Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Grafické intro 64kB s použitím OpenGL
Milet, Tomáš ; Havel, Jiří (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá tvorbou intra s omezenou velikostí. Práce popisuje metody pro omezení velikosti výsledné aplikace. Hlavní část práce popisuje metody pro generování a animaci grafického obsahu. Zabývá se tvorbou textur a geometrie. Další částí jsou fyzikální simulace částicových a elastických systémů.
Fitness mapová aplikace
Hrůza, Tomáš ; Drga, Jozef (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Svět se neustále vyvíjí a moderní doba vyžaduje moderní řešení. Společně s vývojem technologií se mění i očekávání jejich uživatelů. Velké množství populace se snaží udržet zdravý životní styl, co má za následek tvorbu množství různých elektronických zařízení a aplikací pro usnadnění životosprávy.     Účelem bakalářské práce je poskytnout uživatelům fitness aplikací nový způsob motivace ke sportu a to ve formě webové aplikace. Motivace je ve formě minihry, kde uživatel prochází světem a aplikace mu následně přiřadí území pomocí tzv. Voroného diagramu, které zabral svoji aktivitou. Další funkcí aplikace je vytvoření průměrné trasy z velkého množství tras, které vedly podobnou polohou. Toto se hodí v případě, kdy má uživatel zájem aproximovat skutečnou trasu, kterou pravidelně prochází za pomocí průměrování jeho nasbíraných dat.     Součástí práce jsou informace o různých moderních a využívaných fitness aplikacích, ze kterých byla vybrána aplikace Strava pro propojení databází a získání uživatelských dat. V praxi to znamená, že uživatel využívá mobilní aplikaci Stravy pro zaznamenání jeho aktivit a následně je může pomocí vytvořené webové aplikace zobrazit.     Práce pokračuje podrobným popisem postupu pro získání dat a skripty, které byly využity pro výpočet Voroného diagramu České republiky. Tyto data jsou následně vložena do databáze. Při vývoji aplikace je velký důraz kladen na uživatelský komfort. Po implementaci a spuštění aplikace je provedeno testování jednotlivých funkcí a výsledky jsou vidět v příloze k práci.
Volání divočiny
Serbousková, Lucie ; Sedláčková, Kateřina (oponent) ; Kratochvíl, Jan (vedoucí práce)
Rekreace v dnešní době prochází velkými změnami, lidé opět touží po přírodě, která jim poskytuje klid a odpočinek od každodenních starostí. Rekreační areály v České republice ovšem mnohdy neodpovídají požadavkům dnešní doby. Jedním z takových požadavků je, aby byl areál bezbariérový a poskytoval zázemí i pro cyklisty. Práce se zaměřuje na Labskou stezku, která je v oblibě nejen u nás, ale přitahuje i velké množství zahraničních cyklistů. Pro ně tu ovšem není dostatečná síť kempů, které by jim poskytly dostatečné zázemí. Návrh nového areálu v Bílé Třemešné odpovídá všem těmto aspektům a svým moderním, přírodou inspirovaným vzhledem poskytuje atraktivní zázemí nejen pro cyklisty, ale také pro návštěvníky královédvorské zoo a všechny, kteří hledají klidné místo pro odpočinek od dnešní uspěchané doby.
Fitness mapová aplikace
Hrůza, Tomáš ; Drga, Jozef (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Svět se neustále vyvíjí a moderní doba vyžaduje moderní řešení. Společně s vývojem technologií se mění i očekávání jejich uživatelů. Velké množství populace se snaží udržet zdravý životní styl, co má za následek tvorbu množství různých elektronických zařízení a aplikací pro usnadnění životosprávy.     Účelem bakalářské práce je poskytnout uživatelům fitness aplikací nový způsob motivace ke sportu a to ve formě webové aplikace. Motivace je ve formě minihry, kde uživatel prochází světem a aplikace mu následně přiřadí území pomocí tzv. Voroného diagramu, které zabral svoji aktivitou. Další funkcí aplikace je vytvoření průměrné trasy z velkého množství tras, které vedly podobnou polohou. Toto se hodí v případě, kdy má uživatel zájem aproximovat skutečnou trasu, kterou pravidelně prochází za pomocí průměrování jeho nasbíraných dat.     Součástí práce jsou informace o různých moderních a využívaných fitness aplikacích, ze kterých byla vybrána aplikace Strava pro propojení databází a získání uživatelských dat. V praxi to znamená, že uživatel využívá mobilní aplikaci Stravy pro zaznamenání jeho aktivit a následně je může pomocí vytvořené webové aplikace zobrazit.     Práce pokračuje podrobným popisem postupu pro získání dat a skripty, které byly využity pro výpočet Voroného diagramu České republiky. Tyto data jsou následně vložena do databáze. Při vývoji aplikace je velký důraz kladen na uživatelský komfort. Po implementaci a spuštění aplikace je provedeno testování jednotlivých funkcí a výsledky jsou vidět v příloze k práci.
