Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analysis of investor's portfolio diversification on the Czech peer-to-peer market
Juračková, Martina ; Polák, Petr (vedoucí práce) ; Čech, František (oponent)
V této práci se zabýváme oblastí peer-to-peer půjček. Na datech poskytnutých českou platformou Zonky zkoumáme chování investorů na trhu s peer-to-peer půjčkami. Hlavním cílem práce je určit, zda mají demografické charakteristiky investora a struktura jeho portfolia významný vliv na výkonnost investorova portfolia. Na základě informací o celkově investovaných částkách jednotlivých investorů byl vybrán vzorek "malých" investorů s investovanou částkou v rozmezí 10 000 Kč až 50 000 Kč a "velkých" investorů s investovanou částkou větší než 1 000 000 Kč. Tyto rozdílné vzorky byly následně analyzovány. V první řadě bylo zjištěno, že výkonnost portfolia je ovlivněna hned několika faktory. Z hlediska struktury portfolia byly jako důležité určeny podíly investované do půjček s velmi nízkým a středním rizikem a dále pak klientům s trvalým bydlištěm v Praze. Tento závěr je společný pro oba dva vzorky. Na druhou stranu se ukázalo, že v porovnání s velkými investory je počet statisticky signifikantních proměnných u malých investorů větší. Z toho vyplývá, že výkonnost portfolií s malými investovanými objemy je více citlivá na jejich složení. Výsledky této práce jsou do značné míry ve shodě se závěry podobných studií provedených v České republice i v zahraničí.
Rozvoj P2P platforem v České republice
Sikora, Václav
Sikora, V. Rozvoj P2P platforem v České republice Bakalářská práce. Brno: Men-delova univerzita v Brně, 2018. Tato bakalářská práce se zabývá rozvojem odvětví P2P v České republice i v zahraničí. Práce definuje obecný koncept peer-to-peer s ohledem na využití to-hoto konceptu v rámci půjčování peněžních prostředků mezi lidmi. Analyzuje vznik a rozvoj peer-to-peer platforem, uvádí legislativní rámec a taktéž i rizika související s jejich činností. Součástí práce je i analýza marketingové komunikace a doporučení pro předem vybranou českou P2P platformu, které je navrženo na základě SWOT analýzy, PESTE analýzy marketingové komunikace této společnosti a dotazníkového šetření.
Portfolio optimization for an P2P investor on Zonky
Jonáš, Filip ; Polák, Petr (vedoucí práce) ; Máková, Barbora (oponent)
Tato práce se zabývá analýzou české peer-to-peer platformy Zonky, která zprostředkovává půjčky mezi lidmi. Jejím cílem bylo nalézt optimální portfolio pro rizikově averzního investora. K tomuto účelu byla použita Moderní teorie portfolia. Na základě dat o půjčkách, které Zonky poskytlo od svého založení, byla provedena analýza jednotlivých kategorií půjček, přičemž každá kategorie zahrnovala půjčky se stejným úrokem. Samotná optimalizace byla provedena v programu Excel pomocí doplňku Řešitel. Nejdříve za předpokladu, že jednotlivé kategorie jsou nekorelované, a následně za použití korelací získaných z kovarianční matice. Pro oba případy bylo určeno portfolio s minimální směrodatnou odchylkou a portfolio, pro které je Sharpův poměrový koeficient maximální. Oba typy portfolia se obecně skládaly především z méně rizikových kategorií. Z výsledků vyplývá, že půjčky s menším úrokem nabízí lepší poměr mezi rizikem a výnosem. Dále je ukázáno, že míra zpětného získání zbývajícího dluhu u půjček se selháním hraje významnou roli při určování výkonnosti jednotlivých rizikových kategorií půjček, především pak pro rizikovější kategorie. Kromě toho jsme demonstrovali, že by korelace mezi jednotlivými kategoriemi neměla být při analýzách portfolia zanedbávána.
Credit Risk of P2P Lending on the Czech Market
Čermáková, Jolana ; Dědek, Oldřich (vedoucí práce) ; Čech, František (oponent)
Tato práce se zabývá analýzou rozšiřujícího se odvětví peer-to-peer půjček, přibližuje jeho hlavní charakteristiky a zkoumá rizika s ním spojená. Nejpo- drobněji se věnuje riziku úvěrového selhání a možným technikám sloužícím k zmírnění jeho dopadu. Modelování úvěrového rizika vychází z téměř 6 000 pozorování unikátně poskytnutých přímo českou přední platformou Zonky. Cílem bylo zjistit, jaké proměnné mají na českém trhu na úvěrové selhání nejvýznamnější dopad. Finální model tedy slouží k odhadnutí pravděpodobnosti nesplacení dluhu (defaultu) a k výpočtu kreditního skóre potenciálních vypůjčovatelů využívajících online platformy. Jako nejdůležitější proměnné se ukázaly dosažené vzdělání, věk, způsob bydlení, výdaje, rodinný stav, zaměstnání, příjem a počet dětí. Dosažené výsledky se do značné míry shodují se závěry podobných studií provedených v zahraničí.
Sdílená ekonomika
Dvořák, Jan ; Král, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá velmi aktuálním tématem sdílené ekonomiky. Jejím cílem je prokázat nebo vyvrátit předpoklad, že dnešní mladí lidé (především vysokoškolského věku) preferují využívání služeb sdílení ekonomiky v oblastech finančních, cestovního ruchu a mnoha dalších před standardní nabídkou služeb. Tedy prozkoumat vztah studentů ke sdílené ekonomice a zjistit, jaké motivace a bariéry se k tomu váží. Práce se skládá z teoretické a praktické části, přičemž v té první je sdílená ekonomika definována s využitím odborné literatury a dalších zdrojů. Jsou v ní také popsány jednotlivé modely sdílené ekonomiky, které jsou prakticky demonstrovány na fungujících společnostech. Praktická část obsahuje dotazníkový výzkum a jeho vyhodnocení. Ten slouží k získání podkladů pro vyvrácení nebo potvrzení zadaného předpokladu a na jeho základě jsou také formulována některá doporučení pro konkrétní modely.
Analýza faktorů predikující úspěšnost / neúspěšnost crowdfundingové kampaně
Dang Dinh, Tu ; Svobodová, Ivana (vedoucí práce) ; Andera, Michal (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá způsobem financování projektu za pomocí online peněžní sbírky - crowdfunding. Jedná se o moderní metodu financování, která na území České republiky zažívá v posledních letech velký rozkvět. V práci je představen samotný pojem crowdfunding, jeho rozčlenění na jednotlivé modely, dále se práce zabývá historií a možným příčinám vzniku takového to způsobu financování projektů. Abychom získali finanční prostředky tímto způsobem, je v prvé řadě nutné si vytvořit správnou crowdfundingovou kampaň. V praktické části jsou zanalyzovány odpovědi autorů celkem čtyř již proběhlých crowdfundingových kampaní a na základě jejich zkušeností s tímto druhem financování, jsou zde představeny faktory, jež mají za následek úspěšnost / neúspěšnost kampaně.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.