Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Projevy šikany a agrese v mateřské škole
STIBŮRKOVÁ, Markéta
Bakalářská práce se zabývá problematikou šikany v mateřských školách a informovaností rodičů v této oblasti. Cílem je zjistit úroveň informovanosti rodičů o šikaně, jejich názory a zkušenosti. Teoretická východiska shrnují klíčové aspekty týkající se šikany a agresivního chování dětí v mateřské škole. Zabývají se psychologickou charakteristikou předškolního dítěte, emočním a morálním vývojem, prosociálními dovednostmi a faktory ovlivňujícími agresivní chování. Dále se zaměřuji na definici a rozdíly mezi pojmy agresivita a agrese, projevy agrese a šikany v prostředí mateřské školy a způsoby rozpoznání, reakce a prevence šikany. V rámci výzkumné části jsou prezentovány výsledky smíšeného výzkumného šetření, které bylo realizováno metodou dotazníku a rozhovoru.
Vliv obohaceného prostředí na chování prasat v intenzivním a extenzivním způsobu chovu
ULMONOVÁ, Karolína
Diplomová práce navazovala na Bakalářskou práci Ulmonová (2018). Práce byla zaměřena na eliminaci agresivního chování v extenzivním a intenzivním chovu prasat. V obou podnicích byla hračka umístěna v předvýkrmu a ve výkrmu prasat. Bylo předpokládáno, že snížením agresivního chování se sníží poranění prasat (okousané ocásky, uši, pupek). K eliminaci agresivního chování byla využita hračka (dřevěné špalky, řetězy), která byla do kotců vždy spuštěna v určitou dobu a v určitou dobu zase vytažena. V obou podnicích byly vytvořeny 2 skupiny (kontrolní/pokusná). V intenzivním chovu po 15 kusech, později po 13 kusech. V extenzivním chovu po 10 kusech. Během předvýkrmu byl vytvořen 1 etogram a během výkrmu byly vytvořeny další 3 etogramy. V etogramech byly hodnoceny základní kategorie chování (příjem krmiva, odpočinek, pohyb, stání) a frekvenční kategorie chování (hra/agresivní chování). Více času příjmem krmiva strávily skupiny v extenzivním chovu oproti skupinám v intenzivním chovu. Odpočinkem více času trávila zvířata z kontrolních skupin. Pohybem více času trávily pokusné skupiny. Pohyb byl spojován s přítomností hračky v kotci. Stání na obou farmách značně kolísalo, při všech pozorování. Četnost agresivního chování byla nejvyšší u kontrolní skupiny v intenzivním chovu a v průběhu se stále zvyšovala. U pokusné skupiny v intenzivním chovu došlo ke snížení agresivního chování, ale ne k úplné eliminaci. Četnost agresivního chování v extenzivním chovu byla zanedbatelná. Nejvyšší četnost hry byla u pokusné skupiny v intenzivním chovu, nejvíce si prasata hrála s hračkou. U pokusné skupiny byla nejvyšší četnost u hry s vybavením (měli k dispozici slámu). Kanibalismus se objevil pouze u kontrolní skupiny v intenzivním chovu, v polovině výkrmu. U této skupiny došlo ke konci výkrmu k nutné porážce z důvodů okusování ocásku u jednoho prasete.
Emočná regulácia vo vzťahu k agresívnemu správaniu v škole
Baumgartner, František ; Vancu, Eva ; Mžyková, K.
Abstrakt: Emočná regulácia hrá dôležitú úlohu vo vyrovnávaní sa so záťažovými situáciami, preto môžeme predpokladať jej pozitívne pôsobenie aj vo vzťahu k prejavom agresie a šikanovania. Príspevok sa zameriava na to, či emočná regulácia oslabuje výskyt a prejavy agresívneho správania v školských triedach. Vo výskumnom súbore 108 žiakov ZŠ bol použitý dotazník agresívneho správania a dotazník kognitívnej regulácie emócií. Výsledky ukazujú, že dospievajúci, ktorí sa dopúšťajú agresie využívajú viac stratégiu obviňovanie iných a menej stratégiu akceptovanie. Obrancovia usilujúci sa zabrániť agresii frekventovanejšie uplatňujú pozitívne prehodnotenie a posudzovanie v kontexte ako postupy regulovania emócií.
Náročnost a rizika práce sester při poskytování ošetřovatelské péče agresivnímu klientovi.
VORLOVÁ, Gabriela
Tato bakalářská práce je zaměřená na náročnost a rizika sester při poskytování ošetřovatelské péče agresivnímu klientovi. Teoretická část práce je zaměřena na vznik agresivního chování, na druhy agrese a vyvolávající příčiny agresivního chování. Jsou zde popsány ošetřovatelské části problému, jako je příprava na oddělení na příjezd neklidného klienta, příjem agresivního jedince na oddělení, úloha sestry na psychiatrii. Dále jsou zde rozebrány metody slovního a jiného uklidňování a formy fyzického omezení klienta. Ke zpracování bakalářské práce bylo použito kvalitativního přístupu, metody dotazování, techniky sběru dat polostrukturovaného rozhovoru. Polostrukturovaný rozhovor měl 28 a každý respondent měl možnost se vyjádřit svými slovy. Sběr dat probíhal v Psychiatrické léčebně v Havlíčkově Brodě, v Psychiatrické léčebně v Bohnicích a na psychiatrickém oddělení v Českých Budějovicích a odpovídali sestry, které pracují s agresivními klienty. Část s výsledky byla zpracována částečně do grafů, částečně do tabulek a nebo popsáním a rozebráním jednotlivé otázky podle odpovědí dotazovaných. V práci bylo vytyčeno 5 cílů, všechny tyto cíle byly ve výsledcích výzkumné části postupně splněny. Na výzkumné otázky, kterých bylo dohromady 8, bylo postupně ve výzkumné části odpovězeno a byly pro ně stanoveny hypotézy. Závěrem lze tedy dodat, že náročnost a rizika práce sester při ošetřování agresivních klientů jsou značná. Sestry znají bezpečnost práce s agresivními klienty a znají plán postupu jak předcházet poranění ošetřovatelského personálu, samotného klienta i ostatních klientů. Vědí, čím se řídit při fyzickém napadení agresivním klientem a využívají při své práci omezovací prostředky. Výsledky dále ukázaly, že sestry by uvítali tréninkový výcvik a výcvik sebeobrany, který se neprovádí a praktický nácvik komunikace s agresivním klientem považují za přínosný. Sestry by uvítali na svých odděleních více mužského ošetřovatelského personálu.
Problematika šikany na základní škole
HOLOUBKOVÁ, Eva
Diplomová práce je zaměřena na problematiku agresivity a šikany mezi dětmi na druhém stupni základních škol a její prevence v Plzeňském kraji. Dále se zabývá i pohledem učitelů a jejich informovanosti v tématu šikany. V teoretické části se budu zabývat rozborem základních pojmů tohoto tématu. Pozornost zaměřím na osobu agresora a oběti šikanování, spolupráci školy a rodičů, autoritu učitele nebo třídní a školní klima. Zvláštní kapitolu věnuji popisu systému prevence proti šikaně. V praktické části se pomocí dotazníkového šetření pokusím zjistit, jak a jakou formou jsou žáci o šikaně informováni. Tyto výsledky porovnám s teoretickými poznatky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.