Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Fiskální a rozpočtové rady jako aktér ve veřejné politice
Pokorný, Jan ; Ochrana, František (vedoucí práce) ; Kotherová, Zuzana (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou fiskálních a rozpočtových rad. Cílem práce je analýza Národní rozpočtové rady, která vznikla v roce 2018 a je tak novým prvkem v českém systému fiskální a rozpočtové politiky. Nejdříve dochází k vymezení základních pojmů, jako jsou veřejné finance, fiskální a rozpočtová politika. Následně jsou představeny zdroje neefektivity, které působí na vznik fiskální nerovnováhy, a tedy na veřejné zadlužení. Výchozí myšlenkou pro vznik fiskálních a rozpočtových rad je koncept Fiscal Governance, který je možný krom rad členit na pravidla. Numerická pravidla představují v současnosti často využívaný nástroj, kterým lze hodnotit fiskální disciplínu. Doplňkem těchto pravidel jsou rady, které vystupují jako nezávislé instituce. Vzhledem k nedávanému vzniku dochází v praktické části práce k analýze Národní rozpočtové rady s ohledem na zahraniční zkušenosti nezávislých fiskálních a rozpočtových rad. Na základě výsledků je možné konstatovat, že se Národní rozpočtová rada nevymyká existujícím zkušenostem, naopak vhodně zapadá do tohoto portfolia.
Rámcová analýza institucionální péče o děti mladší tří let
Kefurtová, Denisa ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Hejzlarová, Eva (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA FAKULTA SOCIÁLNÍCH VĚD Institut Sociologických studií Katedra Veřejné a sociální politiky Diplomová práce 2019 Denisa Kefurtová UNIVERZITA KARLOVA FAKULTA SOCIÁLNÍCH VĚD Institut Sociologických studií Katedra Veřejné a sociální politiky Rámcová analýza institucionální péče o děti mladší tří let Diplomová práce Autor práce: Denisa Kefurtová Studijní program: Veřejná a sociální politika Vedoucí práce: Mgr. Magdalena Mouralová Rok obhajoby: 2019 Prohlášení 1. Prohlašuji, že jsem předkládanou práci zpracovala samostatně a použila jen uvedené prameny a literaturu. 2. Prohlašuji, že práce nebyla využita k získání jiného titulu. 3. Souhlasím s tím, aby práce byla zpřístupněna pro studijní a výzkumné účely. V Praze dne 31. 7. 2019 Denisa Kefurtová Bibliografický záznam KEFURTOVÁ, Denisa. Rámcová analýza institucionální péče o děti mladší tří let. Praha, 2019. 73 s. Diplomová práce (Mgr.). Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut Politologie. Katedra Politologie. Vedoucí diplomové práce Mgr. Magdalena Mouralová Rozsah práce: 118 200 znaků včetně mezer bez anotací, seznamu literatury a příloh Anotace Tato diplomová práce se zabývá politikou předškolního vzdělávání, konkrétně přijímáním dvouletých dětí do mateřských škol v České republice. Novela školského zákona, která měla předškolním...
Případová studie inkluze dětí se speciálními vzdělávacími potřebami do předškolních zařízení
Kefurtová, Denisa ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Hejzlarová, Eva (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje inkluzivnímu vzdělávání dětí s postižením v předškolních zařízeních. Na tento proces nahlíží perspektivou aktérů politiky inkluzivního vzdělávání. Klade si za cíl především objasnit, jaký postoj a názory k inkluzivní politice jednotliví aktéři zastávají a jaké jsou jejich hlavní zájmy a hodnoty. Současně skrze výpovědi respondentů poskytuje náhled na to, jakým způsobem je inkluzivní politika implementována. První část práce rozpracovává především teorii inkluzivního vzdělávání, historii právních úprav a současnou platnou právní úpravu vzdělávání dětí se speciálními potřebami a také koncept aktérů veřejné politiky a implementace veřejné politiky se zaměřením na učitele jako liniové implementátory. Jádrem druhé části je analýza aktérů inkluzivní politiky a jejich výpovědí, které byly získány skrze kvalitativní rozhovory za použití designu případové studie. Výsledky analýzy shrnují postoje, názory, zájmy a hodnoty ředitelky a učitelek mateřské školy, asistentek pedagogů, rodičů dětí a zřizovatele školy. Skrze výpovědi respondentů studie také analyzuje práci učitelek a asistentek pedagogů s dvěma dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami, přičemž poskytuje porovnání inkluzivního vzdělávání dítěte s poruchou autistického spektra a Downovým syndromem.
České učňovské školství na rozcestí
Knedla, Dalibor ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Mouralová, Magdalena (oponent)
Diplomová práce "České učňovské školství na rozcestí" představuje problematiku učňovského školství. Práce vychází z teoretických východisek vzdělanostní reprodukce, pozitivních funkcí diverzifikovaných systémů, celoživotního vzdělávání a způsobu vymezení problému ve veřejné politice. Přináší pohled z mezinárodní perspektivy a identifikuje silné a slabé stránky jednotlivých systémů. U českého systému hledá příčiny a důsledky negativních i pozitivních jevů. Snaží se porozumět pozici zaměstnavatelů i samotných žáků. Porozumění postojům jednotlivých aktérů činí na základě vlastního sběru dat. Práce respektuje diverzifikaci oborů a zkoumá, jak se postoje žáků u jednotlivých oborů liší. Na základě vymezeného problému jsou zde stanoveny klíčové oblasti, které determinují současný stav učňovského školství. Těmito oblastmi jsou samotný systém odborného školství, který svou selektivitou zvýhodňuje žáky z rodin s vyšším socioekonomickým zázemím, oblast kariérního poradenství, jehož role je především u žáků vstupujících na učební obory malá, a oblast spolupráce se sociálními partnery, která je klíčová pro zajištění kvality odborného školství. Pomocí stanovených klíčových oblastí autor ukazuje možné směry politické změny. Klíčová slova Učňovské školství, učební obor, aktéři veřejné politiky, vymezení problému,...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.