Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Přístupy k zajištění jaderné bezpečnosti u reaktorů 3. generace
Pavlíček, Michal ; Kolář, Jaroslav (oponent) ; Kolář, Jaroslav (oponent) ; Matal, Oldřich (vedoucí práce)
Hlavním úkolem této diplomové práce je posoudit jaderné reaktory generace III z hlediska jaderné bezpečnosti. Abychom mohli dobře porozumět bezpečnostním systémům jaderných reaktorů generace III, musíme se nejdříve seznámit s teorií jaderné bezpečnosti. Proto je práce rozdělena do dvou částí. V první části jsou zmíněny legislativní a technické přístupy k zajištění jaderné bezpečnosti. K legislativním přístupům patří dozorné orgány, které mají za úkol mimo jiné dohlížet na jadernou bezpečnost v jaderných elektrárnách. V technických přístupech k zajištění jaderné bezpečnosti jsou vymezeny pojmy jako např. ochrana do hloubky, redundance či diverzita. Jsou uvedeny metody posuzování jaderné bezpečnosti – deterministické metody a pravděpodobnostní metody. Podrobněji jsou rozebrány pravděpodobnostní metody, u nichž je uveden i jednoduchý příklad. Jsou uvedeny aktivní a pasivní bezpečnostní systémy a jejich význam pro jadernou bezpečnost a také inherentní bezpečnost. V závěru kapitoly je uveden příklad fungování aktivních a pasivních bezpečnostních systémů na jaderné elektrárně EDU. Druhá část teze se zabývá popsáním vybraných jaderných reaktorů generace III+ s uvažováním výstavby nových bloků v Temelíně. Při uvažované dostavbě ETE 3+4 se zaměříme na jaderné reaktory od firem, které se přihlásily do výběrového řízení vypsané firmou ČEZ, a.s. V úvahu tudíž připadají jaderný reaktor MIR-1200 od ruského ATOMSTROYEXPORT, jaderný reaktor AP1000 od americké firmy WESTINGHOUSE a z Francie firma AREVA a její jaderný reaktor EPR. Nedílnou součástí diplomové práce je i srovnání těchto jaderných reaktorů s jadernými reaktory 2. generace. Tyto jaderné reaktory generace III+ jsou srovnávány s jaderným reaktorem VVER 440 (EDU) a především s jaderným reaktorem VVER 1000, který je provozován v jaderné elektrárně Temelín. Závěr pak obsahuje stručné zhodnocení celé problematiky.
Urychlovačem řízené jaderné elektrárny
Jarchovský, Petr ; Krása,, Antonín (oponent) ; Katovský, Karel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá využitím spotřebovaného jaderného paliva v jaderných elektrárnách nové generace – urychlovačem řízených jaderných elektrárnách a přeměnou tohoto paliva v elektrickou energii. V úvodu jsou uvedeny základní fyzikální a teoretické poznatky o jaderných reaktorech spolu s jejich základním rozdělením a celosvětovým rozložením. Jako další bod jsou urychlovačem řízené systémy, kde je vedle jejich stručného vývoje osvětlena jejich základní koncepce a možnosti využití, jak v jaderných elektrárnách, tak pro transmutační technologie. Uvedeny jsou některé celosvětové projekty, které se tímto systémem zabývají a provádí výzkumy. Více je rozveden bod ohledně evropských projektů MYRRHA a ESS, jelikož se jedná o důležité výzkumné stavby v rámci celosvětového měřítka. Na řadu následně přicházejí projekty s tekutým terčem, jako velmi perspektivním mediem. Poslední část se zabývá výpočtem základních parametrů ADS v programu MCNPX a jejich aplikováním.
Pravděpodobnostní diskrétní model porušování betonu
Kaděrová, Jana ; Lehký, David (oponent) ; Konečný,, Petr (oponent) ; Eliáš, Jan (vedoucí práce)
Dizertační práce představuje výsledky numerické studie provedené s pomocí 3D diskrétního mezo–úrovňového mřížkově–částicového (lattice–particle) modelu betonu. Již existující model byl rozšířen o prostorovou variabilitu některých materiálových parametrů pomocí náhodného pole. Laboratorní experimenty z literatury posloužily jednak k identifikaci parametrů, zároveň také umožnily ověřit správné chování modelu s určenými parametry. Se základním i rozšířeným modelem byla provedena série numerických simulací zaměřená na popis vlivu míry proměnlivosti náhodného pole definované korelační délkou na celkovou únosnost prvku. Závěr práce je věnován popisu oblasti, ve které je během zatěžování uvolněna většina lomové energie, a to z hlediska její velikosti i tvaru. Tato zóna rozhoduje o celkové pevnosti prvku a jak je ukázáno, její tvar i velikost nejsou konstantní, ale závisí na typu zatěžování (přítomnost zářezu) a také na korelační délce náhodného pole.
