Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zvyšování účinnosti emisního systému vznětového motoru
Stráník, Daniel ; Fridrichová, Kateřina (oponent) ; Böhm, Michael (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou tvorby emisí u vznětového motoru těžkého vozidla. V motoru nelze docílit dokonalého spalování, proto při spalování nafty dochází k tvorbě škodlivin, které je nutné eliminovat. K redukci škodlivin obsažených ve výfukových plynech slouží emisní systémy. Protože se limity na množství emisí stále zpřísňují a brzy má vyjít v platnost nová emisní norma Euro VII, je stále důležité snižovat emise u spalovacích motorů. Elektrické, či jiné alternativní pohony, nejsou totiž u těžkých vozidel ještě dostatečně rozvinuté. Tato práce navíc obsahuje návrh řešení, kterým by šlo docílit větší redukce škodlivin a tím i tedy žádaného zvýšení účinnosti celého emisního systému. Za tímto účelem byl vytvořen simulační model v softwaru GT-Suite a byly uskutečněny simulace, pro napodobení jízdních cyklů WHSC a WLTC class 1 pro simulaci ustálených i přechodových stavů. Díky tomu je pak možné porovnat výsledné emise po úpravě emisního systému s těmi s výchozím emisním systémem. Závěrem práce je stručný popis a vyhodnocení výsledků a také nastínění dalších možných postupů.
Technologie zvyšování účinnosti jaderných elektráren
Poláková, Barbora ; Imrichová, Anna (oponent) ; Milčák, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá zvyšováním účinnosti jaderných elektráren, konkrétně návrhem přihříváku páry. Úvodní část se věnuje obecně jaderné energetice, její historii, principu získávání energie a novým jaderným zdrojům v České republice. Druhá část se zaměřuje na rozbor jaderné elektrárny Dukovany a možnostem zvyšování její účinnosti. Ve třetí části je podrobně popsána technologie separování a přihřívání páry a její vliv na účinnost. V posledních dvou kapitolách je potom proveden termodynamický rozbor a samotný návrh výměníku, jehož cílem bylo stanovit jeho délku a teplosměnnou plochu.
Analýza asynchronního stroje s elektronicky přepinatelným počtem pólů
Němec, Josef ; Cipín, Radoslav (oponent) ; Bárta, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá elektrickými stroji s přepínatelným počtem pólů. V první kapitole byly uvedeny výhody těchto strojů a možnosti jejich konstrukce. V druhé kapitole bylo diskutováno využití těchto strojů v elektrické trakci a způsoby plynulého přepínání pólů, které tato aplikace vyžaduje. V třetí části byla představena návrhová problematika strojů s přepínatelným počtem pólů a jejich frekvenčních měničů. Ve čtvrté kapitole byl popsán náhradní model pro určení základních parametrů stroje pro pozdější využití s metodou konečných prvků. V páté kapitole byl navržen stroj s toroidním vinutím umožňující libovolné propojení cívek a vinutí lze tedy zapojit s různým počtem pólů a fází. Dále zde byly představeny a zkoumány kombinace zapojení s různým počtem pólů a fází s pomocí metody konečných prvků. Na základě této analýzy byl v poslední kapitole navržen asynchronní motor s rozloženým vinutím, u kterého byla ověřena schopnost zvýšení účinnosti při vyšších otáčkách změnou počtu pólů.
Optimalizace malého asynchronního motoru.
Jedlička, Lukáš ; Knebl, Ladislav (oponent) ; Mach, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřená na vylepšení energetické efektivity asynchronního motoru. V 1. části se nejdříve vysvětluje princip činnosti motoru. Následně jsou zkoumány příčiny vzniku ztrát a poté naznačeny postupy, jak je snížit s ohledem na vyrobitelnost stroje. V 3. části je naznačen ruční výpočet parametrů malého sériově vyráběného motorku. Ve 4. kapitole je srovnání výsledků ručního výpočtu a analytického nástroje Ansys Maxwell RMxprt. Pomocí něj je v 5. kapitole provedena optimalizace stroje řízená genetickým algoritmem v programu Matlab. V poslední kapitole jsou návrhy úprav ověřeny pomocí metody konečných prvků Ansys Maxwell 2D.
Zvyšování účinnosti axiálních kompresorů leteckých motorů
Fojtl, Michal ; Weis, Martin (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje problematice axiálních kompresorů leteckých motorů a zvyšování jejich účinnosti. V první části popisuje princip činnosti kompresoru, vznikající ztráty, vznik pumpování kompresoru a jeho charakteristiky. Druhá část se zabývá možnými řešeními na zvýšení účinnosti a stlačení. Tato řešení jsou shrnuta v závěru a je navržena jejich možná kombinace.
