Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vybrané způsoby zlepšení orientace řidiče v dopravním prostoru
Černoch, Adam ; Valentová, Veronika (oponent) ; Frič, Jindřich (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je najít vhodná opatření, která povedou ke zlepšení orientace řidiče v dopravním prostoru a tím ke snížení nehodovosti v dané lokalitě. V teoretické části jsou popsány dopravní průzkumy, které souvisí s danou problematikou. Dále jsou v práci zmíněny detektory sloužící k automatizovanému provádění dopravních průzkumů. Teoretická část také popisuje metody, kterými lze vybranou lokalitu analyzovat a poté navrhnout ideální úpravu. Ke konci dává přehled jednotlivých opatření. V praktické části jsou pak jednotlivé metodiky použity pro analýzu vybraných křižovatek. V první řadě byla provedena analýza vysledovaných konfliktních situací včetně zhotovení konfliktního digramu, na základě kterého bylo navrhnuto opatření. Poté byla provedena analýza dopravních nehod. Opět byl výsledkem návrh možných opatření. Hlavním cílem pak bylo porovnání a zhodnoceni obou metodik a návrh postupu opatření pro zlepšení orientace řidiče ve vybrané lokalitě.
Úprava křižovatky silnic I/43 x II/150 u Boskovic
Kortová, Anna ; Sedlák, Lubomír (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Předložená diplomová práce se zabývá úpravou křižovatky silnic I/43 a II/150 u Boskovic z hlediska bezpečnosti na ní. Cílem práce bylo snížení nehodovosti v dané lokalitě a zachování plynulosti. Prvním krokem této práce bylo zpracování naměřených rychlostí a intenzit na křižovatce a porovnání s příčinami nehod. Druhým krokem bylo navržení více variant řešení dané křižovatky. Pro jednu z možností byla dále zpracována projektová dokumentace.
Analýza dopravních nehod a hodnocení kritických míst na území města Brna
Holoubek, Vladimír ; Mika, Otakar Jiří (oponent) ; Mašek, Ivan (vedoucí práce)
Práce se nejdříve zaměřuje na statický popis stavu silniční a železniční sítě v Brně a Jihomoravském kraji. Dále se soustřeďuje především na statistiku nehodovosti, intenzity dopravy a přepravních proudů. V analytické části vytipuje, z dostupných statistických dat a stavu komunikací, časté úseky nehodovosti, nebezpečná místa a nejvyužívanější přepravní trasy nákladů nebezpečných chemických látek a přípravků. Zhodnotí ohrožení pro obyvatele a životní prostředí.
Vyhodnocení potřeby "Truck center" na dálnici D1 v úseku Praha - Brno
Spáčil, Tomáš ; Kudláček, Jaroslav (oponent) ; Libertín, Josef (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem počtu a umístění truck-center na dálnici D1. Návrh vychází z aspektů, které mohou ovlivnit počet, velikost a umístění truck-center. Základem je výpočet intenzit nákladní dopravy do roku 2030 a její návaznost na nehodovost, regulaci dopravních proudů a dalších návazností na řízení práce osádek (AETR), řešení případných potřeb údržby a oprav vozidel, služeb motoristů a možnosti kontroly státních orgánů a policie. Základem diplomové práce je výpočet velikosti odstavné plochy pro případnou regulaci dopravních proudů nákladních vozidel včetně návrhu jejího umístění.
Srovnání nehodovosti na přechodech pro chodce
Kejvalová, Lucie ; Matuszková, Radka (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce přináší porovnání nehodovosti na přechodech pro chodce přes jeden a přes více stejnosměrných jízdních pruhů bez řízení světelnou signalizací. Vymezuje se na dvě hlavní kapitoly, jimiž jsou Rozbor problému a Vlastní analýza a hodnocení. První kapitola je teoretická a zabývá se bezpečností na přechodech pro chodce. Ve druhé, praktické, kapitole jsou uvedeny popisy, výsledky a zhodnocení nehodovosti na přechodech pro chodce. V závěru jsou shrnuty poznatky, kterých bylo dosaženo v průběhu zpracování práce.
