Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výpočtové modelování aerodynamického hluku způsobeného bočním zrcátkem automobilu
Vobejda, Radek ; Hájek, Petr (oponent) ; Švancara, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá výpočtovým modelováním aerodynamického hluku, který vzniká uvnitř kabiny automobilu. Vúvodní části diplomové práce je vytvořen zjednodušený model geometrie osobního automobilu a vnitřního akustického prostoru. Dále jsou prováděny výpočty proudění kolem vytvořeného modelu geometrie. Diskutovány jsou různé modely turbulence. Na základě výsledků zprvotní CFD simulace je potom provedena úprava geometrie zrcátka.Výsledky z výpočtového modelování jsou poté použity pro řešení výpočtového modelování hluku uvnitř kabiny osobního automobilu.
Problematika hluku větrných elektráren
Honzíček, Štěpán ; Prokop, Aleš (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce shrnuje současný stav větrné energetiky v České republice i ve světě. Popisuje stavbu dnešní moderní větrné elektrárny s horizontální osou a konkrétně se zabývá problematikou hluku větrných elektráren z hlediska mechanických i aerodynamických příčin. Názorně zobrazuje způsob měření a následnou analýzu hluku. Závěrečná část se věnuje možným dopadům hluku na zdraví člověka.
Akustické mikroklima nevýrobních objektů
Jelínek, Ondřej ; Andrys, Petr (oponent) ; Rubina, Aleš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na působení akustického mikroklima v nevýrobních objektech na člověka. V rámci zpracování tématu byla provedena měření hladin akustického tlaku v skutečných objektech a zpracovány protokoly dle metodiky dané platnými normovými a právními předpisy. V části analýza tématu se zabývám aktuálními způsoby útlumu hluku ve vzduchotechnice a vliv aerodynamického hluku. Část aplikace na reálném objektu se zabývá posouzením stávajícího stavu a návrhem opatření pro zlepšení akustických poměrů v laboratořích v centru výzkumu v Brně. Tato část zahrnuje popis zařízení a vypracování dvou variant řešení s jejich posouzením.
Využití biologických strategií živočichů pro snížení hluku vozidel
Kovács, Gergő ; Vacula, Jiří (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Táto bakalárská práca sa zaoberá s využitím biologických stratégií živočíchov pre zníženie hluku vozidiel. Najskôr sú objasnené základné pojmy akustiky a spomínané príčiny hluku v automobile. Podstatná časť je venovaná podrobnejšiemu rozoberaniu jednotlivých zvierat a ich techník. Hlavným cieľom práce je analyzovať mieru zníženia hluku týchto stratégií a ich potenciálne využitie v doprave, konkrétne v automobiloch.
Aerodynamický hluk osobních vozidel
Benka, Miroslav ; Prokop, Aleš (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Medzi najviac diskutované problémy v dnešnom automobilizme považujem otázku ekonomiky a takisto aj emisie vzniknuté prevádzkou osobného automobilu. Trendom je tlačenie emisií a prevádzkových nákladov smerom nadol. Existuje niekoľko možných riešení ako dosiahnuť vyššej efektivity. Najviac využívaný je takzvaný downsizing, kedy je zmenšovaný zdvihový objem valcov motora pri zachovaní výkonnostných charakteristík. Toto má však efekt na životnosť motora a preto sa niektoré automobilky snažia od tohto trendu upustiť. V tejto práci budem pojednávať o problematike hluku vozidla, jeho zdrojov, pričom sa zameriam najmä na aerodynamický hluk osobného automobilu, možnostiach ako ho znížiť a rozoberiem ako sa bude tento trh vyvíjať v budúcnosti.
