Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv smyslové deprivace na vývoj dítěte se sluchovým postižením
Čechová, Lucie ; Soukupová, Tereza (vedoucí práce) ; Kučera, Miloš (oponent)
Resumé Rigorózní práce Vliv smyslové deprivace na vývoj dítěte se sluchovým postižením je, jak už z názvu vyplývá, zaměřena na problematiku působení podnětové subdeprivace/deprivace u dítěte se sluchovým handicapem. V práci je vycházeno z pohledu rodičů na situaci. Práce je zaměřená především na mapování situací, ve kterých k subdeprivaci/deprivaci dochází a hledání jejich konkrétních dopadů na vývoj dítěte. Část práce je také věnována problematice vyrovnávacích strategií, které rodiče při nakládání s rizikem subdeprivace/deprivace používají. Je zde vymezováno teoreticky i prakticky na podkladě české i zahraniční literatury, které oblasti vývoje jsou u dítěte zasaženy a v čem může být vývoj dítěte se sluchovým handicapem specifický. Pozornost je věnována také tomu, jak situaci ovlivňují vyrovnávací strategie rodičů. Teoretická část práce je věnována problematice subdeprivace/deprivace obecně. Dále pak specifikům deprivační situace u dítěte se sluchovým handicapem (specifika rané interakce, attachment). Jednotlivé kapitoly teoretické části jsou zaměřeny na mapování specifik vývoje v konkrétních oblastech. Pozornost je věnována vývoji identity, sebeovládání, sebehodnocení, sebereflexe a inteligence. Část textu je věnována také problematice integrace. V neposlední řadě jsou zde informace k problematice...
Formy a postupy realizace vzdělávání dětí a žáků se sluchovým postižením
Soukupová, Lenka ; Mrkosová, Eva (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
NÁZEV PRÁCE: Formy a postupy realizace vzdělávání dětí a žáků se sluchovým postižením. AUTOR: Lenka Soukupová, DiS. KATEDRA: Speciální pedagogika VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Eva Mrkosová, CSc. ABSTRAKT: Ve své práci jsem se zaměřila na problematiku dětí se sluchovým postižením. Jaké postupy práce se využívají při jejich vzdělávání. V teoretické části popisuji řečovou výchovu dětí se sluchovým postižením - jak by měla matka s dítětem se sluchovým postižením komunikovat a stimulovat ho ke komunikaci. Dále uvádím, jaké komunikační systémy užívají lidé se sluchovým postižením. Následně popisuji možnosti vzdělávání dětí se sluchovým postižením, v první řadě zmiňuji instituce pomáhající rodičům s dítětem se sluchovým postižením, které s nimi spolupracují již od narození dítěte a informují je o dalších možnostech vzdělávání. V další kapitole uvádím formy speciálního vzdělávání žáků se zdravotním postižením. V praktické části se zabývám tím, jak pedagogové pracují s dětmi se sluchovým postižením, jaké postupy práce ve výuce používají a jak na ně děti reagují. KLÍČOVÁ SLOVA: dítě se sluchovým postižením, řečová výchova, komunikační systémy, vzdělávací instituce, formy speciálního vzdělávání žáků se zdravotním postižením.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.