Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
The Role of Women in the Reforms in Saudi Arabia
Kedan, Salam ; Plechanovová, Běla (vedoucí práce) ; Kotvalová, Anna (oponent)
This qualitative single case study examines the role of women in Saudi Arabia's ongoing reforms, employing the lenses of modernization theory and normative feminism to offer a comprehensive analysis of this socio-political and economic transformation. Considering the complexity of the topic and the uniqueness of the monarchical political and social system of Saudi Arabia, this thesis provides a nuanced understanding of the factors shaping women's participation and agency within the reform process. The thesis uncovers the complex interplay between modernization and gendered norms in Saudi Arabia through in-depth interviews, document analysis, and participant observation. The findings reveal that women's increased participation in the labor market, education, and political representation, contributed to the nation's broader developmental goals under Vision 2030. Finally, it offers valuable insights into the evolving roles of women within Saudi Arabia's reform process, illuminating the importance of addressing structural and normative barriers to gender equality. By highlighting the potential for change and the challenges, this thesis underscores the need for continued efforts to promote women's empowerment and dismantle patriarchal norms to foster sustainable development and inclusive growth....
Nation branding blízkovýchodních států na příkladu Saúdské Arábie
Kolská, Martina ; Soukeník, Štěpán (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Změna image státu je komplexní proces, který vyžaduje dlouhodobé strategické úsilí. Státní značky jsou ovlivňovány širokými vnějšími vlivy, které mohou způsobovat i negativní image nebo stereotypizaci. V kontextu států se často hovoří o nation rebrandingu, který se snaží o redefinici obecně vnímané image. Image státu je nicméně velmi zakořeněná a není možné ji změnit jen marketingovými nástroji a komunikací a je třeba jasných změn a politických aktivit, které vytvoří silný komunikační základ pro tvorbu nation brandingové strategie. Státy, které mají obecně s reputací problém, mají často nedemokratické státní uspořádání a růst jejich značky bývá limitován. Blízký východ se často potýká s negativní image a stereotypizací. Zároveň ale věnuje nation brandingu velkou pozornost, úsilí a rozpočty. Saúdská Arábie svou nation rebrandingovou strategii zahájila představením dokumentu Vision 2030, který je plánem celkové společenské a ekonomické transformace země. Cílem práce je zjistit míru multidisciplinarity nation brandingu v kontextu Saúdské Arábie skrze kombinaci kvantitativní analýzy nation brandingových indexů a polostrukturovaných expertních rozhovorů. Nation branding Saúdské Arábie zaznamenal mírný růst, značnou profesionalizaci i první strategické úspěchy dokumentu Vision 2030. Práce nicméně...
Keňa - vývoj a současnost,problémy a výhledy
Stonawská, Martina ; Jeníček, Vladimír (vedoucí práce) ; Vošta, Milan (oponent)
Cílem této diplomové práce je popsat historický vývoj Keni, analyzovat její současnou socioekonomickou a politickou situaci a charakterizovat hlavní problémy a komparativní výhody země, které jsou klíčové pro její budoucí rozvoj. Hlavním přínosem předkládané diplomové práce jsou mé vlastní poznatky a zkušenosti nabyté v průběhu kulturní stáže v Keni. První kapitola se zabývá historickým vývojem Keni od počátku prvního osídlování jejího území až po post koloniální období. Druhá část se věnuje demografickým ukazatelům, sektorové struktuře hospodářství, vývoji makroekonomických ukazatelů v kontextu východní Afriky, politické situaci a vládnímu programu Vision 2030. Závěrečná část této práce popisuje hlavní pozitiva a problémy Keni se zaměřením na cestovní ruch, nevzdělanost a politické a náboženské konflikty. V poslední části jsou nastíněny prognózy do budoucna.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.