Název: "Nejsem l zr, který žije jenom tady v tom pajzlu." Aneb etnografie H/hospody. Klí ová slova: hospoda, alkohol, význam, hosté, normy, studenti, ambivalence. Abstrakt: Cíle: Pochopení významu docházení do Hospody a d j m v ní se odehrávajících. Metoda: Kvalitativní výzkum realizovaný metodou zú astn ného pozorování a polostrukturovaných rozhovor . Záv ry: Hospoda je považována za spole ensky b žn akceptovatelnou alternativu trávení volného asu, spojenou se zábavou, konzumací alkoholu a možností socializace. Je významnou alternativou trávení volného asu, za jejíž opak je asto vnímán pocit osamocenosti a nudy, zejména jedinci bez stabilního sociálního zázemí mimo její prostory. Stereotyp je významným prvkem ve er v Hospod , zejména pak pro pravidelné hosty. Je zdrojem mnohých ambivalencí a p ináší mnohá pozitiva (stabilita, zázemí, jistota, p edvídatelnost a známost prost edí), stejn tak jako bývá vnímán negativn (nuda, stagnace). Hospoda je v eském kulturním kontextu nahlížena jako b žná sou ást života lidí nacházejících se v období p echodu do dosp losti. V p ípad dlouhého p echodu eskalují pocity nepat i nosti, ímž roste míra ambivalencí jak k sledovanému prostoru, tak k innosti, ke které v ní dochází. Alkohol je nezbytnou sou ástí Hospody, potencuje zábavu, akceleruje dynamiku ve era a p ispívá k...
A co teď?
Šťastná, Kateřina ; Chamonikolasová, Kaliopi (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce je dotek. Práce staví na fascinaci dotekem, analyzuje, jak různé obsahy mohou být spojeny s gestem, které symbolizuje něco velmi jemného, letmého až prchavého, ale zároveň může vyvolat velmi intenzivní a klidně dlouhotrvající odezvu. Výstupem bakalářské práce je figurální plastika, jejímž předobrazem je sama autorka ve věku deseti let. Zobrazením dívčího těla ve věku, kdy se fyzicky začíná proměňovat v tělo ženské, chci práce akcentovat dotek v jeho rozporuplnosti, možná jemně znejistit diváky a podnítit otázky cílené právě na to, co pro nás dotek znamená.
Umělecké vlivy a zprávařství Vzájemné působení a ovlivňování mezi uměleckou tvorbou a zpravodajskými formáty
Zandálková, Marie ; Solčáni, Ján (oponent) ; Čermák, Aleš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabyvá vyrobou „intuitivního“ zpravodajského formátu, jehož forma reaguje na všeobecné zahlcení a záplavu informacemi, kterému jsou recipienti zpravodajství vystaveni. Proces tvorby spočíval v recyklaci zveřejněnych informací ze dvou důvodů.. Prvním byl záměr nepřispívat k informačnímu a senzuálnímu šumu. Druhým byl záměr přetvořit zpravodajské informace do podoby, která z nich sejme jejich intenzitu a charakter “stresora”. Vytváření osobního „remixu“ informací bylo řízeno postupy, které vycházejí ze surrealistickych a dadaistickych tradic, Klíčem nebyl předem vytvořeny koncept, ale intuice. Cílem bylo nalezení intimnějšího zacházení s informacemi,ať už veřejnymi či osobními, z přehlcení vytvořit meditační médium.,Práce staví na experimentu s audiovizuálními a textovymi vyrazovymi prostředky.Bakalářská práce se zabyvá vyrobou „intuitivního“ zpravodajského formátu, jehož forma reaguje na všeobecné zahlcení a záplavu informacemi, kterému jsou recipienti zpravodajství vystaveni. Proces tvorby spočíval v recyklaci zveřejněnych informací ze dvou důvodů.. Prvním byl záměr nepřispívat k informačnímu a senzuálnímu šumu. Druhým byl záměr přetvořit zpravodajské informace do podoby, která z nich sejme jejich intenzitu a charakter “stresora”. Vytváření osobního „remixu“ informací bylo řízeno postupy, které vycházejí ze surrealistickych a dadaistickych tradic, Klíčem nebyl předem vytvořeny koncept, ale intuice. Cílem bylo nalezení intimnějšího zacházení s informacemi,ať už veřejnymi či osobními, z přehlcení vytvořit meditační médium.,Práce staví na experimentu s audiovizuálními a textovymi vyrazovymi prostředky.
Ambivalence in Jung's Relationship to Christianity
Dobrodenková, Monika ; Halík, Tomáš (vedoucí práce) ; Růžička, Jiří (oponent)
Predmetom tejto diplomovej práce je zhrnúť a interpretovať Jungov vzťah ku kresťanstvu v jeho ambivalentných prejavoch. Najskôr je pojednaný samotný pojem ambivalencie, ktorý je v Jungovej dobe pomerne nový. Východiskom pojednania Jungovho vzťahu ku kresťanstvu sú jednak jeho teoretické úvahy, jednak vlastné spomienky, predovšetkým z detstva, kedy sa jeho vzťah ku kresťanstvu formoval. Tento materiál je následne zhodnotený na psychologickej a teologicko-filozofickej rovine. Ukazuje sa, že psychologické hodnotenie nemožno u Junga jasne odlíšiť od teoretického, nakoľko sa niektorí bádatelia domnievajú, že celá Jungova teória duševného vývoja človeka je implicitne motivovaná jeho psychologickou potrebou vyrovnať sa s traumatickým detstvom. V tomto ohľade sú preto Jungove spomienky preskúmavané z hľadiska rôznych psychologických a religionisticko-psychologických pozícií. Jungov ambivalentný vzťah ku kresťanstvu sa tu javí byť v priamej súvislosti s jeho ambivalentným vzťahom k rodičom. Na teologicko-filozofickej rovine je tematizované napätie medzi Jungovým vysokým hodnotením kresťanskej tradície, s jeho snahou túto tradíciu zároveň reformovať, a to často tak podstatným spôsobom, že by to bolo neraz pre autentických ortodoxných nositeľov tejto tradície neprípustné.
