Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  předchozí11 - 12  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Akontabilita ve veřejné správě: případová studie Operačního programu Zaměstnanost
Pavlovská, Veronika ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Veselý, Arnošt (oponent)
1 Abstrakt Diplomová práce "Akontabilita ve veřejné správě: případová studie Operačního programu Zaměstnanost" vychází z pojetí akontability jako sociálního vztahu mezi dvěma aktéry, z nichž jeden má povinnost vysvětlovat své jednání druhému. Práce zkoumá režim a vztahy akontability v české veřejné správě na příkladě nastavení implementace Operačního programu Zaměstnanost. Cílem práce je popsat, jak vypadá režim akontability v Operačním programu Zaměstnanost, jaké vztahy v rámci akontability existují a jaké jsou jejich vlastnosti. Výchozím bodem pro analýzu je perspektiva řídicího orgánu OP Zaměstnanost. Na základě kvantitativní obsahové analýzy dokumentů nastavujících pravidla přípravy a implementace OP bylo zachyceno 8 vztahů, které byly dále rozšířeny pomocí poznatků z expertních rozhovorů. Vlastnosti identifikovaných vztahů se liší dle úrovně, ze které jsou nastavovány. Na úrovni EU převažují jako obsah akontability výstupy a akontabilita je využívána především k plnění cílů. Na úrovni ČR je pak největší důraz kladen na procesy a akontabilita je využívána převážně k dodržování pravidel. Práce dochází k závěru, že řídicí orgán je nucen skládat účty mnoha různým fórům, která mají různorodé požadavky a nejenom, že kladou důraz na vícero oblastí, ale v rámci jedné oblasti existuje více fór, která si...
Akontabilita veřejné a soukromé základní školy
Čermáková, Olga ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Závěrečná práce se zabývá akontabilitou školy. Zkoumá akontabilitu jako jev, který existuje, ale není v praxi české školy explicitně vyjádřen a systematicky začleněn do procesu manažerského řízení. Práce shrnuje známé poznatky a přístupy k akontabilitě v českém i zahraničním prostředí a jejich souvislost s řízením školy. Cílem kvalitativního výzkumu je přispět k rozšíření odborného poznání v této oblasti. V případové studii školy veřejné a soukromé jsou identifikovány vnější subjekty akontability těchto škol, jejich hlavní zájmy, které jsou následně komparovány. Práce je určena pro ředitele škol, přináší detailnější pohled na akontabilní nároky vnějších subjektů školy veřejné i soukromé, nabízí konkrétní postupy a doporučení managementu školy, které lze považovat za akontabilní jednání vzhledem k vnějším subjektům školy. KLÍČOVÁ SLOVA: Akontabilita, zúčtovatelná zodpovědnost, autonomie, akontabilní jednání, periodické hodnocení, vnější subjekty školy, management školy

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   předchozí11 - 12  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.