Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Určení toxicity polyfluorovaných a perfluorovaných organických látek
Otrubová, Lucie ; Čabala, Radomír (vedoucí práce) ; Rucki, Marian (oponent)
Cílem bakalářské práce bylo stanovit toxicitu fluorotelomerních alkoholů pomocí testu na nitěnkách Tubifex tubifex. Tato metoda patří mezi alternativní, které jsou rychlejší, levnější, ale zároveň jejich výsledky mají stejnou hodnotu jako ty z klasických testů. Toxicita byla měřena jako ET50, což je účinný čas, při kterém reaguje 50 % exponovaných nitěnek zástavou pohybu. Pro kontrolu správnosti měření bylo stanoveno EC50 referenční látky, MnCl2.H2O, jejíž index akutní toxicity je log (EC50) = -0,845 ± 0,033 [log (mmol/l)]. EC50 je účinná koncentrace, při které byla pozorována zástava pohybu 50 % exponovaných nitěnek. Jako testované látky byly použity 1H,1H,2H,2H-perfluoroktan-1-ol a 1H,1H,2H,2H-perfluordekan-1-ol. Byly připraveny jejich nasycené roztoky v destilované vodě a v 5 % dimethylsulfoxidu a koncentrace těchto roztoků byly změřeny na GC-MS metodou absolutní kalibrace. K určení velikosti vlivu dimethylsulfoxidu na nitěnky byl stanoven jeho log (EC50) po 2,5 hodinách expozice. KLÍČOVÁ SLOVA: fluorotelomerní alkoholy, alternativní metoda, nitěnka (Tubifex tubifex)
Metody a filozofie výcvikového systému horsemanship ve vztahu člověka a koně
Bílková, Šárka ; Neumann, Cyril (vedoucí práce) ; Starostová, Lucie (oponent)
Práce představuje alternativní metodu horsemanship ve výcviku koní, která vyplývá z chování koní v jejich přirozeném prostředí. Zabývá se etologií a řečí koní, prostřednictví čeho a jak mezi sebou komunikují, a dále psychickými vlastnostmi koní, do kterých patří instinkty, které jsou v koních zabudovány již od nepaměti. Součástí práce je i kapitola, která popisuje komunikaci mezi člověkem a koněm a to na základě řeči koně, které kůň rozumí. V této kapitole je uvedeno, jak by měl člověk skrze své tělo s koněm komunikovat a také radí, jak si u koně vybudovat vztah založený na respektu a důvěře. V neposlední řadě se práce věnuje nejvýznamnějším a nejznámějším představitelům horsmanshipu. Zabývá se vybranými metodami, jako jsou Join Up a systémem Sedmi her, které napomáhají k vytvoření partnerského vztahu mezi člověkem a koněm. Proces Join Up a Sedm her jsou doprovázeny názornými fotografiemi.
Superlearningové metody ve výuce cizích jazyků
OLŠAN, Vojtěch
Tato diplomová práce je zaměřená na rozbor různých alternativních metod výuky cizích jazyků a možnosti a omezení pro jejich využití v tradiční školní výuce. Teoretická část se nejprve zaměřuje na definici pojmů alternativní metoda a superlearningová metoda a poté se soustředí na rozbor dvou metod, které patří do skupiny superlearningových metod. Protože je těchto metod velmi mnoho a většinou jsou si velmi podobné, rozhodl jsem se vybrat metody, které jsou největšími zástupci v podkategoriích superlearningu. Těmi jsou Sugestopedie, jako metoda, která byla jako první označovaná jako superlearningová a mnoho metod je v podstatě její obměnou a Metody dramatu, které v posledních letech či desetiletích nabývají na popularitě. Praktická část je zaměřena na použití rozebíraných metod nebo jejich částí při běžné školné výuce cizích jazyků. Navrhuji tak alternativní možnosti prezentace, opakování a hodnocení učiva.
Psaní písmen alternativní metodou
HAVRÁNKOVÁ, Veronika
V diplomové práci se zabýváme alternativní metodou prvopočátečního psaní {--} zdokonalením výuky psaní v prvním ročníku základní školy. Navrhujeme alternativní metodiku psaní, která by měla zajistit co nejrychlejší a nejefektivnější postup rozvoje písařských dovedností žáků. Navrhovaný postup ke zkvalitnění výuky psaní v elementární třídě se opírá v oblasti teoretické a aplikační o poznatky koncipované J. P. Galperinem v {\clqq}teorii formování rozumových operací`` a dále rozpracované doc. PhDr. J. Šemberovou, CSc. Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části práce je nastíněn rozdíl mezi klasickou metodou psaní a navrhovanou metodou inovativní. Druhá část diplomové práce je část praktická. Najdeme zde návrh pracovních listů pro výuku prvopočátečního psaní.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.