Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dálniční viadukt
Polách, Marek ; Šopík,, Leonard (oponent) ; Stráský, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem přemostění údolí potoka Hrabyňka na přeložce silnice I/II. Na základě poskytnutých podkladů jsou navrženy 3 varianty přemostění. Pro každou z nich je zpracován podélný a příčný řez. Dále je vybrána jedna konstrukce, konkrétně zavěšený most, a je proveden její podrobný návrh, výpočet a posouzení. Nejprve je proveden návrh dispozice mostu a tvaru příčného řezu, následně pak spočtena příslušná zatížení, která jsou aplikována na model vytvořený v softwaru na bázi MKP. Pomocí softwaru jsou vypočteny vnitřní síly, na jejichž základě je navrženo předpětí závěsů a návrh předpínací výztuže. Dále jsou vytvořeny kombinace vnitřních sil pro mezní stav únosnosti a použitelnosti a konstrukce je posouzena. V úvahu byl vzat i vliv postupné výstavby a byla provedena časová analýza. Na závěr je navržena betonářská výztuž pro jednu oblast konstrukce. Vše je podpořeno podrobnými výkresy.
Návrh zavěšené lávky pro pěší
Uher, Lukáš ; Kulhavý,, Tomáš (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh nosné konstrukce lávky pro pěší přes řeku Svratku. Byly vypracovány tři varianty přemostění. Pro další zpracování byla vybrána varianta zavěšené konstrukce. Tvoří ji dva pylony, které jsou v podélném i příčném směru ve sklonu a pomocí závěsů vynášejí monolitickou předpjatou mostovku. Byl vytvořen konečnoprvkový model, hledán výchozí stav konstrukce a proveden statický výpočet v programovém prostředí Ansys. Hlavní nosné části konstrukce byly posouzeny podle mezních stavů únosnosti a použitelnosti v souladu s normou EN 1992.
Zavěšený most přes rychlostní komunikaci R52
Glovina, Filip ; Štefan, Petr (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Práce se zabývá statickou, dynamickou analýzou zavěšené mostní konstrukce a návrhem nosné konstrukce podle mezních stavů. Součástí práce je statický výpočet, výkresová dokumentace a vizualizace.
Silniční most přes vodní dílo Kráľová
Pastucha, Marek ; Novák, Richard (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Predmetom diplomovej práce je návrh cestného mostu cez rieku. Z troch variant bol zvolený zavesený most. Výpočet vnútorných síl bol urobený v programe SCIA Engineer a posúdenie v ručným výpočtom, v programe MS Excel a v programe IDEA Statica. Konštrukcia bola posúdená na medzný stav únosnosti a použitelnosti. Výpočet bol spravený podľa platných noriem.
Lávka přes dálnici D1 v Bohumíně
Muroň, Vlastimil ; Puda, Vladimír (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Úkolem této diplomové práce je návrh a posouzení lávky pro pěší přes dálnici D1 v Bohumíně. Jsou vypracovány dvě varianty v podobě studie. Z nich je vybraná zavěšená konstrukce, která je podrobně vypracována. Konstrukce se nachází v půdorysném oblouku s poměrně malým poloměrem, proto je pro analýzu konstrukce vytvořen prutový model, který respektuje skutečnou geometrii konstrukce. Model taktéž zohledňuje fáze výstavby. Konstrukce je posouzena z hlediska mezního stavu použitelnosti a únosnosti dle současně platných norem. V rámci práce je taktéž provedena modální analýza a harmonická odezva konstrukce. Součásti je podrobná výkresová dokumentace.
Lávka přes Labe
Krč, Rostislav ; Romportl, Tomáš (oponent) ; Stráský, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem předpjaté betonové lávky převádějící stezku pro pěší a cyklisty přes řeku Labe u města Čelákovice. Byly analyzovány tři varianty a pro další výpočet byla vybrána zavěšená konstrukce o třech polích, jejíž mostovka je tvořena komorovým průřezem zavěšeným v ose na jednu řadu závěsů. Zavěšení konstrukce je na dvojici betonových pylonů tvaru písmene ‘A‘. Tato varianta byla dále analyzována v programovém prostředí SCIA Engineer a posouzena na mezní stavy použitelnosti a únosnosti podle platných evropských norem (Eurokódů). Bylo posouzeno globální chování konstrukce, montážní stavy, lokální porušení průřezu mostovky, pylony a závěsy. Posudky byly prováděny v programu IDEA StatiCa a byly kombinovány s ručními výpočty. Nakonec byla rovněž analyzována dynamická odezva lávky, kdy byly zjištěny vlastní tvary a frekvence a analyzována odezva na harmonické buzení. Součástí práce je výkresová dokumentace, stavební postup a vizualizace zvolené varianty.
Analýza dynamického chování štíhlé mostní konstrukce a návrh zařízení na omezení vibrací
Řehová, Jana ; Hradil, Petr (oponent) ; Salajka, Vlastislav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá dynamickou analýzou lávky pro pěší. Výpočtový model lávky byl vytvořen v programu ANSYS. Model byl zatížen působením větru v příčném a podélném směru. Dále byl buzen pohybem chodců ve svislém směru. Následně, v důsledku nevyhovujícím kritériím na buzení chodci, bylo navrhnuto zařízení ke snížení vibrací. Návrhem bylo docíleno snížení vibracíí lávky na přijatelné hodnoty, což bylo ukázáno v analýzách modelu.
Dálniční viadukt
Čtvrtlík, Libor ; Kocourek,, Petr (oponent) ; Stráský, Jiří (vedoucí práce)
Úkolem diplomové práce bylo navrhnout konstrukci pro převedení dálnice přes veslařskou dráhu. Ze tří variant v podobě studií byla vybrána varianta, která reprezentuje zavěšený most o třech polích. Návrh a posouzení bylo provedeno na mezní stav únosnosti a mezní stav použitelnosti dle platných evropských norem. Výpočet byl zpracován v programu Midas Civil 2020. Posudky byly prováděny programem IDEA Statica 10.1 v kombinaci s ručními výpočty. Součástí práce jsou i podrobné výkresy a vizualizace.
Návrh mostní konstrukce v Blansku
Poukar, Kryštof ; Rybák, Vít (oponent) ; Klusáček, Ladislav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem komorového silničního mostu o třech polích ve městě Blansko. Překlenuje řeku Svitavu a hlavní železniční trať Praha – Brno. Výpočty byly provedeny ručně, model byl vytvořen v programu Scia Engineer. Práce také popisuje řešení složité fázované výstavby s nutností otáčení mostu do výsledné polohy. Konstrukce je posuzována podle Eurokódů.
Lávka přes dálnici D1 v Bohumíně
Muroň, Vlastimil ; Puda, Vladimír (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Úkolem této diplomové práce je návrh a posouzení lávky pro pěší přes dálnici D1 v Bohumíně. Jsou vypracovány dvě varianty v podobě studie. Z nich je vybraná zavěšená konstrukce, která je podrobně vypracována. Konstrukce se nachází v půdorysném oblouku s poměrně malým poloměrem, proto je pro analýzu konstrukce vytvořen prutový model, který respektuje skutečnou geometrii konstrukce. Model taktéž zohledňuje fáze výstavby. Konstrukce je posouzena z hlediska mezního stavu použitelnosti a únosnosti dle současně platných norem. V rámci práce je taktéž provedena modální analýza a harmonická odezva konstrukce. Součásti je podrobná výkresová dokumentace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.