Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 56 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Cesta do nitra Martina H.
Helán, Martin ; Houser, Milan (oponent) ; Stratil, Václav (vedoucí práce)
Hlavním cílem mé diplomové práce bylo znovu navázání na svou dřívější individuální tvorbu. Při ztvárnění obrazů jsem vycházel z mého nitra, které se emotivně podílelo na rozhodování o výsledné konstelaci barev. Výsledný cyklus obrazů je zpracován technikou olejomalby s využitím převážně středních formátů. Kompozice obrazů vychází z geometrické abstrakce a čerpají z předchozích děl zvětšováním detailů z vlastních starších maleb. Dílčím cílem práce bylo hledání barevných variací, které svou podstatou vyjadřují různé emoční stavy. V práci se zaměřuji především na hledání harmonických souhra barevných tónů.
Axis mundi
Spour, Zdeněk ; Mainer, Martin (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Axis Mundi nebo-li "osa světa" propojující tři základní sféry : podsvětní, zemskou a nebeskou.
Portrét skály
Svatoš, Jan ; Mikolášek, Martin (oponent) ; Kvíčala, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce zpracovává vzpomínku na islandskou skálu skrze sérii abstraktních obrazů ukotvených v estetice procesuální malby. Obrazy autor maluje na základě syntézy osobního prožitku, metaforického pojetí geologických procesů a čerpání z digitální fotografické předlohy a sleduje vztah malíře a jeho obrazu ve smyslu budování obrazu jakožto entity se subjektivními potřebami. Práce zároveň zkoumá přesahy a možnosti abstraktní malby podněcovat imaginaci, která mění výsledný význam a obsah ve vztahu k jejímu tvůrci nebo k divákovi.
Rozložení přítomnosti
Tesařová, Anna ; Daněk, Josef (oponent) ; Trnková, Barbora (vedoucí práce)
Jádrem diplomové práce jsou tarotem inspirované velkoformátové obrazy, se kterými autorka pracuje obdobně jako s tradičním balíčkem vykládacích karet. Výsledkem bude instalace obrazů a záznam z akcí, na kterých bude probíhat vykládání těchto velkoformátových obrazů.
Při vpouštění světla do pokoje.
Maruškevičová, Nela ; Zlesáková, Markéta (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
V diplomové práci zpracovávám sérii prošívaných abstraktních maleb na textil, které propojuji s několika skleněnými objekty. Mým inspiračním zdrojem je zaznamenání vlastního eskapismu ve formě denního snění situovaného v iluzorní krajině–nekrajině. Tento princip nevnímám jako únik před životem, ale jako utřídění si vlastních emocí, myšlenek a akt bytí sama se sebou. Repetitivnost, každodennost, intimita a poetičnost jsou důležitými principy, s nimiž při vznikání děl pracuji a s jejichž pomocí dosahuji chtěných hodnot obrazu. K takovým podmínkám užívám krom ryze malířského média každodenních látek a uklidňující rytmičnosti šití, stejně jako potřeby zaznamenávání pomocí barevných ploch a linií. Formální inspirací je pro mě myšlenka malby v rozšířeném poli a postmediální přístup k malbě. Nemělo by se jednat o arteterapeutické umění, spíš o snahu sdílení prožitku s divákem, kterému autorka nabízí moment k pozastavení a koncentraci na přítomnost.
Eva Prokopcová - malířské dílo
KULÍKOVÁ, Markéta
Cílem práce je představení života a díla jihočeské současné umělkyně Evy Prokopcové. Důraz je kladen na malířské dílo umělkyně, ale pozornost je věnována také dílu kresebnému, které má v její práci silné zastoupení. Důraz je kladen na definování vývoje jejího díla s poukázáním na jeho přijetí mezi odbornou veřejností. Nastíněny jsou životní mezníky umělkyně, jež se výrazně odráží v její výtvarné práci. Kapitoly věnované malířskému dílu jsou řazeny chronologicky a zabývají se vybranými cykly obrazů. Závěrem práce je zamyšlení nad možnými souvislostmi díla Prokopcové v rámci uměleckého kontextu a především naznačením jedinečnosti a subjektivnosti přístupu umělkyně, jejíž dílo nebylo dosud plně doceněno.
Abstraktní tendence v českém umění v 70. a 80. letech
LAZÁRKOVÁ, Simona
Diplomová práce s názvem "Abstraktní tendence v českém umění v 70. a 80. letech" je zpracována ve formě teoretické a tvůrčí praktické. V teoretické části jsou předkládány abstraktní tendence v českém umění v 70. a 80. letech 20. století představující tvorbu umělců tvořících s námětem koule a geometrického tvaru kruhu v plošné a prostorové tvorbě. Prostor je dán představitelům - Václavu Boštíkovi, Stanislavu Kolíbalovi, Hugo Demartinimu, Vladimíru Škodovi a Woody Vasulkovi. Praktická část je prezentována grafickým provedením s kruhovým námětem s následně navazujícím prostorovým řešením v sádrovém vyhotovení. Vše je doprovázeno grafickými zkouškami a sádrovými odlitky kruhových objektů.
Pocta Karlu Malichovi
SVOBODOVÁ, Dominika
Bakalářská práce Pocta Karlu Malichovi sestává ze dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část se věnuje především osobnosti, životu a dílu Karla Malicha. Dále nastiňuje historický a společenský kontext Malichovy tvorby a v neposlední řadě se zabývá energií jako inspiračním prvkem v Malichově produkci. Praktická část navazuje na teoretickou část realizací maleb. Také si klade za cíl porozumět Malichovu dílu a jeho podnětným zdrojům.
Mezi realismem a abstrakcí: Tvorba významu u Františka Kupky
VANDERKOVÁ, Andrea
Magisterská práce Andrey Vanderkové se zabývá otázkami tvorby a interpretace významu v abstraktním díle Františka Kupky. Hlavní důraz je kladen na objasnění vztahu Kupkova abstraktního díla k realitě a realismu a jeho specifického přístupu k tvorbě a sdílení významu v obraze. Kromě Kupkova díla samotného se práce věnuje také vytvoření dostatečného teoretického rámce pro jeho interpretaci. Tato část práce se zaměřuje na vizuální komunikaci, zejména na znakovost obrazu ve vztahu k (ne)podobnosti a na procesy identifikace a artikulace významu v abstraktním obraze. Toto teoretické pozadí, inspirované vizuálními studii, zahrnuje poznatky z více vědních oborů, především ze sémiotiky, psychologie a neuroestetiky. Syntéza těchto poznatků je představena na konkrétním díle Františka Kupky, Katedrále. Interpretace díla vychází jednak z teorií vizuálních studií, jednak z vlastních názorů Františka Kupky a jednak z vlastního pozorování a recepce, přičemž důraz je kladen i na podmínky vzniku dané interpretace.
Abstraction in Automata Algorithms
Kocourek, Tomáš ; Lengál, Ondřej (oponent) ; Holík, Lukáš (vedoucí práce)
The goal of this thesis is to implement and experimentally compare antichain-based algorithms with and without abstraction, which decide the emptiness of alternating finite automata. The author also proposes his own algorithms using abstraction and comes up with a few optimizations of existing abstract algorithms. The thesis introduces the theoretical background of studied algorithms and describes efficient ways to implement data structures which are used by these algorithms. The experimental evaluation over random automata shows that the algorithms without abstraction give us better results in general because they do not perform costly evaluation of closed set intersection and complementation. However, in case of automata with high transition density, the algorithms without abstraction tend to decelerate, while the abstract ones accelerate.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 56 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.