Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Bez názvu
Hromadová, Michaela ; Vlková, Veronika (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Svou bakalářskou práci jsem se rozhodla vést jako další pokračování a stupeň vývoje svého konceptu vycházejícího především z hlubinné psychologie C.G.Junga, a to konkrétně z metody aktivní imaginace. Výstupem této práce je realizace série různě velkých kreseb bílou tužkou na černém papíře, která je doplněna mou hudební tvorbou tvořenou souběžně s kresbami. V této sérii se soustředím na prolínání a syntézu jednotlivých částí do jednoho společného celku za pomocí synestézie zvuku a obrazu. Zkoumám zde tak podstatu a možnosti převádění vizuální tvorby do zvukové roviny například za pomocí volného asociování zvuků a tvarů, avšak jedná se obecně o koncept tvorby formou čisté improvizace, jejíž cílem je postupné rozvíjení těchto dvou prolínajících se pólů jako jednoho celku.
Pollock a Jung
Dvořáková, Simona ; Lahoda, Vojtěch (vedoucí práce) ; Rakušanová, Marie (oponent)
Na příkladu Jacksona Pollocka ve vztahu k analytické psychologii Carla Gustava Junga zkoumám použití Jungova symbolického slovníku reprezentujícího archetypy kolektivního nevědomí. Od úvodní části kontextu doby přecházím k objasnění pojmu nevědomí a klíčových psychologických aspektů, jejichž porozumnění hraje zásadní roli pro možnou interpretaci některých z Pollockových raných děl. Poukáži, že nejen psychoterapie, kterou poprvé podstoupil v roce 1938, ale i jeho hlubší zájem o psychologii překračují požadavky na vlastní léčbu a vytvořily elementy jeho osobní ikonografie. Je to patrné od roku 1941, kdy začínají být jeho práce bohatěji vrstvené v imaginaci. Podle Jungových principů se jeho zájem zároveň soustřeďuje k mýtu a kultuře raných civilizací - asyrské, egyptské, mayské a dalšímu před-kolumbijskému umění. K rozšíření jeho nevědomého symbolismu docházelo skrze teorie Johna Grahama, nebo znalosti "Modern Man" literatury Josepha Campbella nebo Harvey Fergussona. V závěru se zabývám otázkou aplikace Pollockových zkušeností z psychoanalýzy na vizuální jazyk jeho uměleckého díla. Snažím se nalézt odpověď; do jaké míry je možné prokázat objektivnost psychoanalytického výkladu jeho užité symboliky, za přítomnosti dalších vlivů a zároveň neopomenout skutečnou podstatu předmětu jeho umělecké praxe. Powered by...
Styly dialogického jednání: návrh konceptuálního rámce
Chrz, Vladimír
V příspěvku je navržen konceptuální rámec pro porozumění dialogickému jednání s vnitřním partnerem. Dialogické jednání je uchopeno z hlediska Jungova pojetí individuace, aktivní imaginace a transcendentní funkce.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.