Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pojetí lásky u Platona a Schopenhauera
Najman, Jiří ; Blažková, Miloslava (vedoucí práce) ; Hogenová, Anna (oponent)
Tato práce se snaží skrze přiblížení filosofie obou autorů vysvětlit jejich pojetí lásky. V obou metafyzikách se snaží nalézt motivy, které, jak se autor domnívá, jsou stále živé, přestože se zdá, že nám jsou tak vzdáleny.
Podobnost, nápodoba, proměna
Blecha, Jakub ; Thein, Karel (vedoucí práce) ; Jinek, Jakub (oponent)
Ústředním tématem diplomové práce jsou teoretické předpoklady Platónovy argumentace založené na figuře zdání v X. ústavě a v dialogu Sofistés. Samostatné kapitoly jsou zaměřeny na výklad vybraných pasáží těchto dialogů. Podrobně jsou vypracovány některé dílčí předpoklady. Jsou jimi např. the one over many argument v dialogu X. Ústava. Z dialogu Sofistés pak především pojetí různých druhů obrazu. Na základě výkladu a reference těchto dialogů je, s přihlédnutí k výkladům v sekundární literatuře, postulován společný závěr, že použití figury zdání je krajně problematické, neboť nedovede vyjasnit povahu obrazu jako svého definičního rysu. Redukce nápodoby a v druhém případě sofistického umění na určitý typ zobrazení, nicméně nevede ke kýženému cíli poznání těchto předmětů výkladu, avšak i tak předkládá netriviální popisy rámce Platónova myšlení. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Pojetí lásky u Platona a Schopenhauera
Najman, Jiří ; Blažková, Miloslava (vedoucí práce) ; Hogenová, Anna (oponent)
Tato práce se snaží skrze přiblížení filosofie obou autorů vysvětlit jejich pojetí lásky. V obou metafyzikách se snaží nalézt motivy, které, jak se autor domnívá, jsou stále živé, přestože se zdá, že nám jsou tak vzdáleny.
Podobnost, nápodoba, proměna
Blecha, Jakub ; Thein, Karel (vedoucí práce) ; Jinek, Jakub (oponent)
Ústředním tématem diplomové práce jsou teoretické předpoklady Platónovy argumentace založené na figuře zdání v X. ústavě a v dialogu Sofistés. Samostatné kapitoly jsou zaměřeny na výklad vybraných pasáží těchto dialogů. Podrobně jsou vypracovány některé dílčí předpoklady. Jsou jimi např. the one over many argument v dialogu X. Ústava. Z dialogu Sofistés pak především pojetí různých druhů obrazu. Na základě výkladu a reference těchto dialogů je, s přihlédnutí k výkladům v sekundární literatuře, postulován společný závěr, že použití figury zdání je krajně problematické, neboť nedovede vyjasnit povahu obrazu jako svého definičního rysu. Redukce nápodoby a v druhém případě sofistického umění na určitý typ zobrazení, nicméně nevede ke kýženému cíli poznání těchto předmětů výkladu, avšak i tak předkládá netriviální popisy rámce Platónova myšlení. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.