Analýza možností zvýšení účinnosti asynchronních motorů
Novotný, Jiří ; Hájek, Vítězslav (oponent) ; Mach, Martin (vedoucí práce)
V první části této diplomové práce zabývající se zvyšováním účinností asynchronních motorů, jsou stručně uvedeny základní poznatky o asynchronních strojích s následným přehledem ztrát asynchronních motorů. Další část práce se zabývá možnostmi zvýšení účinnosti asynchronních motorů při nezvyšování nákladů na vývoj. Praktická část se skládá z měření čtyř motorů s různými strojírenskými úpravami tak, aby bylo možno porovnávat výhody těchto úprav. Naměřené hodnoty jsou porovnány analýzou v konečno prvkovém prostředí programu Maxwell 2D Design, ve kterém jsou nasimulovány stejné modely motorů, přičemž jsou prakticky využity teoretické poznatky o zvýšení účinnosti, které jsou do simulací implementovány.
Malá fotovoltaická elektrárna
Hamerský, Tomáš ; Škorpík, Jiří (oponent) ; Pospíšil, Jiří (vedoucí práce)
Obsahem této bakalářské práce je návrh malé fotovoltaické elektrárny pro rodinný dům využívající tepelné čerpadlo. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část dává základní pohled na jednotlivé koncepty spojené s fotovoltaickou elektrárnou, kde jsou stručně popsány jednotlivé pojmy a principy zařízení spojená s provozem. Praktická část je zaměřena na stanovení energetické bilance rodinného domu ve formě elektřiny a tepla, dále je zjištěno dopadající sluneční záření v lokaci objektu pro fixní a natáčecí systémy. Závěrem je stanovení možných variant fotovoltaického systému, za účelem zjištění optimální varianty.
Optimalizace malého asynchronního motoru.
Jedlička, Lukáš ; Knebl, Ladislav (oponent) ; Mach, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřená na vylepšení energetické efektivity asynchronního motoru. V 1. části se nejdříve vysvětluje princip činnosti motoru. Následně jsou zkoumány příčiny vzniku ztrát a poté naznačeny postupy, jak je snížit s ohledem na vyrobitelnost stroje. V 3. části je naznačen ruční výpočet parametrů malého sériově vyráběného motorku. Ve 4. kapitole je srovnání výsledků ručního výpočtu a analytického nástroje Ansys Maxwell RMxprt. Pomocí něj je v 5. kapitole provedena optimalizace stroje řízená genetickým algoritmem v programu Matlab. V poslední kapitole jsou návrhy úprav ověřeny pomocí metody konečných prvků Ansys Maxwell 2D.
Malá fotovoltaická elektrárna
Hamerský, Tomáš ; Škorpík, Jiří (oponent) ; Pospíšil, Jiří (vedoucí práce)
Obsahem této bakalářské práce je návrh malé fotovoltaické elektrárny pro rodinný dům využívající tepelné čerpadlo. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část dává základní pohled na jednotlivé koncepty spojené s fotovoltaickou elektrárnou, kde jsou stručně popsány jednotlivé pojmy a principy zařízení spojená s provozem. Praktická část je zaměřena na stanovení energetické bilance rodinného domu ve formě elektřiny a tepla, dále je zjištěno dopadající sluneční záření v lokaci objektu pro fixní a natáčecí systémy. Závěrem je stanovení možných variant fotovoltaického systému, za účelem zjištění optimální varianty.
Analýza možností zvýšení účinnosti asynchronních motorů
Novotný, Jiří ; Hájek, Vítězslav (oponent) ; Mach, Martin (vedoucí práce)
V první části této diplomové práce zabývající se zvyšováním účinností asynchronních motorů, jsou stručně uvedeny základní poznatky o asynchronních strojích s následným přehledem ztrát asynchronních motorů. Další část práce se zabývá možnostmi zvýšení účinnosti asynchronních motorů při nezvyšování nákladů na vývoj. Praktická část se skládá z měření čtyř motorů s různými strojírenskými úpravami tak, aby bylo možno porovnávat výhody těchto úprav. Naměřené hodnoty jsou porovnány analýzou v konečno prvkovém prostředí programu Maxwell 2D Design, ve kterém jsou nasimulovány stejné modely motorů, přičemž jsou prakticky využity teoretické poznatky o zvýšení účinnosti, které jsou do simulací implementovány.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.