|
Analýza a evaluace mzdového systému ve vybraném podniku
KLÍPOVÁ, Kristýna
Tato práce se zabývá analýzou a hodnocením mzdového systému ve vybrané společnosti. Výzkum je prováděn v menší společnosti s cílem identifikovat různé změny, které by mohly vést k vyšší produktivitě zaměstnanců. Společnost se jmenuje Timéco s.r.o. a specializuje se na výrobu a montáž elektrických rozváděčů a panelů. Základní pojmy a informace k danému tématu jsou charakterizovány v teoretické části práce. Praktická část je zaměřena na představení společnosti, její historii, strukturu zaměstnanců a také na popis a zhodnocení mzdového systému. Spokojenost zaměstnanců je hodnocena prostřednictvím dotazníků. Spokojenost se zaměstnanci a chodem společnosti je zjišťována na základě rozhovoru s jednatelem společnosti. Následně jsou navrženy možné změny v oblasti odměňování zaměstnanců, které povedou k vyšší spokojenosti a efektivitě práce.
|
|
Mzdový systém a zaměstnanecké benefity ve vybrané účetní jednotce
RODOVÁ, Šárka
Tato bakalářská práce je zaměřena na mzdový systém a zaměstnanecké benefity ve vybrané účetní jednotce. Hlavním cílem práce je analyzovat systém mezd a zaměstnaneckých benefitů a navrhnout opatření, která by mohla vést k optimalizaci mzdových nákladů a ke spokojenosti zaměstnanců. Práce se nejprve zaměřuje na vysvětlení základních pojmů souvisejících s tímto tématem z teoretického hlediska a následně jsou tyto teoretické poznatky aplikovány v praktické části práce na vybranou účetní jednotku. Na základě analýzy mzdového systému, systému zaměstnaneckých benefitů, dalších analýz v účetní jednotce a zejména z provedeného dotazníkového šetření jsou navrhnuta dále specifikovaná opatření pro zlepšení současné situace účetní jednotky. Tyto návrhy jsou v práci propočteny a je zkoumán dopad využití různých benefitů na mzdu zaměstnance a na mzdové náklady zaměstnavatele. Pomocí zaměstnaneckých benefitů lze optimalizovat daňovou povinnost a tím i mzdové náklady na straně zaměstnavatele a snížit daňový dopad na zaměstnance. Jednotlivé návrhy jsou porovnány a na závěr je navrhnut nový systém zaměstnaneckých benefitů, který je pro zaměstnance i pro zaměstnavatele v porovnání se stávajícím systémem výhodnější. Výsledky práce mohou vybrané účetní jednotce pomoci zlepšit nastavený systém odměňování a zvýšit spokojenost zaměstnanců.
|
|
Zaměstnanecké benefity - účetní a finanční pohled
KROTKÁ, Kristýna
Cílem této práce je charakterizovat náklady spojené s poskytováním zaměstnaneckých benefitů, jejich daňové zatížení na straně zaměstnavatele i zaměstnance, účetní pohled a dopady na finanční stabilitu podniku. Teoretická část se zabývá odměňováním zaměstnanců včetně příspěvků, které jim dle zákoníku práce náleží, zaměstnaneckými výhodami a jejich daňovými úsporami na straně zaměstnance a zaměstnavatele. V neposlední řadě zkoumá mezinárodní úpravu zaměstnaneckých požitků dle IAS 19, který je součástí mezinárodní úpravy výkaznictví IFRS. V praktické části je analyzován vybraný podnikatelský subjekt a podíl jeho dílčích nákladů na nákladech celkových. U zvoleného subjektu jsou dále řešeny náklady spojené s poskytováním benefitů, které svým zaměstnancům poskytuje nad rámec mzdy. Prostřednictvím dotazníku je zkoumána spokojenost zaměstnanců a z výsledků jsou stanoveny návrhy změn.
|
|
Faktory ovlivňující fluktuaci zaměstnanců v zařízeních provádějících plastickou chirurgii
SPÁLENKA, Luboš
Tato bakalářská práce je zaměřena na faktory, které ovlivňují fluktuaci zaměstnanců v zařízeních provádějících plastickou chirurgii. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je rozčleněna na několik podkapitol. Plastická chirurgie je často předmětem podnikání za účelem zisku, proto se podkapitola 2.1. zabývá tím, co to podnikání je a jaká je jeho důležitost pro ekonomiku. Právnické osoby mohou mít zaměstnance a proto se jich dotýká životní cyklus zaměstnance (podkapitola 2.3.) a fluktuace zaměstnanců (podkapitola 2.4.), ale pak jsou i právnické osoby, které nemají zaměstnance, a proto využívají outsourcing (podkapitola 2.2). A nakonec následuje podkapitola věnovaná plastické chirurgii, která se zabývá definicí plastické chirurgie, její historií a zákroky. Praktická část je rozdělena na dvě části. První část obsahuje vyhodnocení dotazníkového šetření, které bylo provedeno se zařízeními, která provádějí plastickou chirurgii. Dotazník obdržela všechna zařízení, která jsou uvedena v Národním registru poskytovatelů zdravotních služeb a mají uvedeno, že provádí plastickou chirurgii. Druhá část praktické části obsahuje konkrétní návrhy na zlepšení pracovního prostředí zaměstnanců v zařízeních provádějící plastickou chirurgii. Cílem této bakalářské práce je analyzovat a definovat faktory, které ovlivňují fluktuaci zaměstnanců v zařízeních provádějících plastickou chirurgii, a navrhnout opatření pro zlepšení stávajícího stavu.
|
| |
|
Vzduchotechnika supermarketu
Velísková, Jana ; Rubina, Aleš (oponent) ; Rubinová, Olga (vedoucí práce)
Tématem pro bakalářskou práci je návrh vzduchotechnických zařízení pro supermarket. Teoretic-ká část práce se zabývá tématem Klimatizační systémy (vodní, vzduchové, kombinované) Praktic-ká část práce se zabývá návrhem vzduchotechnických zařízení pro obchodní prostory supermar-ketu a zázemí pro zaměstnance. Zařízení jsou navržena, aby odpovídali hygienickým, provozním a bezpečnostním požadavkům
|
| |
|
Návrh motivačního systému zaměstnanců v obchodní společnosti
Kučera, Lukáš ; Šimek, Jan (oponent) ; Mucha, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá analýzou současného motivačního systému společnosti MONING BRNO, s.r.o. Obsahuje návrhy na zlepšení motivačního systému společnosti, tak aby se zlepšila firemní kultura, motivace a spokojenost zaměstnanců. Dále jsou v ní obsaženy doporučení na zlepšení mezilidských vztahů na pracovišti, tak aby zaměstnanci pracovali co nejlépe ve prospěch firmy a ta se mohla v následujících letech rozvíjet.
|
| |
|
Návrh rozvoje motivačního programu vybraného podniku
Navrátil, Luděk ; Měřínská, Michala (oponent) ; Kruntorádová, Markéta (vedoucí práce)
Bakalářská práce analyzuje prvky současného motivačního programu společnosti XY, a. s., nejsilnejšího konkurenta a také spokojenost zaměstnanců prostřednictvím dotazníkového šetření. Z provedených analýz vyplynuly závěry, které jsou podkladem k návrhu změn či nových řešení prvků motivačního programu. Vlastní návrhy řešení povedou ke snížené fluktuaci na pozici operátora aktivního telemarketingu.
|