Mocenská nerovnováha v pečujících rodinách
Neubauerová, Eva ; Jeřábek, Hynek (vedoucí práce) ; Remr, Jiří (oponent)
Diplomová práce Mocenská nerovnováha v pečujících rodinách se zabývá problematikou moci v situaci péče, kde opečovávanou osobu je matka a pečující je její vlastní dcera. Teoretická část konceptualizuje pojmy moc, mocenská nerovnováha i ambivalence. V praktické části je prezentováno vlastní kvalitativní šetření s pečovatelkami (dcerami opečovávaných matek). Bylo zjištěno, že ambivalence matek vede v situaci péče k ambivalencím u dcer. Proměnnými, které rozhodujícím způsobem ovlivňují mechanismy mocenské nerovnováhy při péči, jsou matčino přijetí potřeby péče a podoba společné domácnosti. Z výpovědí respondentek vyplývá, že pokud se ve společné domácnosti nachází kromě matky a dcery ještě jiný člen (v případě respondentek se jednalo vždy o manžela), dochází mnohem častěji ke konfliktům, které mívají intenzivnější průběh. Vztahy v těchto rodinách nejsou popisovány jako harmonické a dcery vypovídají o narušení rodinné soudržnosti vlivem péče. Z výzkumu rovněž plyne, že mocenská nerovnováha by mohla být faktorem, který dosud v empirickém šetření ambivalence chyběl, neboť ambivalence byla dosud měřena zejména pomocí manifestních proměnných. Klíčová slova ambivalence, autorita, autonomie, kódování, moc, mocenská nerovnováha, opečovávaná matka, péče v domácím prostředí, pečující dcera
"Nejsem lůzr, který žije jenom tady v tom pajzlu."Aneb etnografie H/hospody.
Mazáková, Tereza ; Zandlová, Markéta (vedoucí práce) ; Halbich, Marek (oponent)
Název: "Nejsem l zr, který žije jenom tady v tom pajzlu." Aneb etnografie H/hospody. Klí ová slova: hospoda, alkohol, význam, hosté, normy, studenti, ambivalence. Abstrakt: Cíle: Pochopení významu docházení do Hospody a d j m v ní se odehrávajících. Metoda: Kvalitativní výzkum realizovaný metodou zú astn ného pozorování a polostrukturovaných rozhovor . Záv ry: Hospoda je považována za spole ensky b žn akceptovatelnou alternativu trávení volného asu, spojenou se zábavou, konzumací alkoholu a možností socializace. Je významnou alternativou trávení volného asu, za jejíž opak je asto vnímán pocit osamocenosti a nudy, zejména jedinci bez stabilního sociálního zázemí mimo její prostory. Stereotyp je významným prvkem ve er v Hospod , zejména pak pro pravidelné hosty. Je zdrojem mnohých ambivalencí a p ináší mnohá pozitiva (stabilita, zázemí, jistota, p edvídatelnost a známost prost edí), stejn tak jako bývá vnímán negativn (nuda, stagnace). Hospoda je v eském kulturním kontextu nahlížena jako b žná sou ást života lidí nacházejících se v období p echodu do dosp losti. V p ípad dlouhého p echodu eskalují pocity nepat i nosti, ímž roste míra ambivalencí jak k sledovanému prostoru, tak k innosti, ke které v ní dochází. Alkohol je nezbytnou sou ástí Hospody, potencuje zábavu, akceleruje dynamiku ve era a p ispívá k...
Charakteristika pohádek Charlese Perraulta
Šuráňová, Kateřina ; Pohorský, Aleš (vedoucí práce) ; Voldřichová - Beránková, Eva (oponent)
RÉSUMÉ Tématem bakalářské práce je charakteristika pohádek francouzského klasicistního autora Charlese Perraulta. Cílem analýzy je vyvrátit jasnou polarizaci pohádkových postav a dokázat jejich ambivalenci. Dále práce zkoumá morální význam příběhů a jejich vliv na čtenáře, rozebírá morality připojené na závěr pohádek, zjišťuje, jestli autor při jejich tvorbě vycházel z textů, řeší, jestli samy postavy jsou nositeli morálního poslání. Studie je rozdělena na tři části. V první kapitole je vytvořena základní typologie postav. Studie charakterizuje pohádkové hrdiny z hlediska psychických a fyzických vlastností, společenského postavení a materiálního zajištění, mezilidských vztahů a polarizace. Již v této části se setkáváme se skutečností, že postavy nelze jasně rozdělit na kladné a záporné, je třeba je zařadit ještě do kategorie neutrálních hrdinů. Dále analýza dochází ke skutečnosti, že v pohádkách veršem není nezbytný zázračný element, pro dějovou linii je zásadní pouze v pohádce Směšná přání. V pohádkách veršem je existence nadpřirozené síly nevyhnutelná. Kapitola je stěžejní pro další analýzu postav v následujících kapitolách. Druhá kapitola se věnuje problematice nejednoznačné polarizace postav. Studuje neutrální a nejednoznačné postavy z různých hledisek. V závěru dochází ke skutečnosti, že pohádkové...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.