Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Presenting Prague: Visions of a City through Western Guidebooks
Marcella, Jordan ; Tomalová, Eliška (vedoucí práce) ; Zusi, Peter (oponent) ; Vykoukal, Jiří (oponent)
Za posledních 30-35 let prošla Praha významnými změnami v oblasti státní správy, ekonomiky a sociální politiky. Po revoluci v roce 1989 mohly poprvé navštívit české hlavní město velké masy lidí ze Západu. Rychle se z ní stalo jedno z nejnavštěvovanějších evropských měst, které se každoročně pyšní miliony turistů. Tato magisterská práce je případovou studií, jejímž cílem je na základě anglicky psaných, na Západě vydaných průvodců zjistit, jak je Praha prezentována západním turistům a jak to ovlivňuje vnímání města Západem. Vnímání není určeno jediným faktorem a je ovlivněno mnoha proměnnými. Tato studie se snaží poukázat na to, jak průvodci přispívají k vnímání Prahy Západem. Analyzuje 17 průvodců vydaných v letech 1994 až 2019 a využívá různé popisné prvky každého z nich. Zaměřuje se na narativy, které nabízejí, a na to, jak se tyto narativy mění v čase, a to pomocí analýzy diskurzu. Hlavní otázkou tohoto výzkumu je odpovědět na to, jak se prezentace Prahy v průvodcích měnila v čase a jak to ovlivňuje vnímání města na Západě. Co si lidé ze Západu myslí o městě? Je Praha bizarním místem, které je pozoruhodné pouze svou architekturou, nebo je na českém hlavním městě lákavé ještě něco jiného? Jak Praha zapadá do debat o tom, co je považováno za kulturní "východní", "střední" nebo "západní" Evropu?...
Stereotypical Portrayals of Native Americans in Lynne Reid Banks's The Indian in the Cupboard
Morozová, Kateřina ; Farrell, Mark Robert (vedoucí práce) ; Ženíšek, Jakub (oponent)
Tato bakalářská práce s názvem Stereotypní zobrazování původních obyvatel Ameriky v knize Indián a kouzelná skříňka autorky Lynne Reid Banks se zaměřuje na fenomén stereotypního zobrazování původních obyvatel Ameriky v knize Indián a kouzelná skříňka autorky Lynne Reid Banks. Teoretická část se věnuje tématu stereotypu a etnocentrismu se zaměřením na původní obyvatele Ameriky. Obsahuje též stručný přehled historického vývoje literárních děl vztahujících se na původní obyvatele Ameriky a pojednává o důležitosti akurátnosti v dětské literatuře. Praktická část je zaměřena na analýzu konkrétních stereotypů v knize a její kritice. Klíčová slova Indián a kouzelná skříňka, Lynne Reid Banks, původní obyvatelé Ameriky, Indiáni, western, Rasismus, Stereotyp, dětská literatura, akurátnost
The Role of Violence in Blood Meridian and The Road by Cormac McCarthy
Kubalová, Barbora ; Robbins, David Lee (vedoucí práce) ; Procházka, Martin (oponent)
Násilí bylo vždy přítomné v americkém národu, jeho kultuře a literatuře. Pokud vezmeme v úvahu nezměrné množství násilných scén v současném zábavním průmyslu, bylo by přirozené, aby byly emoce otupeny do té míry, že by byly schopny zpracovat jakkoli odpudivé násilné výjevy. O to více jsou překvapivé reakce na romáy Krvavý poledník a Cesta amerického spisovatele Cormaca McCarthyho. Tváří v tvář nepopsatelnému zlu mnozí čtenáři ucukli hrůzou a všudypřítomné násilí obou děl podnítilo řadu ohlasů z obce kritiků. Romány se sice výrazně liší dobou, do které jsou zasazeny (jihozápad USA 19. století v Krvavém poledníku silně kontrastuje s post-apokalyptickou budoucností Cesty), ale zdánlivá propast mezi oběma skupinami postav a především mezi nimi a čtenáři je pouze další léčka McCarthyho plánu, skrz nějž nám odkrývá nepříjemné skutečnosti o lidském rodu. Ačkoli by autorova důkladná analýza dostupných zdrojů mohla lehce působit jako systematická výpověď o nutnosti, ba dokonce zálibě v krveprolití a vyvražďování specifická v daných podmínkách, bylo by mylné a protichůdné autorově celkové tvorbě vyvodit závěr, že se jedná spíše o anomálii než typickou charakteristiku lidstva. Nepřátelství, které opanuje oba romány, nelze chápat jako typický rys konkrétní oblasti či národa, ale jako příklad podvědomého kulturního...
