Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Aktivizační činnosti a adaptační proces v domově pro seniory
HOLLEROVÁ, Nela
Cílem bakalářské práce bylo zjistit, zda a jakým způsobem přispívají aktivizační činnosti k adaptaci uživatelů 65+ na pobyt ve vybraném domově pro seniory z pohledu seniorů a seniorek. V teoretické části byly popsány základní pojmy, které s problematikou aktivizačních činností a adaptačního procesu souvisejí. V praktické části byla zodpovězena výzkumná otázka "Jaké aktivizační činnosti usnadňují adaptační proces uživatelům 65+ při pobytu v domově pro seniory?" a dílčí otázka "Jaký je přínos aktivizačních činností v domově pro seniory při adaptaci uživatelů 65+?". Pro výzkum byla použita kvalitativní výzkumná strategie a metoda dotazování s technikou polostrukturovaného rozhovoru. Analýza dat byla prováděna metodou otevřeného kódování. Výzkumný soubor byl vybrán pomocí záměrného výběru a tvořili ho 2 senioři a 14 seniorek, kteří splňovali předem stanovená kritéria výběru. Výzkum ukázal, že aktivizační činnosti pro uživatele domova pro seniory mají vliv na adaptační proces. Dle názoru seniorů a seniorek má na proces adaptace největší vliv zahradní terapie a muzikoterapie. Tyto činnosti napomáhají vytváření vzájemných sociálních kontaktů, mají vliv na psychický stav uživatelů, vyplnění jejich volného času a vytváření přátelské atmosféry. Výsledky provedeného výzkumu budou použity jako zpětná vazba pro domov pro seniory, ve kterém byl výzkum realizován v rámci zhodnocení kvality poskytované služby, s cílem zvýšit kvalitu poskytovaných služeb.
Volnočasové aktivity jako prostor k naplňování vybraných potřeb seniorů v rezidenčním zařízení
BLAŽKOVÁ, Jana
Cílem bakalářské práce je zjistit a popsat, jaké potřeby seniorů mohou být naplňovány skrze volnočasové aktivity v pobytovém zařízení a za jakých podmínek. Bakalářská práce se zabývá procesem stárnutí a stářím a změnami s ním spjatými a adaptací na stáří. Dále popisuje potřeby, jejichž saturace je v seniorském věku významná, neboť přispívá ke kvalitnímu životu seniora. Následující kapitola se věnuje specifikům volného času ve stáří. Dále se práce zaměřuje na domov pro seniory a adaptaci seniora na nové prostředí po přestěhování se do domova pro seniory. v neposlední řadě práce hovoří o aktivizačních činnostech v domově pro seniory. Jsou zde popsané druhy aktivizačních činností a potřeby, které je při daných činnostech možné naplňovat. Další podstatnou částí bakalářské práce je náplň práce aktivizačního pracovníka. Teoretickou práci budou ilustrovat příklady z konkrétního zařízení pro seniory.
Význam aktivizačních činností v domovech pro seniory v eliminaci sociální izolace rezidentů
LAMAČOVÁ, Veronika
Cílem bakalářské práce je popsat význam aktivizačních činností v domovech pro seniory a zjistit, jakým způsobem jsou seniorům nápomocné a jak se aktivizace diferencovala v době pandemie Covid-19. Bakalářská práce se zabývá procesem stárnutím a stářím, změnami provázející toto období, adaptací na stáří a na přesun do domova pro seniory. Dále v dalších kapitolách popisuje potřeby, které pomáhají ke spokojenosti a kvalitnímu životu seniorů. V další části této práce se hovoří o sociální izolaci, o jejích příčinách a důsledcích, které následně vedou k tomu, že se jedinec cítí sám a osaměle. Poslední kapitola bakalářské práce je věnována aktivizačním činnostem v domovech pro seniory. Zde je popisován význam aktivizačních činností, jejich metody a náplň práce aktivizačního pracovníka. Závěrečná část je zaměřena na aktivizační činnosti jako prevence sociální izolace v době pandemie Covid - 19.
Aktivizace seniorů v domovech pro seniory
MAŠKOVÁ, Zdeňka
Bakalářská práce je zaměřená na aktivizaci v domovech pro seniory. Cílem práce je zmapovat všechny aspekty poskytování aktivizačních činností. První kapitola charakterizuje stáří a stárnutí, popis změn ve stáří a potřeby seniorů. Druhá kapitola se zabývá důležitostí znalosti životního příběhu seniora a motivací k smysluplné aktivizaci. Třetí kapitola popisuje jednotlivé aktivizační činnosti, s popisem přínosu i možných negativ pro uživatele pobytových služeb. Aktivizace napomáhají a podporují upevnění a rozvíjení fyzických i duševních sil, zachování či zlepšení soběstačnosti. Snaha o aktivizaci seniorů musí plně respektovat individuální možnosti i přání každého člověka, ne každý se chce účastnit nabízených aktivit. Aktivity mají nezastupitelnou roli v komplexní péči o seniory v pobytových zařízení. Nabídka aktivit v domovech je bohatá, nabízí řadu možností, jak trávit volný čas. Péče v domovech má za cíl ulehčit a zpříjemnit seniorům poslední etapu života, pomoci jim využívat všech schopností, které mají, aby dosáhli pocitu vlastní hodnoty, smyslu života a harmonie.