Model vyhořívání jaderného paliva v průběhu palivové kampaně
Smola, Luděk ; ČEZ,, Ondřej Zlámal, (oponent) ; Katovský, Karel (vedoucí práce)
Hlavním cílem této bakalářské práce je tvorba modelu dlouhodobé kinetiky jaderného reaktoru – tedy modelu, který simuluje změny v jaderném palivu uvnitř aktivní zóny za provozu reaktoru. Dlouhodobá kinetika znamená, že jsou sledovány především změny v horizontu celé pětileté palivové kampaně, tedy změny koncentrace izotopů obsažených v původním palivu a vznik nových (se zaměřením na vyšší aktinoidy a plutonium). Tento matematický model je vytvořen v programu MAPLE 14. Výstupy z tohoto modelu jsou přehledným způsobem graficky zpracovány a podrobeny důkladné analýze, aby bylo možno vyvodit ucelené závěry celé problematiky. Práce samozřejmě zahrnuje i veškeré teoretické a informační podklady, přispívající k pochopení všech aspektů řešeného modelu – historický vývoj jaderných reaktorů, jejich základní rozdělení, popis paliva jaderných reaktorů se zaměřením na palivo pro tlakovodní reaktor typu VVER (pro které je model vytvořen), možnosti využití MOX paliva a vybrané pojmy z jaderné fyziky.
Namrzavost zemin a materiálů v aktivní zóně násypů pozemních komunikací
Juchelková, Lenka ; Pácha, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá způsoby stanovení míry namrzavosti zemin a materiálů v podloží pozemních komunikací. Teoretická část srovnává způsoby zkoušení míry namrzavosti v České republice a vybraných zemích Evropské Unie. Praktická část je zaměřena na sledování změny chladící teploty v závislosti na konkrétní metodě stanovení míry namrzavosti. Na závěr jsou jednotlivé metody a výsledky zkoušek porovnány mezi sebou.
Charakteristické vlastnosti směsných recyklátů pro spodní stavbu pozemních komunikací
Junek, Lumír ; Dašek, Ondřej (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Práce se zabývá využitím směsného stavebního recyklátu pro zemní tělesa pozemních komunikací. Teoretická část popisuje výrobu, využitelnost a ekonomické zhodnocení stavebních recyklátů vůči běžným přírodním materiálům. Následně popisuje potřebné laboratorní zkoušky, které zkoumají jeho vlastnosti pro užití těchto materiálů do pozemních komunikací. V poslední kapitole se práce zabývá zahraničními zkušenostmi s využitím směsných stavebních recyklátů pro dopravní stavby. Praktická část zkoumá vlastnosti daných recyklátu pro jejich použití do aktivní zóny pomocí zkoušek míry namrzavosti zemin, Kalifornského poměru únosnosti a okamžitého indexu únosnosti.
Namrzavost zemin a materiálů v aktivní zóně pozemních komunikací
Puda, Adam ; Pácha, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se v teoretické části věnuje deformacím způsobených účinkem mrazu, především však mrazovým zdvihům, jejich postupným rozvojem a faktory ovlivňující jejich vznik. Dále rozdílnými způsoby měření míry namrzavosti v České republice a jejich porovnání. Seznámení s odlišnými metodami měření míry namrzavosti ve vybraných zemích v rámci Evropské Unie. Praktická část je zaměřena na průběh mrazového zdvihu vzorků s a bez použití tepelněizolační látky.
Numerický hydraulický model aktivní zóny magnetoreologického tlumiče
Regner, Dominik ; Roupec, Jakub (oponent) ; Kubík, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá porovnáním analytického hydraulického modelu aktivní zóny MR tlumiče s modely numerickými. Dále také studiem vlivu geometrie štěrbiny tlumiče a reologie použité MR kapaliny na vlastnosti tlumiče. V první části práce je shrnut přehled poznatků o MR tlumičích a již použitých numerických modelech. Poté je popsán postup tvorby jednotlivých modelů, které jsou v poslední části porovnány. Jejich správnost je také ověřena aplikací na jinou geometrii tlumiče a srovnáním s naměřenými hodnotami. Dále jsou vyhodnoceny výsledky provedených výpočtů týkajících se změn geometrie a reologie.
Směsný recyklát do podloží vozovek pozemních komunikací
Masař, Daniel ; Hýzl, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Teoretická část diplomové práce rešeršní formou zpracovává produkci stavebních a demoličních odpadů a jejich následnou proměnu ve výsledný recyklát a jeho možné využití v pozemních komunikacích. Pozornost je soustředěna na využití směsného recyklátu do podloží vozovek a charakteristiku zkoušek, které je nutné provést před jeho zabudováním do vozovek. Další kapitoly jsou věnovány problematickým vlastnostem recyklátů, zahraničním zkušenostem s využitím směsného recyklátu při výstavbě a možnostem vývoje jeho vlastností. Praktická část ověřuje vhodnost směsného recyklátu do podloží vozovek pomocí laboratorních zkoušek. Zkoušky jsou provedeny na jednotlivých směsích směsného recyklátu s cementem, vysokopecní struskou nebo cementovými odprašky v různém procentuálním zastoupení. Výsledky jsou poté porovnány a je vyhodnoceno, které směsi vykazují nejlepší vlastnosti. Součástí praktické části je také ekonomické zhodnocení těchto směsí vůči běžně užívaným materiálům.
Směsný recyklát v podloží vozovek
Ševc, Jan ; Pecha, Karel (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Práce řeší využití směsného recyklátu v podloží vozovek. Detailně se zabývá sledováním únosností tohoto materiálu použitého jako náhrada nevhodných zemin v podloží vozovky především intravilánových komunikací. Prakticky ověřuje kalifornský poměr únosnosti a dále odolnost proti mrazu a vodě recyklátu stmeleného cementem pro případné použití do spodních podkladních vrstev. Zásadní pro pozitivní výsledky z hlediska těchto vlastností materiálů v podloží vozovky bude množství cihelných zbytků v recyklátech.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.