A Congregation of Jackals: The Translation and Stylistic Analysis of Two Chapters of the Novel
Varga, Jan ; Ženíšek, Jakub (vedoucí práce) ; Lancová, Klára (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na překlad části zvoleného románu z anglického jazyka do jazyka českého. Pro tyto účely byly záměrně vybrány tři kapitoly z románu amerického spisovatele Stevena Craiga Zahlera s názvem A Congregation of Jackals, a to s přihlédnutím k jejich stylistickým a lingvistickým vlastnostem. První zvolená kapitola pochází ze začátku románu, zbylé dvě z jeho první poloviny. Praktickou část práce tvoří samotný překlad, čemuž předchází krátký úvod, stručně pohlížející na základní principy teorie překladu. Analytická část práce se zabývá teoretickým zázemím tohoto překladu a rozebírá specifické problematické jevy a úskalí, na která překladatel narazil. V rámci toho je cílem analytické části rozebrat určitá praktická řešení použitá v překladové části a podložit je odkazy na odbornou literaturu, s níž byla tato řešení konzultována před a v průběhu překládání.
Stereotypical Portrayals of Native Americans in Lynne Reid Banks's The Indian in the Cupboard
Morozová, Kateřina ; Farrell, Mark Robert (vedoucí práce) ; Ženíšek, Jakub (oponent)
Tato bakalářská práce s názvem Stereotypní zobrazování původních obyvatel Ameriky v knize Indián a kouzelná skříňka autorky Lynne Reid Banks se zaměřuje na fenomén stereotypního zobrazování původních obyvatel Ameriky v knize Indián a kouzelná skříňka autorky Lynne Reid Banks. Teoretická část se věnuje tématu stereotypu a etnocentrismu se zaměřením na původní obyvatele Ameriky. Obsahuje též stručný přehled historického vývoje literárních děl vztahujících se na původní obyvatele Ameriky a pojednává o důležitosti akurátnosti v dětské literatuře. Praktická část je zaměřena na analýzu konkrétních stereotypů v knize a její kritice. Klíčová slova Indián a kouzelná skříňka, Lynne Reid Banks, původní obyvatelé Ameriky, Indiáni, western, Rasismus, Stereotyp, dětská literatura, akurátnost
The Role of Violence in Blood Meridian and The Road by Cormac McCarthy
Kubalová, Barbora ; Robbins, David Lee (vedoucí práce) ; Procházka, Martin (oponent)
Násilí bylo vždy přítomné v americkém národu, jeho kultuře a literatuře. Pokud vezmeme v úvahu nezměrné množství násilných scén v současném zábavním průmyslu, bylo by přirozené, aby byly emoce otupeny do té míry, že by byly schopny zpracovat jakkoli odpudivé násilné výjevy. O to více jsou překvapivé reakce na romáy Krvavý poledník a Cesta amerického spisovatele Cormaca McCarthyho. Tváří v tvář nepopsatelnému zlu mnozí čtenáři ucukli hrůzou a všudypřítomné násilí obou děl podnítilo řadu ohlasů z obce kritiků. Romány se sice výrazně liší dobou, do které jsou zasazeny (jihozápad USA 19. století v Krvavém poledníku silně kontrastuje s post-apokalyptickou budoucností Cesty), ale zdánlivá propast mezi oběma skupinami postav a především mezi nimi a čtenáři je pouze další léčka McCarthyho plánu, skrz nějž nám odkrývá nepříjemné skutečnosti o lidském rodu. Ačkoli by autorova důkladná analýza dostupných zdrojů mohla lehce působit jako systematická výpověď o nutnosti, ba dokonce zálibě v krveprolití a vyvražďování specifická v daných podmínkách, bylo by mylné a protichůdné autorově celkové tvorbě vyvodit závěr, že se jedná spíše o anomálii než typickou charakteristiku lidstva. Nepřátelství, které opanuje oba romány, nelze chápat jako typický rys konkrétní oblasti či národa, ale jako příklad podvědomého kulturního...
Výtvarná koncepce filmu "The Brigands of Rattleborge" podle scénáře S. Craig Zahler, western jako filmový žánr, historie a příklady ve světové kinematografii
Strnadová, Marie ; NEKVASIL, Ondřej (vedoucí práce) ; KOČÍ, Jindřich (oponent)
Cílem práce je výtvarné a teoretické zpracování filmového scénáře žánru western ve snímku The Brigands of Rattleborg podle předlohy „The Brigands of Rattleborg“ Craiga S. Zahlera. Práce se skládá ze dvou hlavních částí, teoretické a vlastního návrhu výtvarného konceptu. Teoretická část se zabývá problematikou vymezení žánru western, jeho historickým průřezem s významnými milníky a výčtem zásadních podžánrů. Výtvarná část obsahuje tři analýzy tvůrčího přístupu k westernovým filmům natočeným po roce 2000. Tato část práce je zakončena vlastní výtvarnou koncepcí filmu a jejího zevrubného popisu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.