Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Aerodynamická analýza a optimalizace konfigurace letounu ARES
Foltýn, Pavel ; Navrátil, Jan (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá aerodynamickou analýzou a tvarovými úpravami letounu ARES. Analýza je zaměřena na vyhodnocení součinitele vztlaku, odporu a klopivého momentu a dále na identifikaci míst s odtrháváním proudu, která se vyznačují vysokým odporem. Před samotnou analýzou je provedena kalibrace CFD řešiče na modelu, u něhož bylo provedeno tunelové měření. Cílem kalibrace je ověření přesnosti a věrohodnosti použité metodiky síťování a vypočítaných hodnot. Vypočítané hodnoty jsou porovnány s naměřenými daty. Tvarové úpravy letounu jsou zaměřeny na koncepční návrh sání a chlazení chladičů a motoru letounu. S upraveným modelem je provedena aerodynamická analýza s cílem zjistit odchylky součinitele vztlaku, odporu a klopivého momentu oproti původní konfiguraci.
Aerodynamická analýza poddajného křídla kluzáku
Jurina, Marek ; Vaněk, František (oponent) ; Navrátil, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá určením vlivu poddajnosti křídla kluzáku na změnu rozložení zatížení. Pro určení vlivu poddajnosti byla provedena FSI analýza využívající modální superpozici. Analýza byla ověřena analytickým výpočtem. Byly určeny rozdíly v rozložení zatížení mezi tuhým a poddajným křídlem pro vybrané letové režimy. Byl zjištěn 3,9 % nárůst ohybového momentu v některých částech křídla. Práce prokazuje důležitost započítání vlivu deformace křídla při návrhu kluzáku.
Jednomotorový víceúčelový dopravní letoun v kategorii CS/FAR 23
Fiala, Luboš ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem jednomotorového letounu určeného pro přepravu až devíti cestujících. V práci je naznačeno technické řešení několika konstrukčních uzlů. Je proveden základní aerodynamický výpočet, hmotnostní rozbor a jsou spočteny některé letové výkony.
Aerodynamická analýza poddajného křídla kluzáku
Jurina, Marek ; Vaněk, František (oponent) ; Navrátil, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá určením vlivu poddajnosti křídla kluzáku na změnu rozložení zatížení. Pro určení vlivu poddajnosti byla provedena FSI analýza využívající modální superpozici. Analýza byla ověřena analytickým výpočtem. Byly určeny rozdíly v rozložení zatížení mezi tuhým a poddajným křídlem pro vybrané letové režimy. Byl zjištěn 3,9 % nárůst ohybového momentu v některých částech křídla. Práce prokazuje důležitost započítání vlivu deformace křídla při návrhu kluzáku.
Aerodynamická analýza a optimalizace konfigurace letounu ARES
Foltýn, Pavel ; Navrátil, Jan (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá aerodynamickou analýzou a tvarovými úpravami letounu ARES. Analýza je zaměřena na vyhodnocení součinitele vztlaku, odporu a klopivého momentu a dále na identifikaci míst s odtrháváním proudu, která se vyznačují vysokým odporem. Před samotnou analýzou je provedena kalibrace CFD řešiče na modelu, u něhož bylo provedeno tunelové měření. Cílem kalibrace je ověření přesnosti a věrohodnosti použité metodiky síťování a vypočítaných hodnot. Vypočítané hodnoty jsou porovnány s naměřenými daty. Tvarové úpravy letounu jsou zaměřeny na koncepční návrh sání a chlazení chladičů a motoru letounu. S upraveným modelem je provedena aerodynamická analýza s cílem zjistit odchylky součinitele vztlaku, odporu a klopivého momentu oproti původní konfiguraci.
Jednomotorový víceúčelový dopravní letoun v kategorii CS/FAR 23
Fiala, Luboš ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem jednomotorového letounu určeného pro přepravu až devíti cestujících. V práci je naznačeno technické řešení několika konstrukčních uzlů. Je proveden základní aerodynamický výpočet, hmotnostní rozbor a jsou spočteny některé letové výkony.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.