Srovnání nehodovosti na přechodech pro chodce
Kejvalová, Lucie ; Matuszková, Radka (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce přináší porovnání nehodovosti na přechodech pro chodce přes jeden a přes více stejnosměrných jízdních pruhů bez řízení světelnou signalizací. Vymezuje se na dvě hlavní kapitoly, jimiž jsou Rozbor problému a Vlastní analýza a hodnocení. První kapitola je teoretická a zabývá se bezpečností na přechodech pro chodce. Ve druhé, praktické, kapitole jsou uvedeny popisy, výsledky a zhodnocení nehodovosti na přechodech pro chodce. V závěru jsou shrnuty poznatky, kterých bylo dosaženo v průběhu zpracování práce.
Úprava křižovatky silnic I/43 x II/150 u Boskovic
Kortová, Anna ; Sedlák, Lubomír (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Předložená diplomová práce se zabývá úpravou křižovatky silnic I/43 a II/150 u Boskovic z hlediska bezpečnosti na ní. Cílem práce bylo snížení nehodovosti v dané lokalitě a zachování plynulosti. Prvním krokem této práce bylo zpracování naměřených rychlostí a intenzit na křižovatce a porovnání s příčinami nehod. Druhým krokem bylo navržení více variant řešení dané křižovatky. Pro jednu z možností byla dále zpracována projektová dokumentace.
Vybrané způsoby zlepšení orientace řidiče v dopravním prostoru
Černoch, Adam ; Valentová, Veronika (oponent) ; Frič, Jindřich (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je najít vhodná opatření, která povedou ke zlepšení orientace řidiče v dopravním prostoru a tím ke snížení nehodovosti v dané lokalitě. V teoretické části jsou popsány dopravní průzkumy, které souvisí s danou problematikou. Dále jsou v práci zmíněny detektory sloužící k automatizovanému provádění dopravních průzkumů. Teoretická část také popisuje metody, kterými lze vybranou lokalitu analyzovat a poté navrhnout ideální úpravu. Ke konci dává přehled jednotlivých opatření. V praktické části jsou pak jednotlivé metodiky použity pro analýzu vybraných křižovatek. V první řadě byla provedena analýza vysledovaných konfliktních situací včetně zhotovení konfliktního digramu, na základě kterého bylo navrhnuto opatření. Poté byla provedena analýza dopravních nehod. Opět byl výsledkem návrh možných opatření. Hlavním cílem pak bylo porovnání a zhodnoceni obou metodik a návrh postupu opatření pro zlepšení orientace řidiče ve vybrané lokalitě.
Vyhodnocení potřeby "Truck center" na dálnici D1 v úseku Praha - Brno
Spáčil, Tomáš ; Kudláček, Jaroslav (oponent) ; Libertín, Josef (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem počtu a umístění truck-center na dálnici D1. Návrh vychází z aspektů, které mohou ovlivnit počet, velikost a umístění truck-center. Základem je výpočet intenzit nákladní dopravy do roku 2030 a její návaznost na nehodovost, regulaci dopravních proudů a dalších návazností na řízení práce osádek (AETR), řešení případných potřeb údržby a oprav vozidel, služeb motoristů a možnosti kontroly státních orgánů a policie. Základem diplomové práce je výpočet velikosti odstavné plochy pro případnou regulaci dopravních proudů nákladních vozidel včetně návrhu jejího umístění.
Analýza dopravních nehod a hodnocení kritických míst na území města Brna
Holoubek, Vladimír ; Mika, Otakar Jiří (oponent) ; Mašek, Ivan (vedoucí práce)
Práce se nejdříve zaměřuje na statický popis stavu silniční a železniční sítě v Brně a Jihomoravském kraji. Dále se soustřeďuje především na statistiku nehodovosti, intenzity dopravy a přepravních proudů. V analytické části vytipuje, z dostupných statistických dat a stavu komunikací, časté úseky nehodovosti, nebezpečná místa a nejvyužívanější přepravní trasy nákladů nebezpečných chemických látek a přípravků. Zhodnotí ohrožení pro obyvatele a životní prostředí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.