Popis typů hluku vznikajících při jízdě osobním automobilem
Činčár, Vojtěch ; Novotný, Pavel (oponent) ; Vacula, Jiří (vedoucí práce)
Znečištění životního prostředí hlukem je velmi závažný problém, který ovlivňuje zejména naše životy. Dominantním zdrojem tohoto znečištění je hluk silniční dopravy, který je tvořen hlukem aerodynamického a mechanického původu. V této bakalářské práci je kromě hlavních zdrojů hluku obou původů při jízdě automobilem také uveden krátký přehled akustických veličin. Hlavní část bakalářské práce se věnuje aerodynamickému hluku a dále také jednotlivým typům mechanického hluku, například hluku pohonné jednotky automobilu. Na závěr je uvedena celková charakteristika hluku, který osobní automobil při jízdě produkuje
Výpočtové modelování aerodynamického hluku při obtékání tělesa
Sýkora, Daniel ; Hájek, Petr (oponent) ; Švancara, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá výpočtovým modelováním aerodynamického hluku při obtékání těles. V úvodní části diplomové práce je na vzorové úloze nasimulováno proudění kolem statického válce. Simulace jsou provedeny pro různé hustoty sítě a časový krok. Výsledky ze simulací jsou porovnány mezi sebou a bude demonstrována konvergence výsledků v závislosti na hustotě sítě. Další řešenou úlohou je výpočet aerodynamického hluku při obtékání kolem statického válce. Tato úloha je složitějšího charakteru, jelikož zde dochází k turbulentnímu proudění. Výpočet aerodynamického hluku je proveden na základě dvou přístupů, a to akustické analogie a přímé metody založené na stlačitelném proudění. V diplomové práci jsou dále uvedeny a demonstrovány vybrané modely turbulence a analyzován vliv na přesnost výpočtu aerodynamického hluku. Všechny poznatky z předchozích úloh jsou aplikovány a využity při výpočtu aerodynamického hluku při obtékání zjednodušeného modelu zpětného bočního zrcátka automobilu. Byl vytvořen rovinný (2D) a prostorový (3D) model a aerodynamický hluk je počítán pomocí Ffowcs Wiliams and Hawkings akustické analogie s DES modelem turbulence. V poslední části diplomové práce je analyzován vliv upravené geometrie zpětného bočního zrcátka na vyzařovaný hluk. Použití uchycení zrcátka vedlo k lepším aerodynamickým vlastnostem a menšímu výslednému aerodynamickému hluku.
Popis typů hluku vznikajících při jízdě osobním automobilem
Činčár, Vojtěch ; Novotný, Pavel (oponent) ; Vacula, Jiří (vedoucí práce)
Znečištění životního prostředí hlukem je velmi závažný problém, který ovlivňuje zejména naše životy. Dominantním zdrojem tohoto znečištění je hluk silniční dopravy, který je tvořen hlukem aerodynamického a mechanického původu. V této bakalářské práci je kromě hlavních zdrojů hluku obou původů při jízdě automobilem také uveden krátký přehled akustických veličin. Hlavní část bakalářské práce se věnuje aerodynamickému hluku a dále také jednotlivým typům mechanického hluku, například hluku pohonné jednotky automobilu. Na závěr je uvedena celková charakteristika hluku, který osobní automobil při jízdě produkuje
Využití biologických strategií živočichů pro snížení hluku vozidel
Kovács, Gergő ; Vacula, Jiří (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Táto bakalárská práca sa zaoberá s využitím biologických stratégií živočíchov pre zníženie hluku vozidiel. Najskôr sú objasnené základné pojmy akustiky a spomínané príčiny hluku v automobile. Podstatná časť je venovaná podrobnejšiemu rozoberaniu jednotlivých zvierat a ich techník. Hlavným cieľom práce je analyzovať mieru zníženia hluku týchto stratégií a ich potenciálne využitie v doprave, konkrétne v automobiloch.
Problematika hluku větrných elektráren
Honzíček, Štěpán ; Prokop, Aleš (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce shrnuje současný stav větrné energetiky v České republice i ve světě. Popisuje stavbu dnešní moderní větrné elektrárny s horizontální osou a konkrétně se zabývá problematikou hluku větrných elektráren z hlediska mechanických i aerodynamických příčin. Názorně zobrazuje způsob měření a následnou analýzu hluku. Závěrečná část se věnuje možným dopadům hluku na zdraví člověka.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.