Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza řadicího mechanizmu traktoru
Netopil, Jan ; Řehák, Kamil (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na řadicí mechanizmy manuálně řazených převodovek traktorů. Poskytuje ucelený přehled všech důležitých konstrukčních uzlů řadicího mechanizmu s rozborem vlivu konstrukce na výslednou velikost síly potřebné k řazení. Hlavním cílem práce je návrh a validace experimentálního zařízení pro měření silových účinků řadicího mechanizmu sériově vyráběného traktoru v reálném provozu. Návrh experimentálního zařízení je podložen studií používané měřicí techniky a obdobných experimentálních zařízení. Finální konstrukce je volena na základě výběru metodou vážených hodnot, zohledňující požadavky na konstrukci. Pro realizaci měření je navržen a sestaven funkční měřicí řetězec. Za účelem vyhodnocení dat z technického experimentu je vytvořen v softwaru MSC Adams View multibody model navrženého experimentálního zařízení, prostřednictvím kterého se z měřených hodnot získají reálné parametry řadicího mechanizmu. Navržené experimentální zařízení přináší možnost kompletní analýzy a následné optimalizace řadicího mechanizmu traktoru.
Zkušební stav pro testování únavy koloběžek
Kostka, Marek ; Dlugoš, Jozef (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá měřením působících sil od jezdce na koloběžku při podélné jízdě a následnou konstrukcí testovacího stavu pro vyvozování ekvivalentního zatížení. Bylo realizováno měření a následná analýza působících sil od jezdce na koloběžku. Tyto výsledky pak sloužili pro kompletní návrh testovacího stavu. Rám testovacího stavu byl podroben pevnostní analýze. Navrhnut byl také kompletní systém automatického řízení, včetně pneumatického regulačního okruhu. Navrhnutý automatický testovací stav byl posléze vyroben a uveden do funkčního stavu.
Návrh stavu pro dlouhodobé testování pryžových segmentů
Borek, Vojtěch ; Řehák, Kamil (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je konstrukční návrh zkušebního stavu pro testování životnosti pry-žových segmentů. Práce obsahuje stručný popis testované součásti, zkušebních strojů a jed-notlivých částí zkušebních zařízení. Následuje koncepční a konstrukční návrh se zdůvodně-ním volby konkrétních součástí, případně podpořené analýzami u kritických členů. Závěrem je zhodnocen celkový konstrukční návrh, jehož kompletní výkresová dokumentace je přiložena k práci.
Zařízení pro testování komponent zavěšení
Nedoma, David ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Vývoj automobilního zavěšení vyžaduje optimalizaci jízdního komfortu, odolnosti zavěšení vůči prostředí, redukci neodpružených hmot, ovladatelnosti vozidla. Tyto požadavky často vyžadují protichůdná řešení a při řešení je nutné přistupovat ke kompromisům. Odolnost zavěšení je vhodné ověřit již při vývoji vozidla. Za tímto účelem se konstruují mnohá zkušební zařízení. Tato práce se zabývá konstrukcí zařízení pro zkoušení pevnosti automobilního zavěšení. Diplomová práce přináší přehled již vyráběných řešení, probírá jejich konstrukci a přináší návrh vlastního zařízení a pevnostní kontrolu jednotlivých částí Dále je v práci vypracován postup zkoušení podvozkových komponentů. V poslední kapitole jsou nastíněny myšlenky pro další možný vývoj tohoto zařízení
Metody pro návrh a testování hnacích ústrojí vozidel
Poláček, Jan ; Straka, Tomáš (oponent) ; Fojtášek, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá metodami návrhu a následného testování hnacích ústrojí vozidel. V první části práce jsou popsány a vysvětleny jednotlivé komponenty hnacích ústrojí a možnosti jejich uspořádání. Následně jsou vysvětleny zkušební metody používané při vývoji hnacího ústrojí vozidla, na které jsou kladeny stále vyšší nároky z hlediska jejich efektivity a spolehlivosti. Proto tato práce shrnuje sofistikované výpočtové a simulační nástroje, používané při návrhu a vývoji hnacích ústrojí vozidel. V závěru práce je zvážena důležitost simulace a testování při vývoji hnacích ústrojí.
Zařízení pro testování komponent zavěšení
Nedoma, David ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Vývoj automobilního zavěšení vyžaduje optimalizaci jízdního komfortu, odolnosti zavěšení vůči prostředí, redukci neodpružených hmot, ovladatelnosti vozidla. Tyto požadavky často vyžadují protichůdná řešení a při řešení je nutné přistupovat ke kompromisům. Odolnost zavěšení je vhodné ověřit již při vývoji vozidla. Za tímto účelem se konstruují mnohá zkušební zařízení. Tato práce se zabývá konstrukcí zařízení pro zkoušení pevnosti automobilního zavěšení. Diplomová práce přináší přehled již vyráběných řešení, probírá jejich konstrukci a přináší návrh vlastního zařízení a pevnostní kontrolu jednotlivých částí Dále je v práci vypracován postup zkoušení podvozkových komponentů. V poslední kapitole jsou nastíněny myšlenky pro další možný vývoj tohoto zařízení
Analýza řadicího mechanizmu traktoru
Netopil, Jan ; Řehák, Kamil (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na řadicí mechanizmy manuálně řazených převodovek traktorů. Poskytuje ucelený přehled všech důležitých konstrukčních uzlů řadicího mechanizmu s rozborem vlivu konstrukce na výslednou velikost síly potřebné k řazení. Hlavním cílem práce je návrh a validace experimentálního zařízení pro měření silových účinků řadicího mechanizmu sériově vyráběného traktoru v reálném provozu. Návrh experimentálního zařízení je podložen studií používané měřicí techniky a obdobných experimentálních zařízení. Finální konstrukce je volena na základě výběru metodou vážených hodnot, zohledňující požadavky na konstrukci. Pro realizaci měření je navržen a sestaven funkční měřicí řetězec. Za účelem vyhodnocení dat z technického experimentu je vytvořen v softwaru MSC Adams View multibody model navrženého experimentálního zařízení, prostřednictvím kterého se z měřených hodnot získají reálné parametry řadicího mechanizmu. Navržené experimentální zařízení přináší možnost kompletní analýzy a následné optimalizace řadicího mechanizmu traktoru.
Návrh stavu pro dlouhodobé testování pryžových segmentů
Borek, Vojtěch ; Řehák, Kamil (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je konstrukční návrh zkušebního stavu pro testování životnosti pry-žových segmentů. Práce obsahuje stručný popis testované součásti, zkušebních strojů a jed-notlivých částí zkušebních zařízení. Následuje koncepční a konstrukční návrh se zdůvodně-ním volby konkrétních součástí, případně podpořené analýzami u kritických členů. Závěrem je zhodnocen celkový konstrukční návrh, jehož kompletní výkresová dokumentace je přiložena k práci.
Zkušební stav pro testování únavy koloběžek
Kostka, Marek ; Dlugoš, Jozef (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá měřením působících sil od jezdce na koloběžku při podélné jízdě a následnou konstrukcí testovacího stavu pro vyvozování ekvivalentního zatížení. Bylo realizováno měření a následná analýza působících sil od jezdce na koloběžku. Tyto výsledky pak sloužili pro kompletní návrh testovacího stavu. Rám testovacího stavu byl podroben pevnostní analýze. Navrhnut byl také kompletní systém automatického řízení, včetně pneumatického regulačního okruhu. Navrhnutý automatický testovací stav byl posléze vyroben a uveden do funkčního stavu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.