Bazální stimulace u dětí s kombinovaným postižením
JAROŠOVÁ, Barbora
V současné době existuje široký rozsah možností pracovního uplatnění, které mohou osoby s mentálním postižením využít. Hlavním cílem práce je zjistit, jaké možnosti a limity skýtá koncept Bazální stimulace. Teoretická část obsahuje kapitoly pojednávající o ontogenezi dětského věku, kombinovaném postižení, Bazální stimulaci, Snoezelenu a konceptu Bazální stimulace. Praktická část bakalářské práce se skládá z realizace výzkumu. Výzkum byl prováděn na základě polostrukturovaného rozhovoru s pracovníky denního stacionáře vykonávajícími Bazální stimulaci. Přínosem bakalářské práce je nejen popis provádění konceptu Bazální stimulace u dětí s kombinovaným postižením, ale také může tato práce sloužit jako zpětná vazba pro zařízení, ve kterém byl výzkum prováděn. Dle výsledků výzkumu je koncept Bazální stimulace dětmi s kombinovaným postižením velice dobře přijímán. Personál stacionáře spatřuje u dětí s kombinovaným postižením zlepšení, které dává do souvislosti právě s prováděním tohoto konceptu. U dětí dochází k relaxaci, zklidnění a též k většímu uvědomění sebe sama, svého těla a také světa, který se rozprostírá kolem nich. Koncept Bazální stimulace není prospěšný jen pro děti s kombinovaným postižením, ale také pro personál. Mnoho osob z personálu se díky provozování tohoto konceptu naučilo větší empatii.
Aktivizační činnost a terapie v domově se zvláštním režimem
ŽEŽULKOVÁ, Tereza
Bakalářská práce se zaměřuje na poskytování aktivizačních činností a terapií v domovech se zvláštním režimem. Cílem bakalářské práce je zmapovat poskytování aktivizačních činností a terapií u uživatelů v domově se zvláštním režimem. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část je rozdělena do dvou hlavních kapitol a devět podkapitol. V první kapitole jsou definovány hlavní pojmy z prostředí domova se zvláštním režimem - cílová skupina, pracovníci domova se zvláštním režimem a jejich vzdělání, aktivizační činnosti a individuální plánování. Ve druhé kapitole teoretické části jsou vysvětleny aktivizační činnosti a terapie, které jsou v domovech se zvláštním režimem nejčastěji poskytovány. Ke sběru dat pro praktickou část je využit kvalitativní výzkum, metoda dotazování a technika polostrukturovaného rozhovoru. Byla stanovena výzkumná otázka HVO: Jak jsou poskytovány aktivizační činnosti a terapie v domově se zvláštním režimem. Dále byly stanoveny dvě dílčí výzkumné otázky DVO1: Jaké je vzdělání pracovníků poskytujících aktivizační činnosti a terapie v domově se zvláštním režimem? DVO2: Jakým způsobem domovy se zvláštním režimem spolupracují se speciálními pedagogy? Výzkum byl realizován v průběhu měsíce února a března roku 2020 v domovech se zvláštním režimem v Jihočeském kraji. Z výsledků vyplývá, že aktivizační činnosti a terapie v domovech se zvláštním režimem v Jihočeském kraji jsou poskytovány v široké nabídce, formou individuální a skupinovou. Pracovníci zajišťující aktivizaci si průběžně doplňují své vzdělání a vzdělávají se v nových oblastech. Výsledky bakalářské práce jsou využitelné pro studenty vybraných oborů, pro pracovníky zajišťující aktivizační činnosti a terapie v domově se zvláštním režimem a jako zpětná vazba pro zařízení, kde je výzkum realizován.
Využití hudby v pobytových zařízeních pro seniory Hudební aktivita versus muzikoterapie
SOUKUPOVÁ, Marcela
Bakalářská práce se zabývá prací s hudbou v pobytových zařízeních pro seniory. Hudba má na člověka pozitivní až léčivý účinek a dá se využívat u všech věkových kategorií včetně seniorů. Práce s hudbou u seniorů může mít různou podobu. Bakalářská práce vymezuje hudební aktivitu a muzikoterapii a rozdíly mezi nimi, protože jak v odborné literatuře, tak i v praxi je vnímání obou pojmů nejednoznačné. Součástí práce je i popis dvou konkrétních příkladů práce s hudbou, kde se na základě předem stanovených kriterií určí, o jaký druh práce s hudbou se jedná a jaká pozitiva přináší.