Procedurální generování voxelových modelů
Hypeš, Tomáš ; Matýšek, Michal (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o technikách procedurálního generování a jeho využití při tvorbě voxelových modelů. Využity byly techniky jako Perlinův šum, Voroného diagram, L-systémy apod. Tyto znalosti jsou následně využity pro vytvoření generátoru světa pro počítačovou hru s otevřením světem. Tato hra poskytuje hráči možnost tento svět modifikovat a využít jeho kreativitu např. při stavbě budov. Hra ovšem neposkytne hráči všechny možnosti zadarmo, ale např. pro stavbu budovy si bude muset nejdříve najít a natěžit materiál. Hra byla napsána v programovacím jazyce C++ s využitím knihoven Boost, SDL a OpenGL.
Výpočtová analýza vlivu výrobních defektů na porušení keramické pěny při mechanickém zatížení
Papšík, Roman ; Majer, Zdeněk (oponent) ; Ševeček, Oldřich (vedoucí práce)
Práce se zabývá výpočtovým modelováním keramických pěn a analýzou vlivu výrobních defektů (jako jsou porušené trámečky, zaslepené póry ashluky materiálu) na pevnost keramické pěny. Model geometrie pěny byl diskretizován nosníkovými prvky za účelem snížení výpočetní náročnosti. Vmístě styku několika trámečků bylo využito tuhých nosníkových prvků pro přesnější modelování vyšší tuhosti vtomto místě. Zaslepené stěny pórů byly modelovány adiskretizovány pomocí skořepinových prvků. Byl analyzován vliv směru zatěžování na pevnost pěny bez vad apoté vliv množství vad na pevnost. Nejvyšší pevnost vykazují pěny tvořené buňkami strámečky orientovanými ve směru zatěžování. Ty ale ztrácely pevnost nejvíce. Pěna tvořená rombododekaedrickou buňkou prakticky není ovlivněna přítomností zaslepených pórů, ale má má nejnižší pevnost ibez defektů. Kelvinova buňka představuje kompromis. Ukázalo se, že mezi trámečkem skonstantním aproměnným průřezem je rozdíl vpevnosti řádově desítky procent.
Pokročilé simulační metody pro spolehlivostní analýzu konstrukcí
Gerasimov, Aleksei ; Lehký, David (oponent) ; Vořechovský, Miroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce aplikuje k spolehlivostním úlohám přístup Voroneho teselace, která se obvykle používá při vyhodnocení statistického vzorkování, nebo pro přiřazení vah vzorkům metody Monte Carlo. Práce ukazuje, že takto velmi obecně počítané váhy a odhady pravděpodobnosti poruchy konvergují k vahám a odhadům metody Importance Sampling, přestože žádná informace o váhové funkci není využitá. Tím lze spolehlivostní analýzu rozdělit na mezi sebou nezávislé vzorkování a vyhodnocení. Poslední část práce se pokouší provádět adaptivní statistické vzorkování s použitím knihovny QHull.
Grafické intro 64kB s použitím OpenGL
Baáš, Andrej ; Matýšek, Michal (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Bakalárska práca sa zaoberá tvorbou grafického intra s obmedzenou veľkosťou. Práca popisuje metódy a techniky pre generovanie grafického obsahu. Zaoberá sa procedurálnym generovaním textúr a objektov, tvorbou časticových systémov, osvetlením a animáciou vybraných objektov. Tiež popisuje metódy pre obmedzenie veľkosti výslednej aplikácie. Výsledkom je grafické intro zobrazujúce podmorské prostredie s korálovým útesom a plávajúcimi rybami, ktorého veľkosť je menšia než 64kB.
Modelování náhodně uspořádané struktury keramické pěny pro MKP simulace
Papšík, Roman ; Navrátil, Petr (oponent) ; Ševeček, Oldřich (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou modelu nepravidelné struktury keramické pěny pro účely MKP simulací. Cílem je nahrazení složité struktury otevřené pěny pomocí nosníkových prvků, umožňujících provádět MKP analýzy na mnohem větších objemech pěny, než umožňují realistické modely pěn tvořené objemovými prvky. V této práci je technika vytváření modelu pěny založena na Voroného teselaci a umožňuje volbu různé (ne)pravidelnosti struktury. Navržené zkrojové kódy generují přímo data modelu ve formě jazyka APDL pro MKP systém Ansys. V první části práce je popsáno několik metod dělení prostoru a způsoby nahrazení reálné pěnové struktury zjednodušujícím “drátěným” modelem. Druhá část definuje Voroného teselaci (diagram) jako klíčovou techniku pro vytvoření modelu pěny a popisuje algoritmy k jeho sestrojení. Další část práce pojednává o možnostech využití různých softwarů a knihoven, věnuje se vytvoření vlastního kódu v programu Matlab a způsobu přenosu dat modelu do systému Ansys. V závěrečné části práce je demonstrována funkčnost vytvořeného modelu na několika MKP simulacích, studujících odezvu keramické pěny na vnější mechanické zatížení při různých nepravidelnostech struktury.
Nástroj pro návrh procedurálních textur
Číž, Miloslav ; Polok, Lukáš (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá implementací programové knihovny pro návrh a generování dvourozměrných procedurálních textur a podpůrného GUI nástroje pro tuto knihovnu. Pozornost byla věnována jak klasickým metodám, tak i přístupům z jiných oblastí počítačové grafiky se snahou o modifikaci algoritmů za účelem dosažení originálních výsledků. Dále je prezentován efektivní způsob reprezentace textur a jeho konkrétní realizace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.