Artefiletika v domově pro seniory
Zíková, Kateřina ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Cílem diplomové práce je navrhnout a ověřit soubor aktivit pro seniory metodami artefiletiky. Součástí práce bylo vytvořit aktivizační činnosti zaměřené na posílení sebedůvěry a uvědomění sebe sama za pomoci výtvarného vyjádření. V teoretické části je objasněno terminologické zázemí z oblasti gerontologie, gerontopedagogiky a artefiletiky. Následuje přiblížení obou sociálních zařízení, kde byl projekt uplatněn a ověřen. Obsahem praktické části jsou medailonky klientů, na které byl projekt aplikován. Následuje návrh aktivit, s ohledem na individuální psychické a motorické schopnosti klientů. Dále je zdokumentována samotná aplikace projektu, včetně záznamu průběhu, autoevaluace s návrhy na změny a dílčím vyhodnocením každé aktivity. Na závěr práce je uvedeno celkové vyhodnocení projektu a sebereflexe. Hlavní cíl práce byl naplněn, navržený projekt byl ověřen u dvou skupin seniorů. Dle reakcí klientů se projekt ukázal jako smysluplný. KLÍČOVÁ SLOVA Senior, stáří a stárnutí, aktivizační činnosti, artefiletika, výtvarné umění, reflektivní dialog.
Možnosti edukace a aktivizace seniorů v sociálních zařízeních
Pokorná, Daniela ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Dostálová, Vladimíra (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na zmapování možností a dostupností edukace a aktivizace seniorů v sociálních službách vybraných sociálních zařízení v Jihomoravském kraji. Práce sleduje nabídku edukačních a aktivizačních programů pro seniory v Jihomoravském kraji, v okrese Hodonín a Kyjov, jejich provádění a pozitivní či případně negativní vliv na seniory. V teoretické části se věnuji tématu stáří, velmi aktuálnímu tématu stárnutí obyvatel, vymezení podstatných edukačních a aktivizačních programů a jejich důležitosti a přínosu, kvalitě nabízených programů a vzdělávání a aktivizaci seniorů v kontextu aplikované vědní disciplíny. Zmíním účastníky programů, nutnost odbornosti v oboru a krátké rozdělení programů. V praktické části se zaměřím na nabídku aktivizačních aktivit a edukaci seniorů v konkrétních zařízeních v Jihomoravském kraji. Dále se zaměřím na fakt, zda klienti nabízené programy přijímají, a jestli je pro ně nabídka nabízených aktivit dostatečně pestrá a zkvalitňuje život jednotlivce, tedy jestli má dobrý vliv na biologickou, psychickou a sociální stránku klienta, a hlavně na to, zda splňuje jejich požadavky. Polostrukturované rozhovory proběhnou s klienty i s pracovníky sociálního zařízení pro maximalizaci objektivity a získání pohledu strany, která aktivizaci a edukaci provádí,...
Vybrané metody sociální práce s nesoběstačnými klienty ve zdravotnických zařízeních
Kiliánová, Hana ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce) ; Ondrušová, Jiřina (oponent)
SHRNUTÍ Hlavním cílem práce "Vybrané metody sociální práce s nesoběstačnými klienty ve zdravotnických zařízeních" bylo popsat a analyzovat metody používané při aktivizaci seniorů s demencí. Práce porovnává aktivizaci v různých zařízeních a zjišťuje vztah pracovníků k aktivizačním metodám. Text práce byl rozvržen do pěti kapitol. První kapitola zasazuje práci do kontextu stáří a stárnutí. Druhá kapitola je věnována problematice soběstačnosti a závislosti v seniorském věku a souvisejícím tématům. Tématem třetí kapitoly je stáří ve vztahu k paměti, charakterizuje paměť a její poruchy u seniorů trpících syndromem demence. Čtvrtá kapitola je stěžejní a přibližuje nefarmakologické přístupy a možné aktivizační činnosti, které lze využívat v praxi k ovlivnění poruch kognitivních funkcí a poruch chování u seniorů s demencí. Na teoretickou část navazuje výzkumné šetření, které bylo provedeno ve čtyřech zařízeních pečujících o klienty s demencí. Šetření má podobu kvalitativního výzkumu, pro který byla zvolena metoda polostrukturovaného rozhovoru a pozorování. Rozhovory byly uskutečněny s osmi odborníky aplikujícími v praxi. Poznatky získané z rozhovorů a pozorování byly následně analyzovány, vyhodnoceny a poté shrnuty v závěru šetření.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 39 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.